Rustgevend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gossiekimmie, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

12 jan 2012
    103
    1
    0
    Hallo dames,,

Ik ben een en al gestresst! Ik heb heel veel meegemaakt laatste tijd en k kan van een mug een olifant maken, maar het ergste vin ik ' ik kan niet genieten van de dingen'
    Ook pieker ik de hele dag!

Mag een zwangere rustgevende pillen nemen? Of zijn er tips tegen ontspanning in me hoofd.

Ik ben nu nu 14 weken en 5 dagen zwanger ( banner moet nog worden aangepast)

Bedankt:)

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als ik zo naar je handtekening kijk, kan ik me voorstellen dat je niet zorgeloos zwanger bent. Mijn dochter* is ook overleden met 21 weken zwangerschap.

Heb je het hier met je gynaecoloog over gehad? Ik mocht met de zwangerschap van mijn zoontje bijvoorbeeld altijd langskomen voor een extra echo, dan sliep ik tenminste die nacht goed.

Verder zou je bij de gynaecoloog om een verwijzing naar de medisch psycholoog kunnen vragen, kun je schaamteloos van je af praten :).

Tenslotte, er zijn wel onschuldige slaapmiddelen die je helpen om te gaan slapen, maar die mag je alleen maar incidenteel gebruiken, dit zou je ook met je gynaecoloog kunnen bespreken.

Veel sterkte de komende tijd, dat je 2013 heel positief mag uitluiden met een gezonde pasgeboren baby.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik denk niet dat een pil de oplossing is voor jou meis! Je bezorgdheid komt door alle narigheid die je hebt meegemaakt in het verleden, een pil kan daar niets aan veranderen!

Wat de dame hierboven al zegt, heb het er eens over met je gyn, of vraag via je HA een verwijzing naar een psycholoog of psychotherapeut. (daar heb je ook in de toekomst nog veel aan!)

Als je dat echt niet wil, zou je kunnen proberen ontspanningsoefeningen te gaan doen bij een yoga docent in je buurt. Vraag dan om prive les, en focus je op ontspanning, ademhalingsoefeningen en geleide-fantasie (= ontspanningsoefening), daar kun je ook allemaal 's avonds in bed op terugvallen als je niet in slaap komt!

Verder praten, praten, praten. Tegen je partner, je ouders, vriendinnen. Uit je angsten, ze kunnen je helpen te relativeren!

Sterkte er mee!

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Denk net zoals de andere dames erover. Pillen zijn niet de oplossing bij jou meis. Je gevoelens zullen de ontspannende werking van de pillen onderdrukken en daar kan je nog depressiever van worden (bewijs mijn Moeder!)
    Vriendin van mij gaat naar een vrouwtje die alle ellende in je verleden naar voren haalt om dit vervolgens te verwerken want zonder verwerking blijft het altijd terugkomen. Het zijn 2 sessies en ik ga het wel even navragen hoe het ookal weer heet dan zet ik het hier neer!

Sterkte

5. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

12 jan 2012
    103
    1
    0
    Heey dames.

Bedankt voor jullie reactie!
    Voordat ik zwanger was gebruikte ik ooit een x rustgevend van vogle. Ik dacht als het me helpt om maar eve minder te piekeren zou fijn wezen. Maar alles voor de kleine dus daar blijven we maar vanaf.

Ik heb idd een hele zware tijd gehad, en eigelijk nog steeds. Moeder heel erg ziek. Kom allemaal lekker tegelijk.

Ik zit momenteel thuis. Ik heb geen werk kunnen vinden, omdat ik er eerst uitlag wegens de stess van de vorige zwangerschappen. Heb ik nu geen werk meer kunnen vinden. Ik blijf ook maar thuis tot na de bevalling en ga zo zveel mogelijk leuke dingen doen.

Een psycholoog vin k niks. Ik heb het opzich redelijk verwerkt allemaal. Ik denk als ik de kleine voel dat ik dan wel wat zekerder in me zwangerschap voel.

Bedankt voor jullie advies en luisterend oor.
    Uiteindelijk is het wachten allemaal waard xx

Deel Deze Pagina