zwangerschapsuitkering

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Vlindertje81, Nov 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

Nov 24, 2013
    963
    0
    16
    Is er iemand hier die verstand heeft van het omrekenen van een dagloon naar de daadwerkelijke uitkering vanaf de werkgever? Ik heb het idee dat er vanuit mijn werkgever te weinig betaald wordt en zou dit graag zsm bevestigd hebben. Maandag ga ik sowieso wel even bellen met uwv en mijn werkgever, maar voel me wat zekerder als ik het nu al zou weten :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer jij in dienst bent bij een werkgever dient hij/zij je gewoon 100% uit te betalen van je normale loon. Bij ziekte door zwangerschap en ook bij je zwangerschapsuitkering.
    Wanneer jij gewoon vaste uren hebt met een vast salaris is dat natuurlijk makkelijker terug te rekenen dan wanneer jij bijv wisselende diensten werkt.

Qua berekening.... dagloon maal 5 = weekloon. Om op maandsalaris uit te komen doe je dagloon maal 21,5 ( of was het nu 21,75)
    Bij vierweken salaris doe je dagloon maal 20 werkdagen.

Je hoeft geen rekening te houden met evt parttime percentage aangezien het dagloon is gebaseerd op je inkomen van de afgelopen tijd waarin dus je parttime uren al zijn verrekend.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je krijgt gewoon 100% van wat je normaal verdient. Hier zou geen verschil in mogen zitten. Het enige kleine verschil dat zou kunnen ontstaan is bv door het wegvallen van de reiskostenvergoeding (als je die hebt). Je reist tijdens je verlof immers niet, dus dan heb je hier officieel ook geen recht op.

4. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

Nov 24, 2013
    963
    0
    16
    Even een extra uitleg... ik werk onregelmatig in de zorg. Ben minder gaan werken in het afgelopen jaar, waardoor mijn dagloon hoger uitvalt dan mijn normale salaris. Ik kan alleen op mijn loonstrook dit niet terug berekenen... Het gaat er bij mij dus om wat ik dus netto krijg wanneer ik een dagloon heb van 87,19.

Nu hebben mijn man en ik een discussie, ik denk dat ik vanuit mijn werk een lager dagloon krijg doordat uwv per 4 weken uitkeert (20 dagen) en mijn werk daar gewoon 23 dagen van heeft gemaakt.

Share This Page