Rustdag op zondag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Het gaat er bij het christelijk geloof in eerste instantie niet om hoe je leeft, maar of je leven/hart geeft aan Jezus.
    Geen van alle zijn wij namelijk in staat om de wet van God te houden (zie ook de zondeval) en eigenlijk zouden wij dus allemaal verloren moeten gaan. Omdat Jezus voor ons is gestorven is er weer een weg tot God mogelijk. Het offer van Jezus is groot genoeg om de schuld van alle mensen te dragen, maar God wil wel dat we daarvoor naar hem gaan. En Hij kan zeker een ongelovige vergeven. Er zijn genoeg verhalen van ongelovige mensen die op hun sterfbed toch tot geloof komen.

littleladybug, Loesje86 en Chocolat vinden dit leuk.
  2. lies276

lies276 Niet meer actief

In die post kun je lezen dat de beste man zei dat de wetenschap dingen VAAK niet weet en dat klopt mi ook. Er is veel dat we weten (dat hebben al die hardwerkende mannen en vrouwen uitgeknobbeld) maar er is nog veel meer dat we niet weten. en inderdaad zullen er in de toekomst nog veel keiharde waarheden gevonden worden. en er zullen in de toekomst ws ook weer een heleboel dingen ontkracht worden.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Tsja, daar zal iedereen anders over denken. Want uit naam van het geloof, waar mensen dan ook echt vanuit hun hart diep in geloven, doen mensen vreselijke dingen (ook zonder geloof uiteraard, maar daar gaat het even nu niet om). Zij geloven, ondanks al die (in mijn ogen) zonden (bijv mishandeling, misbruik) diep vanuit hun hart in god.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

maar het kan dus ook prima naast elkaar bestaan.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Er zullen vast mensen zijn de dat uit hun geloof doen (al kan ik daar ook echt niet bij), maar ik denk ook dat veel mensen daarvoor het geloof misbruiken en uiteindelijk vooral op lust/macht enz uit zijn.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ja, en wat is tot geloof komen. Als je niet je geloof uit op de reguliere wijze door naar de kerk te gaan of te bidden, dan denken anderen vaak dat diegene niet gelovig is of oordelen hierover of verstoten diegene, terwijl diegene misschien in zijn hart en leven wel meer gelovig is dan de anderen.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Genoeg voorbeelden van priesters en anderen hiervan. In mij ogen zijn dit geen goede gelovigen vanuit hun hart terwijl anderen dit wel vinden. Dus tja...

8. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Het gebod: Eert u vader en u moeder wordt door sommigen echt misbruikt en dat klopt echt niet ik geloof ook dat zij door God gestraft worden op Zijn wijze (God heeft tijdelijke straffen op aarde en een eeuwige straf).
    Er staat ook ergens in de Bijbel ouders verwekt u kinderen niet tot toorn, als mij ouders mij dreigden met het gebod om ouders te eren dan haalde ik die tekst er bij en soms nog. (niet om misbruik of mishandeling meer om gedrag etc.)

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vind ik ook. Maar volgens mij is het beheer sowieso op vakantie ofzo want anders hadden ze het allang gesloten ;)

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahaha een beetje ;)

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja dat is een lastige, ondanks dat ik ben opgegroeid in een christelijke omgeving ben ik pas een aantal jaren geleden echt tot geloof gekomen. Voor mij is dat het (zeker) weten dat God ons leven leidt (want toen door meerdere gebeurtenissen ineens heel duidelijk was) en dat Jezus ook voor mijn zonden is gestorven. Maar ik denk dat wel de kern is: is er voor jou zonden ook betaald aan het kruis.
    Bidden is mijns inziens wel een wezenlijk onderdeel van het geloof, het wordt ook wel de ademtocht van de ziel genoemd, zonder adem geen (geestelijk) leven en zelf zou ik waarschijnlijk niet kunnen geloven zonder kerk, omdat het dan toch snel wegzakt en je ook gesterkt wordt door alle andere mensen in de kerk die geloven.

mamabeertje en Chocolat vinden dit leuk.
  12. Chocolat

Ik kom van huis uit de refomatorische hoek, zelf wist ik wel als kind zo wil ik het niet. Toen ik 16 jaar was begon het geloof meer voor mij te leven maar wel op een andere manier als dat ik was opgevoed, ik ging wel eens naar andere kerkverbanden en daar hoorde ik meer over Gods liefde terwijl het bij de kerk waar ik vandaan kwam allemaal hel en verdoemenis was. Niet wat de Heere Jezus voor ons gedaan had en dat het ook voor mij kon zijn, een paar jaar later kwam het geloof meer binnen ik mag geloven dat ondanks al mijn zonden Hij ook voor mij gestorven is. Dat wil niet zeggen dat ik nu een zonde vrij leven leid zo makkelijk is het niet het zal altijd een strijd blijven tot je de laatste adem uitblaast.
    God vraagt wel van ons om de samenkomsten te bezoeken maar dat hoeft niet perse een kerk te zijn je hebt ook huiskringen etc. en tegenwoordig kan je ook thuis via internet of kerkradio een preek/dienst luisteren.
    Zelf vind ik het fijner om samen naar de kerk te gaan.

nelta vindt dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ik vraag me dus af of god dit vraagt of dat dit er (later) door mensen is ingebracht.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Herkenbaar, hier een beetje zelfde verhaal. Ik ben ook heel blij dat onze kinderen in deze gemeente opgroeien.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Jezus vraagt wel om het Avondmaal te blijven vieren totdat Hij terugkomt. Dat is wel iets wat je een grotere groep broeders en zusters doet (al dan niet in een kerk of kring enz)

Chocolat vindt dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar dat is toch krom eigenlijk als je er over nadenkt. Neem een serie moordenaar, die vermoord een hele lange tijd onschuldige mensen maar heeft daarnaast wel zijn hart gegeven aan Jezus, gaat iedere zondag netjes naar de kerk en vermoord op die zondag niemand want het is immers '' Zondag Rust " Maar deze persoon krijgt dus dan volgens jullie wel een ''plekje'' in de hemel maar iemand die dan zijn hele leven niet geloofd in Jezus maar wel zich netjes heeft gedragen volgens alle regeltjes die gaat naar de Hel? Even een oprechte vraag trouwens,

puzzelstukje en bosi333 vinden dit leuk.
  17. Chocolat

Kijk God zegt duidelijk in de bijbel (geschreven door mensen die geïnspireerd zijn door de Heilige Geest) dat er een hemel en een hel is en de gelovigen in de hemel komen. De 10 geboden heeft Hij gegeven aan de Joden (Christendom komt uit het Jodendom) dus de geboden komen van God maar niet om te laten misbruiken.

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ja maar dat kan dan ook op allerlei manieren die je zelf invult. Het zou mooi zijn als er meer acceptatie zou zijn over en weer en onderling. En als er minder regels en meer vrijheid gegeven zou worden zonder meteen scheve blikken of dreigen met de hel of uitstoting.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het gaat niet om het wel of niet verdienen, want wij verdienen het allemaal niet en wij allemaal kunnen ons niet aan alle regels houden. Als je dat mag inzien en als je daarmee naar Jezus gaat, zul je daarna ook proberen om Zijn regels te volgen, uit dankbaarheid voor je verlossing. Maar het is niet zo dat je daarna zonder zonde leeft. Keer op keer gaat het toch weer fout en hebben we Jezus vergeving nodig.

Chocolat vindt dit leuk.
  20. Chocolat

Kijk als hij dat leven achter zich gelaten heeft en oprecht schuld betuigt tegen God kan hij in de hemel komen.
    Ik weet niet hoe het zit met een ongelovige die zich heeft gedragen aan de regels, er staat dat een ieder die in Hem gelooft het eeuwig leven heeft dus ja dan zou je kunnen zeggen dat die ongelovige niet in de hemel komt want die geloofd niet in Hem. (Hem = God)

Deel Deze Pagina