Trekkende pijn na keizersnede

Discussion in 'Na de bevalling' started by Vlindermama2014, Aug 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben 4,5 week terug bevallen met uiteindelijk een spoedkeizersnede.
    In het begin last van de wond, toen alles goed, pijn weg en sinds een dikke week trekkende, scherpe pijn links aan de wond richting de lies.
    Wie herkend dit??

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb 3 weken geleden keizersnede gehad. Ik ben nog helemaal niet pijn vrij geweest. Heb ook pijn bijderzijds, volgens mijn kraamhulp is het bandenpijn van te veel doen. Bukken, traplopen etc.

Controleer igg je temperatuur, en trek met verhoging direct aan de bel. Dat kan op ontsteking duiden.

"beterschap "

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    Herkenbaar.
    Er staat ook niet voor niets 6 weken voor herstel.
    Ik denk dat je wat rustiger aan moet doen.
    Ik heb na 3 maanden nog wel eens last gehad als ik te druk was.

4. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Hoi vlindermama,

Ik heb bijna 10 maanden geleden een spoedkeizersnede gehad. Hou er rekening mee dat een spoedkeizersnede nog net wat vervelender kan zijn met genezen dan de geplande variant. Omdat er meer haast bij zat, simpelweg.

Ik heb de 1e weken, denk ongeveer 2, echt vaak last gehad van momenten dat het heel gevoelig was (trekkerig, branderig, beetje zo'n gecombineerd gevoel) maar het litteken zelf was vanaf dat ik hem een uur na de operatie zelf kon zien altijd dicht geweest.

Belangrijk om even op te letten op een rijtje:

1. De wond moet dicht zijn. Heb je ergens zichtbaar een open stukje waar wondvocht uitlekt, altijd goed schoonspoelen en even laten controleren/overleggen met verloskundige of huisarts
    2. Heb je grote en harde voelbare plekken rondom het litteken en zijn deze erg pijnlijk en heb je koorts, altijd even overleggen ivm mogelijke infectie/ abces vorming
    3. Hou er rekening mee dat je de 1e 12 weken geen zware dingen tilt e.d. Bij een keizersnede duurt dit nu eenmaal langer. Een ieder die roept dat het prim eerder kan: negeren. Je banden/spieren/pezen hebben een flinke oplawaai gekregen en moeten simpelweg herstellen, die zijn immers 9 maanden lang opgerekt om vervolgens in gesneden te worden.

De ene dag zal het gevoeliger zijn dan de andere dag. Nu ook na 10 maanden voelt het soms nog alsof het te strak staat (dat is natuurlijk niet zo)

Groetjes Candle!

5. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Hoi Vlindermama,

Nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
    (volgens mij was jij de topicstarter van ons clubje!)
    De trekkende pijn klinkt herkenbaar, zeker zo vlak na de keizersnede. Ik zou als ik jou was nog even rustig aan doen en pas na 6 weken voorzichtig beginnen met iets meer te doen.

De trekkende pijn kan ook na een paar maanden nog wel eens terug komen, maar dan vooral na een lange dag. Als je je echt zorgen maakt, kun je altijd met de huisarts of de gyn bespreken of ze er even naar willen kijken. En binnenkort zal je waarschijnlijk je nacontrole hebben, ook daar kun je het opperen.
    Succes en rustig aan!

6. Kroel

Kroel Bekend lid

Sep 3, 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Heel herkenbaar. Een ks is écht best heftig en heeft behoorlijk wat tijd nodig.

7. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb het tot zeker 8 maanden na de keizersnee nog wel eens gehad, vooral na een drukke dag. Even een stapje terug en luisteren naar je lichaam.

8. LaRambla

LaRambla Actief lid

Jan 15, 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    De gyn heeft mij verteld dat dat dan de kant is waar ze de hechtingen hebben geknoopt!

Hier geplande ks gehad en een fantastisch herstel (stond na 5 weken weer te voetballen) maar bij stress en drukte op m'n werk ook hier weleens steken ;)

Share This Page