Rustgevende tabletjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nee.. Daarom zei ik: vraag de huisarts om advies als je echt bang bent en als het wel meevalt pak je iets homeopathisch.

Maar als je je weken vantevoren al zorgen maakt dat je perse absoluut echt niet in paniek wil raken... Kun je zelf wel bedenken wat er gebeurd.
    Selffullfilling prophecies enzo.
    Dan heb je je vantevoren al zo zitten stressen dat het er sowieso een keer uit moet en geheid dat het dan precies midflight gebeurd.
    En je je vervolgens de hele vakantie druk gaat zitten maken over de vlucht terug.

Is het allemaal niet zo erg? Nou dan is er niks mis met een beetje thuisdokteren.

Maar ik zou niet bij de dokter binnen stappen met de mededeling "hoi, ik heb vliegangst en ik wil graag oxazepam" :)
    Want dan is het eerste wat hij denkt "oh.. Nou, dat weet ik zo net nog niet."

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja natuurlijk is dat in theorie allemaal heel simpel zo, maar heb je daadwerkelijk ervaring met de praktijk van zoiets?
    Het is allemaal leuk en aardig als je jezelf er toe aan kan zetten om het 'los te laten', maar wat als het niet zo is?
    Natuurlijk kan je er van op aan dat het gebeurd, maar daar helpen homeopathische middeltjes dan ook niks tegen hoor.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja het ligt er aan wat ts haar probleem precies is...ik persoonlijk heb het omdat ik lichtjes lijdt aan adhd gerelateerde concentratie problemen...en dus tijdens de rijlessen het hele autorijden aan het uitdenken ben, waardoor mn hoofd veel te vol zit met ideeen en vragen wat er op dat moemnt niet toe doen...dus kreeg ik die tip van plantival...voor betere concentratie...

maar ik heb verder geen last van paniekaanvallen of erge stress ofzo...maar ik zou gewoon eerst zoiets proberen, je merkt het gauw genoeg...en mocht je echt nog zo nerveus zijn dan es de dokter bellen..

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ts geeft aan stress te hebben vanwege slapen/huilen dochter.. Geen vliegangst oid. Om voor dit soort dingen oxaze/diaze te nemen.. Ik zou het dan dagelijks moeten nemen. Lijkt me niet gezond :)

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik werk in de zorg bij dementerende ouderen, en de laagste dosis die ik kende was 5 mg :)

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Saskia78: op de 1e pagina geeft partyrocker ook advies over homeopatische middelen, niet alleen over oxzazepam.
    Maar dat de oxzazepam voor haar beste werkt en de andere niet.

TS wanneer ga je oo vakantie? En ga je eerst naar ha of ga je n homeopatsch middel gebruik?

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    whahaha ik snapte de topic titel maar niet.. vroeg me serieus af rustgevende tabletjes.. weet je wel zon tablet waar je spelletjes op kan spelen, en op kan computeren.. dacht is dat nieuw.. een speciale rustgevende?? whahaha.. ook goedemorgen.. :D

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe lang moeten jullie vliegen?

Ik zie hier best wel zware medicijnen langs komen...
    Weet niet of je paniek aanvallen hebt en daarom iets wilt hebben, maar neem dan iets homeopathisch. Heb je geen paniekaanvallen maar zie je er gewoon tegen op dan zou ik niks nemen. Als je wat versuft word van medicijnen lijkt me dat ook niet prettig. Misschien makkelijk praat maar laat het los, zie hoe de dag gaat. Denk dat iedere ouder wel wat stress momenten heeft met het vliegen. We hebben wel vaker gevlogen met kleine kinderen in het vliegtuig en dat gaat zo vaak goed. En tja gaat het niet goed door dat je kleintje huilt kun je daar niks aan doen. Je troost je kleintje en meer kun je niet doen. Je gestreste gevoel kan je kindje ook overnemen.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - ik zou ook niet zo snel naar de zwaardere middelen grijpen idd. Sommige mensen reageren zelfs op hele lage doseringen nogal heftig. Als je ze nooit geslikt hebt, dan weet je dat dus ook niet. Ja, het bestaat, maar dat betekent niet dat je het DUS maar moet hebben. Soms zijn dit soort relatief kleine problemen vrij makkelijk anders op te lossen.

Ik denk dat het ook erg handig voor TS is, om eens te kijken welke dingen ze mee kan nemen om haar dochter bezig te houden tijdens de vlucht (spelletjes, kleurboek, een tablet met filmpjes etc.). Mijn ervaring (en ik vlieg toch best vaak) is dat kinderen zich wel vermaken en meestal krijgen ze op zulke vluchten van de stewardessen ook nog wel kleurplaten e.d.. Het zijn meestal de hele kleine kinderen, die zich slechter kunnen uiten, die vaak onrustig zijn.

Zou je dit ook doen in de trein? Of in de bus? Hoe reageert ze dan, of in de auto? Een vliegtuig is tenslotte eigenlijk gewoon een extreem grote bus, althans zo zie ik het ;)

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Wat veel reacties! Het gaat idd niet om de vliegangst maar over het feit hoe mijn dochter gaat reageren.. ik ben erg bang dat ze niet gaat slapen omdat ze in de kinderwagen of ergens anders dan in een bedje ook niet slaapt.
    We gaan eind augustus mijn dochter is dan 13 maanden en we gaan naar Tenerife, dat is toch snel 4 uur vliegen.. en dan komt het wachten van te voren en naar de accomodatie er ook nog bij.. en omdat ze niet slaapt in de kinderwagen zie ik er erg tegen op. (ze is een buikslaper vandaar dat ze niet slaapt in de kinderwagen)

Ik wil niet gelijk naar een zwaar medicijn neigen. Dat homeopathisch zie ik misschien wel zitten. Maar ja wat als het niet helpt idd.

Ik zal ook eens bellen met de huisarts of wat informatie vragen bij de apotheek.

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar waarom wil je dan juist zelf wwn rustgevende tabletje? Omdat je bang bent dat je dochter mogelijk niet wil slapen...
    Probeer je niet druk te maken, je dochter zal jou onrust aanvoelen. Vliegen is maar 4 uur.. Dat komt vast goed...

* wij moeten 10 uren vliegen met een baby van 10 maanden... Tja, als ze niet wil slapen zien we dat ook weer wel.. De medepassagiers hebben gelukkig vakantie om uit te rusten...

12. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou thuis eens een primatour (tegen reisziekte) proberen. Hier word je namelijk ook rustig van. Kun jezelf testen hoe jij je eronder voelt.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Snap je heel goed hoor...

Je ziet allemaal leeuwen en beren op de weg. Dat heb ik ook met de jongste nu, van woensdag een jaar..Wij zijn naar zuidfrankrijk met de auto gereden was ook een eind ik voorzag allerlei problemen, maar niks aan het handje...en je speelt in op wat er op dat moment gebeurd.

Ik heb wel ontzettende vliegangst, zo erg dat ik denk dat we doodgaan zodra we los zijn van de grond.

Wij moesten ons oudste zoontje in china halen, 11 uur vliegen naar Beijing om de andere dag nog eens 3,5 uur te vliegen naar de andere kant van China....en natuurlijk dezelfde route met 2,5 jarige terug..

Ons zoontje had de kalenderleeftijd van 2,5 jaar, maar motorisch en emotioneel was hij nog een baby. Weggehaald uit een voor hem bekende plek het weeshuis...

Mensen die er anders uitzagen, die hij niet verstond, anders ruiken......

......en ik met mijn vliegangst en op de terug weg heftige turbulentie...........

Maar het is gewoon goed gegaan. Hij heeft een dik uur gehuild (idd niet leuk voor derest van het vliegtuig) maar de andere 10 uur is hij gaan slapen.

Ik had een tas vol speelgoed en eten bij me, maar omdat we vertraging hadden bij het opstijgen naar ned toe (dik 2 uur) waren we al door die tas heen eer we in de lucht waren...

Dacht echt dat we het n iet zouden halen dat nu eindelijk een kindje hadden mogen krijgen maar dat we met zijn allen naar beneden zouden storten.

In raakte in een soortje van trance. Zie-je-wel-we-verongelukken....

Kan je vertellen de landign op schiphol was het meest emotionele moment van mij over die hele reis, dat we eindelijk samen waren en veilig geland waren.

Had er alles voor over gehad om een of ander pammetje te hebben die me door die vreselijke lange vliegreis heen had kunnen loodsen..poehpoeh..

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Oh ja precies zo ben ik ook! Ik ben zeker ook geen held in vliegen.. 2 jaar terug gingen we naar egypte en toen was ik ook super bang dat we zouden neer storten oid. Maar ja soms moet je wel vliegen anders kom je nergens.. net zoals bij jou met het ophalen van je zoontje zoiets moet dan gewoon!

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik wil de rustgevende tabletjes omdat ik bang dat ik de gespannen ben en dat word dan natuurlijk erger als me dochter gaat huilen.. ik heb het zelfs al als we in de stad zijn en als ze gaat huilen/jengelen omdat ze moe is maar niet kan slapen in de wagen..ik raak dan in de stress.

En als mijn dochter die stress tijdens het vliegen aanvoelt ben ik bang dat het bij haar erger wordt..

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@aardbei: ik denk dat het erger wordt omdat je je er nu al druk om maakt :)
    Je kleine voelt dat ook...
    En straks in het vliegtuig ongetwijfeld ook...

Maar als ze gaat huilen.. Is dat echt niet het einde van de wereld.
    Stoppen andere mensen maar even hun vingers in hun oren hoor.

Maar zoals ik zei... Maak even een afspraak maandag en leg het zo uit..
    Er is vast iets wat goed werkt en niet te zwaar is bovendien.

17. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske

Ik heb voor de vliegreis naar de Dominicaanse republiek 2 oxazepams ingenomen van 10mg. Ik heb 10 uur aan 1 stuk geslapen!! Was iets te veel van het goede!

Deel Deze Pagina