Goedemorgen dames, Tot 20 weken had ik nergens last van en sliep ik prima. Vanaf dat moment kreeg ik last van pijnlijke steken en een beurs gevoel in mijn liezen en schaamlippen, maar alleen als ik op mijn zij lag, niet als ik liep of zat. Dit ook bij de gyn aangegeven en zij heeft me toen naar een bekkenbodemfysio doorverwezen. Die dame heeft me wel wat tips gegeven, die met name bij bepaalde bewegingen wel helpen. Maar inmiddels is ze door de standaard tips (kussen tussen knieën, voedingskussen ter ondersteuning, etc) heen, die eigenlijk altijd wel helpen. Bij mij helpt het helaas niet. Liggen op mijn zij (zowel links als rechts) kon en kan ik nog steeds niet. Dan gaat het na een minuut of 10-15 echt pijn doen en krijg ik steken, waardoor ik niet kan slapen en moet draaien. Op mijn buik liggen vindt ons kleintje niet zo prettig, dus ik slaap al drie maanden alleen op mijn rug. Voor iemand die altijd op buik of zij ligt niet ideaal om echt uit te rusten, dus dat is jammer. Heb ook al allerlei kussens er bij gepakt om het zo prettig mogelijk te maken, dus ik slaap inmiddels redelijk. Maar ik zou zo graag weer op mijn zij willen slapen. Of even tegen mijn lief aankruipen, want ook dat gaat al een tijd niet meer, omdat het pijnlijk is. Dus als iemand het herkent en de gouden tip heeft, hoor ik dat graag
Ik slaap op m'n zij maar iets meer richting buik, onderste been gestrekt, bovenste opgetrokken en dan voedingskussen onder die knie. Soort stabiele zijligging geloof ik. Helpt bij mij wel goed, maar ik heb meer pijn aan m'n schaambot dan liezen... Vorige zwangerschap heb ik het ook nog wel lang op m'n buik gered met een voedingskussen, ik maakte daar dan een hoefijzer van met punten naar boven en m'n buik dan in het 'gat', dan was er minder druk op m'n buik dan zonder kussen en vond de baby het wel prima. Doe je ook spreidoefeningen? Wat vervelend zeg om nu al moeilijk te slapen, ik hoop dat je een betere houding vind!