38 weken en vandaag minder leven

Discussion in 'Zwangerschap' started by LieveMama28, Dec 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Hallo,

Ik ben vandaag 38 weken zwanger.
    Nu voel ik normaal die kleine heel erg. Geen schopjes meer maar draaiingen en met zn hele lichaam tegen me aan liggen zodat er een hele bult ontstaat zeg maar.

Nu vanaf vanmorgen niks meer.
    Heb nog 1 kleine draaiing gevoeld maar moest me dr echt op concentreren om te voelen. Ook soms kleine plopjes van binnen. Zelfde gevoel als toen met 16 weken toen ik hem voor het eerst dacht te voelen. Twijfel darmen/baby.

Is het normaal dat je in dit stadium ineens niks meer voelt. Heb wel harde buiken. Net zoveel als altijd. Maar dit hoort officieel toch niet bij het voelen van je baby?
    Ik ga straks de VK even bellen hoor. Neem geen enkel risico natuurlijk.
    Maar vroeg me af of iemand dit herkent?

liefs

2. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik herken het wel. Je babytje krijgt minder ruimte en je baarmoeder gaat oefenen voor de bevalling dus je babytje zal dan ook minder bewegen. Ik heb er heel erg aan moeten wennen. Ons kindje was een enorme druktemaker maar nu voel ik haar ook veel minder als eerst. Van het weekend een hele dag bijna niet gevoeld, toen gebeld en toen kreeg ik als antwoord dat het heel normaal was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Gelukkig daarna wel weer bewegingen. Maar het is dus in principe wel normaal dat je baby wat minder zal gaan bewegen.

Maar gewoon lekker bellen als je je zorgen maakt hoor!, daar zijn ze voor.

3. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Mijn nicht heeft dat ook gehad. Haar verloskundige heeft toen niet naar het hartje geluisterd maar ze moest de volgende dag afwachten en dan komen.
    Volgende dag helemaal geen leven meer. Haar kindje was overleden tussen en 37 en 38 weken.
    Vandaar dat ik altijd liever een x teveel bel dan te weinig.

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bel de verloskundige!
    Zo snel mogelijk.
    Waarschijnlijk is je ukje lekker ingedaald en wacht hij of zij af op de geboorte, maaaaar er kan natuurlijk ook iets ernstigs aan de hand zijn. Mijn vriendin is haar kindje verloren bij een zwschap van 38 weken. Ook zij voelde minder leven; heeft extra echo gehad, aan CTG gelegen. Alles leek prima. Tot dat de zoemer afging naast haar ziekenhuis bed afging...geen hartslag meer...
    Hun dochtertje is middels een spoed keizersnede levenloos geboren.

Het bleek te gaan om een foeto maternale transfusie. Het bloed van het kindje gaat dan weer terug naar de moeder via de navelstreng, waardoor het kindje als het ware sterft door bloed/zuurstof tekort. Een simpele bloed afname bij mama had dit aan het licht kunnen brengen....
    Ik wil je zeker niet bang maken, maar je wel adviseren contact op te nemen met je VK.

Succes!

5. chila

chila Niet meer actief

Snap ik hoor. Ik zou ook bellen! Doe het zelf ook als ik de kleine niet vaak genoeg voel. Beter een x teveel dan 1 x te laat!
    Maar bedoel alleen te zeggen dat op het einde je kindje natuurlijk wel minder ruimte heeft en ze een ander bewegingspatroon krijgen.
    Maar gewoon bellen hoor.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het klinkt mij niet bekent in de oren, die van mij beweegt heftiger en sterker dan ooit tevoren.
    Maar ik ben van mening dat je uit moet gaan van het normale gedrag wat je gewend bent van je baby, dus als je hem nu inneens bijna niet meer voelt terwijl dat eerst wel altijd zo was gewoon inderdaad even aan de bel trekken.
    Dat het bij de een normaal is om minder beweging te voelen rond dit termijn wil niet zeggen dat het bij jou baby ook 'ok' is.

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Er zullen verhalen zat zijn waaruit blijkt dat er niets aan de hand is maar er zullen ook verhalen zijn waarbij het niet goed zat.
    Gewoon bellen, daar zijn ze voor!

8. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Heb even gebeld.
    Ze komt zo langs.
    Daarna ctg ziekenhuis. Das protocol hier. Doen ze standaard.
    Heb ik al wel eens eerder gehad.
    Zolang ik zo het hartje maar voel kloppen is het al goed.
    Ondertussen 1 kleine beweging gevoeld. Dus hij doet het nog.
    Maar voor de zekerheid toch fijn dat ze gaan kijken of hij het nog gezellig heeft in mn buikje.

Jammer dat ik dr geen weeen bij heb. Dan zou je kunnen zeggen dat het begonnen is. Maar zelfs geen krampen.

9. chila

chila Niet meer actief

Fijn dat je inmiddels 1 beweging hebt gevoeld en dat ze zo langs komen. Ik ben het weekend gewoon afgewimpeld met dat minder bewegingen heel normaal zijn. Succes straks

10. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Zo is mijn nicht dus ook afgewimpeld. Met alle gevolgen van dien.
    Hier zijn ze gelukkig heel alert. Als je het niet vertrouwd mag je altijd bellen.

11. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat ze langs komen, heel goed.
    Succes en een dikke knuffel

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb het ook gehad bij m'n tweede. Maakte me niet echt zorgen, maar heb het toch even gemeld bij de controle (die had ik die dag al staan). Ze heeft toen gelijk het zkh gebeld om mij te laten komen voor een ctg, inderdaad standaard protocol bij minder leven voelen.

Ctg gehad, was helemaal goed. En een echo waarop ze keken hoe het met de placenta en het vruchtwater stond. Was ook helemaal prima. Daarna ben ik weer helemaal beurs geschopt door madame :). Ze is geboren bij 40+2.

En wat vreselijk voor je nicht. Iedereen zal toch gelijk snappen dat juist jij dan het zekere voor het onzekere neemt, en liever een keer extra naar het zkh gaat.

13. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan?

14. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Weer thuis.
    Totaal 3 uur bay ctg ipv 1 uur.
    Dit omdat dr steeds iets met hartslag was.
    Eerste uur te hoog. Tweede uur te constant. Derde uur al iets beter.
    Daarna echo. Alles was goed.
    Ook nog getoucheerd want ik had laatste uur veel pijnlijke harde buiken.
    Geen ontsluiting jammer genoeg!

15. tulip

tulip Niet meer actief

gelukkig dat het goed was...hou het goed in de gaten he?? Kan stilte voor de storm zijn hoor en dat je 1 dezer dagen bevalt.

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Altijd bellen! Dat is mijn advies en spreek uit ervaring!
    Met 39 weken voelde ik ook inene minder leven, vk gebeld na heeeel erg lang twijfelen of ik wel moest bellen en geen zeur was. Vk stuurde me door voor ctg in t ziekenhuis. Daar bleek de baby inderdaad te rustig te zijn. Extra echo volgde meteen in het ziekenhuis. Daarop bleek dat mijn vruchtwater zo goed als op was en de situatie niet goed was voor de kleine en ik d'r daarom niet meer veel voelde.. Ik moest de volgende dag meteen ingeleid worden, dus na dat ene belletje is ze een dag later geboren. De artsen zeiden ook dat het heel goed was dat ik niet gewacht heb met bellen! Dus altijd doen :)

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Oh lees net dat alles goed is, gelukkig :) !

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Fijn dat het goed was meid!
    Succes met de laatste loodjes en met bevallen straks.

19. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Bemmel ( Gelderland)
    Thanx meiden.

Baal wel dat ik geen ontsluiting heb. Zit dr zo op te wachten dat ik eindelijk ga bevallen! Snik
    het is niet zo dat toucheren de boel op gang kan helpen toch?

20. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Wat fijn dat alles goed was! Ik had het ook wel eens rond die termijn, ze gaan dan toch wat minder ruimte krijgen om veel te bewegen. Jammer van de ontsluiting :( De laatste loodjes!

Share This Page