Wij hebben afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad en alle organen zien er goed uit alleen heeft ons kindje een SUA, nu is het protocol zo dat je word door gestuurd voor een GUO deze hebben we a.s. maandag in Nijmegen. Ik zie hier zo enorm tegenop! Ik hoop zo dat ze gezond is!
Heb je de GUO in het Radboud? Daar hoor ik echt hele goede verhalen over. Dat scheelt alweer. Verder weet ik dat het kán duiden op afwijkingen, maar dat het ook heel goed kan zijn dat er niets aan de hand is. In het onderwerp 'onderzoeken en echo's' is hier pas nog een topic over geplaatst, die moet je eenvoudig kunnen terugvinden.
http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/442169-2e-kindje-2-aders-navelstreng.html Ja, deze. Daar heb je vast veel aan.
Ik had het Ben nu 28, zwanger van de derde en heb er nooit ook maar enigszins last van gehad En alle drie mijn kinderen hebben er gewoon 3!
Ik heb het nu ook deze zwangerschap en een SEO en GUO gehad. Ze kijken met name extra naar het hartje, de nieren en evt. afwijkingen. aanwezigheid neusbotje bv. Hier is alles goed volgens de GUO 2 niertjes ipv 1 goede volle blaas en alle kamertjes van het hartje waren duidelijk te zien. De baby's kunnen wat kleiner zijn een groeivertraging oplopen in de laatste 10 weken van je zwangerschap. Hier heb ik wel last van, D. heeft een groeivertraging van het buikje. De rest loopt goed mee, maar het word dus een kleintje. Hij word nu op 2685 gram geschat. Laat je goed voorlichten door de gyn en laat je niet gek maken door google.
Hier ook een kindje met een SUA. Als de niertjes en hartje er verder goed uitzien, is de kans op verdere problemen nihil. Ons meisje heeft er in ieder geval geen last van. Ze zal niet de grootste baby allertijden zijn; geschat geboortegewicht is net wel of net geen 3 kg, maar dat is niet uitzonderlijk. Maak je niet te druk; in 90% van de gevallen is er niets ernstigs aan de hand!
Hier had de jongste het idd ook naar het radboud geweest.3 artsen mee aan het kijkennmaar verder niets aan de hand. Hier is de jongste gezond. Wel direct na de geboorte nagekeken door kinderarts en met 5 weten nog een keer.
Fijn dat stelt me wel enigszins gerust. Het is natuurlijk wel fijn dat ze nog een keer extra goed gaan kijken.. op de 20 weken echo waren mooi 4 hart kamers te zien goed gevulde maag en blaas. Een wat kleinere baby neem ik graag voor lief als ze verder maar gezond is! Gelukkig is het morgen eindelijk zo ver.
Bij mij precies hetzelfde. Donderdag de 20 weken echo en daar kwam jammer genoeg SUA uit. Morgen ga ik voor de GUO. Ik ga er van uit dat er niets mis is. Bij 17 weken een pretecho gehad en toen was de blaas vol. Tijdens de SEO zag alles er prima uit, hartje, niertjes, lengte dus ik ben maar een klein beetje nerveus . Duimen voor morgen dus! Ik baal alleen. Ik ben vanaf het begin nerveus en ik had gehoopt dat met de 20 weken echo dat alles okay zou zijn. Grrr...:x