Rusteloze benen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Emm27, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik ben wanhopig, die ellendige rusteloze benen die ik élke avond heb waardoor ik nachten wakker lig. Wat hielp bij jou?

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Vaak worden rusteloze benen veroorzaakt door een tekort aan magnesium. Je zou eens een supplement kunnen proberen? Laat je dan wel even adviseren, want er zijn verschillende soorten magnesium en niet elke soort is even goed/effectief...

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Laatst in de zwangerschapscursus oefeningen voor gehad.
    Op de zij liggen. Bovenste been op en neer bewegen. Daarna je tenen naar je toe trekken en rondjes maken met je voet, linksom rechts om

4. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja, zo irritant! Magnesium heeft bij mij inderdaad geholpen. Soms is m'n man zo lief om even m'n benen te masseren, helpt bij mij erg goed!

5. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Magnesium helpt voor mij ook. En anders even rondje lopen of onder de douche.

6. Zeladora

Zeladora Actief lid

17 aug 2015
    149
    1
    18
    NULL
    NULL
    Merk ook nu al dat ik er af en toe last van heb, maar dan vooral tijdens een avondje uit (concert, etentje). En dan kan je niet zomaar een rondje gaan wandelen. ..
    Thuis helpt een rondje lopen en intussen warme melk met honing maken om die daarna in bed op te drinken. Als het wat minder hardnekkig is: benen strekken/buigen terwijl ik gewoon in bed lig.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dronk een glaasje melk in de avond, dat hielp voor mij. Zit ook magnesium in dacht ik. Al is het niet zoveel.

8. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    bananen eten vertelde mijn verloskundige

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Bij mij hielp heel weinig, hield veel vocht vast. Wat iets verlichting gaf was een massage. Mijn man masseerde 's avonds mijn benen. Vooraf deed ik een koud-warm douche op mijn benen om de doorbloeding te verbeteren. En ik sliep met de benen omhoog.

10. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Bij mij hielp alleen een banaan eten! Bij mijn zoontje destijds 's nachts eruit gemoeten vanwege rusteloze benen. Liep dan wat rondjes, at een banaan en meestal ging het daarna weg ;) succes!

11. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Bedoelen jullie hier ook die pijnlijke krampen in de kuit mee verschrikkelijk. Werd toevallig net wakker met erge stekken in rechter kuit ga eens proberen meer banaan te eten rot gevoel

12. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die pijnlijke krampen zijn weer wat anders dan rusteloze benen. Ben bang dat een banaan daar niet tegen helpt, maar dat weet ik niet zeker. Rusteloze benen zijn geen krampen, maar echt een continu gevoel van het 'moeten' bewegen van je benen.

13. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    dank je wel koali daar nog geen last van gehad althans niet dat ik heb gemerkt wel erg moeie benen maar loop heel veel op een dag ben postbezorger.

zo leer je iedere keer weer wat nieuws en van het internet leer je toch steeds weer andere dingen deze site vind ik daarin wel erg fijn zo kun je toch zien naar de ervaringen van andere

14. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Kramp is anders ja. Kramp doet erg zeer maar trekt weer weg. Ik vind rusteloze benen verschrikkelijk!! De oefening zoals hier gereageerd helpt iets gelukkig

15. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschap legde ik kersenpittenzakken in de koelkast en dat hielp vaak net lang genoeg om in slaap te kunnen vallen. Deze zwangerschap valt het tot nu toe mee. Ik slik wel extra magnesium tegen de kuitkrampen overigens...

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Banaan hielp bij mij ook tegen kramp

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Helaas hier niet, ik eet elke dag een banaan... Ik he het idee als ik koffie drink dat ik het erger heb. Dus dat laat ik maar even staan. Gelukkig is het na de bevalling over (was bij mijn dochter zo) maar moet nog ruim 8 weken..

18. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.332
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Probeer een bruistablet met magnesium en calcium. Wie weet helpt het. Bij mij hielp het. Had gisteren erg last van en vanochtend niks meer.

19. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Pff ik ook sinds een paar dagen. Met armen en in iets mindere mate ook bij. En volgens mij ook in mijn romp. Hetzelfde gevoel.

Ik ga nu in elk geval trouw aan de floradix en multivitaminen. Hopelijk heeft dit snel effect! Had het mijn vorige zwangerschap ook, dacht dat het nu niet meer zou komen.

20. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vreselijk :( ik heb er ook veel last van. Ik slik al extra magnesium maar heb niet echt het idee dat het helpt.
    Het lijkt ook de ene nacht erger te zijn dan de andere nacht.
    Banaan eten heb ik vaker gelezen, misdchien toch maar eens proberen... :)

Deel Deze Pagina