is het normaal dat ik heb rond deze tijd niet elke dag voel? ik ben zo ongerust! wat kan dat toch zijn?
Heel normaal dat je je kindje nog niet elke dag voelt, hoeft pas vanaf week 28? geloof ik. Soms is je kindje naar binnengedraait en beweegt wel alleen voel jij daar niks van. Maar meid, als je het zelf vervelend vind, ga even langs je VK en ze kan je gerust stellen.
Je hoeft je kleintje pas vanaf 26 weken elke dag te voelen, dus je hoeft je er nu nog niet ongerust om te maken. Soms beweegt ie een dagje minder omdat ie net een groeispurt gemaakt heeft (en dat is vermoeiend) of schopt ie net achter tegen, en dat voel je ook minder. Maak je dus niet druk, ik heb mijn uk ook wel eens een dagje niet of minder gevoeld. Geniet nog lekker van je zwangerschap!
Toen ik zover was als jou begon ik het net een beetje te voelen, daarna waren er dagen dat ik het een dag of twee niet voelde, maar nu wordt t steeds meer en duidelijker voelbaar. En ook elke dag Geen zorgen maken meid.
Niet ongerust maken hoor. Had ik ook toen ik zover was als jij aantal dagen was ze ontzettend aanwezig met schoppen en draaien en doen. En toen opeens bijna een week niks gevoeld en toen dacht ik ook van ohw jee. Maar moest naar de vk toe en die zei juist jee wat een beweeglijk kindje heb jij zeg , ze kon moeilijk de hartslag vinden omdat ze bijna niet stil lag. En ik voelde daar dus weinig van op dat moment. Dus niet te druk maken ook al is dat lastig want je doet het toch.
toen ik net zo ver was als jij voelde ik het nog net niet, dat kwam pas de week erna, en ook toen voelde ik haar niet elke dag, zelfs nu ik verder ben voel ik haar niet elke dag "echt" af en toe wel dat ik weet dat ze iets doet "dat ze er nog is" maar echt voelen dat ze druk is of wat dan ook...nee maak je niet ongerust, bij mij is het zo dat de placenta aan de voorkant ligt en ik haar daarom pas later voelde en niet zo goed als vaak bij andere.... en ze heeft nog alle ruimte waardoor ze meer naar "achteren" kan liggen waardoor je haar idd niet of nauwelijks voelt... succes.
Heb ik ook hoor meid, ik voel de kleine op het moment ook minder als normaal, meestal komt ie nu 's avonds pas als ik rustig zit. Maak me er geen zorgen om, als ik het maar eventjes voel op een dag weet ik dat het vast wel goed zal zijn Maar, als jij je nog ongerust maakt, dan bel je de vk toch even?
He meid! Je geen zorgen maken hoor! Jij hoeft met jouw termijn de beeb nog niet elke dag te voelen. Dat hoeft pas vanaf 28 weken. Ik had soms ook dagen dat ik de beeb veel voelde en dagen dat het veel minder was. Hangt er ook wat vanaf hoe de beeb ligt. Het kan ook met de beentjes naar binnen liggen en dan kan de beeb trappen wat hij/zij wil, maar dat voel je dan niet. Nu ben ik 30 weken. De ene dag voel ik ons meisje heel vaak en de andere dagen wat minder. Ach zolang ik haar elke dag maar een paar keer voel, is het goed! Als het je toch niet lekker zit en je blijft onzeker, ben dan je vk even. Zij kan je vast snel geruststellen. Succes he. Liefs Elly.