Ranitidine niet goed???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bryan2013, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik heb de afgelopen nachten zo vreselijk het zuur. Zodra ik ga liggen begint de ellende. Hierdoor kom ik vele uren slaap tekort...
    Ik had rennies gehaald die hielpen goed bij mijn vorige zwangerschap maar die halen nu niks uit.
    Toevalig gister met mijn zoontje bij de huisarts geweest en advies gevraagd. Die gaf me nu ranitidine 150 mg mee.

Nu ben ik iemand die altijd ff checkt via Google😆
    En nu lees ik voornamelijk negatieve ervaringen. Van behoorlijke bijwerkingen tot dat het slecht zou zijn voor de baby.

Nou je snapt um al ik durf die troep nu niet in te nemen... Maarja dat zuur is echt heel erg. Begint nu ook overdag als ik gewoon op de bank zit....

Gaviscon drank raden ze me af bij het drogist....

Iemand tips of ervaring met ranitidine?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

3. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok nou dat is iig een gerustellend bericht.
    Maar die bijwerkingen dan?
    Mensen die totaal de weg kwijt zijn en ineens slecht reactie vermogen hebben. Die er echt stront beroerd van worden....

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou de bijwerkingen in de bijsluiter aanhouden en niet die horrorverhalen op internet. Een bijsluiter is betrouwbaarder dan die vethalen op internet.
    De bijzondere verhalen verschijnen juist op internet. De meerderheid van mensen die geen last van bijwerkingen hadden, gaan dat logischerwijs niet compleet nutteloos op internet vermelden! Zo van: had nergens last van....hey, laat ik dat eens op internet zetten!

Dus wat staat er in de bijsluiter TS?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

ranitidine | Apotheek.nl

Ah. Site van de apotheek. Zeer zelden bijwerkingen! Lees dit eens goed door.
    Zou mij erg geruststellen in elk geval en zou het dus ook gewoon durven te gebruiken.

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik kijk dus nooit naar de bijwerkingen totdat ik zelf wat zie/voel enz. Je kan jezelf ook die bijwerkingen aanpraten omdat je hebt gelezen dat het wel eens voorkomt. Niemand is hetzelfde dus die bijwerkingen ook niet. Als de dokter jou dat medicijn geeft en je hebt aangegeven dat je zwanger bent dan word door de assistente en door de apotheek gecheckt of je het mag hebben.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier helpen ze! Ik sliep al weken niet en alles gegad. Dit zijn wel zware meds die mensen met chemo ook krijgen. Zou ze ondanks de bijsluiter xo min mogelijk nemen.

8. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik denk dat je al di enge verhalen van internet niet moet geloven en alleen moet kijken naar de bijsluiter. Mn zoontje heeft dit middel de eerste maanden van zijn leven gebruikt ivm reflux. En voor zover ik kon merken had hij geen last van bijwerkingen

9. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok
    Ja de arts en de apotheker hebben nagekeken of ik het mag dus het is dubbel gecheckt zeg maar.
    Maar van die bijwerkingen die mensen opschrijven ketting ik de kriebels. Ik durf het dan niet meer in te nemen. Ben echt een muts daarin.
    Ik had gekeken op mijnmedicijn.nl
    Waren een paar positieve reacties maar het grootste deel was negatief kwa bijwerkingen.
    Vooral ook dat mensen geen zuur meer hebben maar wel kotsmisselijk zijn de hele dag....
    Pff naja ik moet er 2 per dag. 1 in de ochtend en 1 in de avond. Ga het maar proberen denk ik....

Tips of dames die het gebruiken of hebben gebruikt hoor ik het nog graag!

10. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    waarom heb je niet gewoon omeprazol gekregen dan?

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.449
    10.378
    113
    Ranitidine valt onder de lichte medicatie, omeprazol is pas voor mensen die verder alles al hebben geprobeerd.

(Was laatst in radar geloof ik)

12. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja als ik dat wist...
    Ze schreef me dit voor...

13. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ranitidine heb ik gekregen van de huisarts, maar dat deed helemaal niets. Volgens de gyn was het ook een middel dat nauwelijks helpt.
    Ik mocht meteen omeprazol, maar ik zat dan ook al volop aan de (zwaardere) medicijnen en sondevoeding ivm misselijkheid. Eventuele extra bijwerkingen waren dus niets vergeleken met de kans op bijwerkingen van de overige medicijnen..

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Waarom probeer je het niet gewoon? Als je er beroerder van wordt ga je terug en vraag je iets anders, als het helpt ben je blij.

15. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Goede ervaringen lees je minder vaak dan slechte.
    Op internet dan.
    Wanneer ik een extreme reactie op een middel zou hebben dan zou ik ook eerder geneigd zijn dit ergens aan te geven.
    Als iets goed werkt hoor je mij niet.

Het is je voorgeschreven, ik zou het proberen. Werkt het niet of 'verkeerd' dan kun je alsnog stoppen.

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ranitidine zou ik persoonlijk niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Er is bij de mens onvoldoende gegevens verzameld om te weten of dit schadelijk is tijdens de zwangerschap.

17. manaolana

manaolana Niet meer actief

Waar haal je dat vandaan? Zowel ik als iemand anders hebben verwezen naar apotheek.nl en daar staat iets heel anders. Op apotheek.nl staan genoeg medicijnen met de omschrijving die jij nu geeft maar ranitidine is er geen van. Zowel de huisarts en de apotheker (die er beiden lang genoeg voor hebben geleerd ;)) vinden het verantwoord. Mijn ervaring is dat die heel strikt zijn als je zwanger bent en echt geen risico's nemen en het heel duidelijk aangeven als er onvoldoende bekend is, dan laten ze de keus bij jou.

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Grappig mij is juist andersom verteld. Omeprazol helpt hier minder goef dan ranitifine en dit zou een zwaarder medicijn zijn. Wordt er inderdaad misselijk van en daarom pak ik t alleen als t echt niet gaat.
    Inmiddels is de kleine ingedaald en red ik t weer met omeprazol.

19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Jij kan zoveel verwijzen, maar als je een medische achtergrond zou hebben zou je weten dat je beter op het farmacotherapeutisch kompas zou kunnen kijken.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

O, en apotheek.nl is dan opeens een site voor hobbyisten? ;)

TS heeft dit op voorschrift van haar dokter gekregen. Het lijkt me niet dat een dokter niet weet wat hij doet.

Hier gebruik ik wel Gaviscon voor het maagzuur, van die sticks. Volgens mijn arts kan dat geen kwaad. Ik heb het gelukkig niet te vaak nodig.

Deel Deze Pagina