wat zouden jullie doen ( vroege echo)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MvN, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik kan kiezen tussen 3 datums voor een inwendige echo. Op 3 december ( dan ben ik 6wk en 5 dgn ), 10 of 17 dec.

Wat zouden jullie doen?

2. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    lol nou wat jou het beste uit komt toch??

ik ben er niet bij
    of lees ik het nou echt zo verkeerd hahahaha

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hebt hem toch al gemaakt, de afspraak? (tenminste, zo te lezen in je onderschrift). Ik zou voor 17dec gaan.

4. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik zou de laatste doen. Dan weet je ook zeker dat er een kloppend hartje te zien is. Aangezien dat bij 6 weken nog niet altijd het geval is en je je dan misschien erge zorgen gaat maken, zou ik die vroege echo niet snel doen!

5. MvN

MvN Niet meer actief

naja, t is een echo die ik betaal.. ik moet anders wachten tot 12 weken... en word nu al langzaam aan zo gek haha!

De echo word wel bij een vk gedaan.

Maar zie je bij 6wk5d al een hartje?

6. MvN

MvN Niet meer actief

Ja maar kon de echo vervroegen...

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dan zou ik voor 17 december gaan... Je hebt dan meer kans op een kloppend hartje dan wanneer je hem eerder doet

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    zou ook 17 dec doen, wel even nog wachten, maar dan ben je iets verder dan 8 weken, waarschijnlijk is inwendig dan niet meer nodig. Bij mij konden ze toen in ieder geval uitwendig duidelijk zien en er was een duuidelijke hartactiviteit aanwezig.

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn eerste echo was met 9 weken 2 dagen, en ik zag een mooi bewegend kindje met een mooie hartslag,, dus als ik jou was zou ik de 17de doen.

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

idd, ik zou ook voor de 17e gaan. Eerder kijken verandert niks aan het verloop van de zwangerschap en je kunt je idd veel sneller zorgen maken omdat alles nog zo klein (en moeilijk zichtbaar) is!

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zou ook gaan voor 17 dec. Je moet dan wel iets langer wachten, maar er is ook meer te zien! :)

12. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap waarvoor je voor 17 dec zou gaan, maar als ik me dan in jou verplaats weet ik zeker dat ik zelf ook graag eerder zou willen....
    Ik heb met net 6 weken een beginnend hartje gezien inwendig... Maar dat verschilt ook nog wel eens...

Als je je kan bedwingen is het misschien het verstandigst om voor 17 dec te gaan.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb een echo gehad met 6 weken en 5 dagen, beide hartjes klopten toen. Je hebt wel kans dat het hartje nog niet klopt waardoor je misschien erg onzeker word. Dus ik zou de echo iets later doen

14. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik zou (als t niet hoeft) niet kunnen wachten tot de 17e hoor!! Maar 3dec is misschien wat vroeg ivm t hartje. De 10e lijkt me dan een mooie middenweg........

Een voorspoedige zwangerschap!

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb een echo gehad met 6 weken en 5 dagen (hebben het vruchtje toen gemeten) maar ik had geen kloppend hartje!
    Ik heb me daar geen seconde zorgen om gemaakt omdat het voor mijn gevoel allemaal goed zat.
    Mijn vorige zwangerschap had ik de eerste echo met 8 weken en 6 dagen met kloppend hartje maar voor mijn gevoel was het niet goed (had toen ook bloedverlies) en met 9 weken kwam het er al uit.

Ik zou voor 10 december gaan!

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hoe later hoe mooier maar hoe eerder hoe sneller je uit de onzekerheid bent ;).
    Ik ging dus voor de eerste datum. Mits je zeker weet dat je dan 6+5 bent. ;)

17. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb (door miskramen) een echo bij 6+3 dagen gehad, er was nog niet veel te zien, wel een kloppend hartje. Voor de termijn moest ik nog een keer komen omdat het te klein was om op te meten. Dus als je de vroege doet meot je zowiezo nog een echo maken...

18. Fayy

Fayy Niet meer actief

hee hee :)
    Ik heb had me eerste echo met 6w2d en zag een mooi kloppend hartje.. maar dat is bij iedereen al verschillend zie ik zo.
    ik heb eigk precies hetzelfde als jou ik heb vandaag ook een echo die ik zelf betaal omdat tot 20 dec wachten mij veel te lang duurd.. (Wat erg he)
    maar doe maar gewoon wat je hart je ingeeft dan kies je altijd goed!!
    & Gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk :)
    Liefs fay

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ten eerste: gefeliciteerd!:)

Ik zou ook voor 10 dec gaan. niet zo lang wachten als 17 dec maar met 6 weken en een paar daagjes heb je kans dat er nog geen hartactie te zien is. hebben wij ook gehad...wat heb ik in de zenuwen gezeten! en een week later was er wel een hartje te zien en sterk ook!! (nu een zoontje van 4 maanden)

Deel Deze Pagina