rustig drinken, minder plasluiers, ria blom

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door carmpje, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ook al hou je je aan die rust en regelmaat, dan nog kun je op verzoek voeden, dat is juist de bedoeling. Het houdt in dat je meer naar je kind gaat luisteren en het kind ontdekt dat er regelmaat in de dag zit. ;) Dus zodra je kindje wakker wordt uit bed pakken en voeden, dan even knuffelen/spelen en zodra je kindje aangeeft dat ze moe wordt, wakker in bed leggen zodat ze kan slapen.
    Er zijn ook kindjes, zoals Vince, die zichzelf in slaap huilen. Een beetje huilen kan geen kwaad, je hoort vanzelf wel wat voor huiltje het is.

Ik ben nu 2 weken intensief met die regelmaat bezig en ik merk echt dat het beter gaat met Vince. Hij weet nu wanneer wat gebeurt. Natuurlijk heeft hij nog z'n huilmomenten, meestal als ik ga koken, en dan pak ik hem lekker bij me in de draagzak. ;)

2. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    @Stranger, heb je dat boek zelf ook gelezen?
    de titel spreekt me wel aan!
    Ik ben nu van plan haar laatste voeding te vervroegen. Eens kijken of dat wat uit maakt. Ik moet haar nu echt om 07.00 wakker maken. Dan is ze echt nog wel moe.
    En haar badritueel houd ik lekker op de dag (om de dag), 's avonds slaapt ze toch wel goed.

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Carmpje als je denkt dat ze honger heeft moet je haar gewoon aanleggen, dat kan prima terwijl je de volgorde van slapen/knuffelen enz. blijft volgen. Mijn dochter werd volgens het boekje van Ria Blom ook altijd "te vroeg" wakker, gewoon lekker voeden hoor! Ik deed niet als ze te vroeg wakker werd haar nog even laten jengelen om te kijken of ze weer in slaap zou vallen. Ik hielp het principe "wakker is honger" aan. Als je wilt kan je een draagdoek proberen. Heb ik zelf ook gedaan, maar bij mij hielp het niet, ik heb namelijk een erg prikkelgevoelig meisje en als ze bij mij bleef sliep ze dus niet. Hoe meer ze overprikkeld raakte hoe minder ze sliep. Dit geld echter niet voor iedereen sommige baby's zijn absoluut gebaad bij een draagdoek. Ik weet niet of je er een hebt anders moet je het maar eens proberen als je wilt. En die onzekerheid van je herken ik, had er zelf ook (nog) wel eens last van. Moet ook zeggen dat ik een beetje van mezelf en een beetje van Ria Blom heb gedaan, ik liet haar minder lang huilen en pakte haar wel op om te troosten in plaats van dat te doen zonder haar uit bed te halen. Gaf haar ook gerust steeds een slokje om tot rust te komen. De eerste twee weken zijn het moeilijkst, daarna zal je zien dat het al stukken beter gaat. En het is absoluut waar dat bijna elk cb je tegenwoordig dood gooit met de boekjes van Ria Blom. Het is de trend geloof ik. Succes carmpje!

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb hem gisteren bij de bieb gehaald om te kijken of wij er iets mee kunnen. Ben er in begonnen en de toonzetting bevalt me enorm.

Maarre waarom maak je haar om 7:00 wakker? Dat kan toch ook op verzoek?

5. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Als ik haar om 07.00 uur wakker maak, dan heeft ze ong. 8 uur geslapen.
    ik wilde eigenlijk een nieuwe topic openen met de vraag hoelang ze zonder voeding mag. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er max. 10 uur tussen mag zitten in de nacht en overdag 4 uur..

Als het boek je bevalt, dan ga ik het misschien ook wel halen. Hou je me op de hoogte?

@ Paprika, en als de kleine nou na een uurtje wakker wordt? Mag ik haar dan ook aanleggen?

Even een nieuwtje: ik kan de kleine dus niet goed laten huilen. Nu kom ik net terug van de na-gym en ze slaapt. Het schijnt dat ze maar 15 minuutjes heeft gehuild... :(
    Dat had ik ook wel vol kunnen houden! ha ha

Aan mij nu de taak om haar wakker te krijgen.. Die 'denkt' natuurlijk dat de nacht begonnen is!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze na een uurtje wakker wordt mag je gewoon aanleggen. Als ze nu slaapt wacht je gewoon tot ze wakker wordt. Dat heet: voeden op verzoek.

Je hoeft niet de ritmes die Blom in haar boek heeft staan aan te houden. Maar zorg er wel voor dat je voorspelbaar bent voor je kind. Als je kind weet dat jij er bent als het om je vraagt, dat het mag drinken en slapen wanneer het dat nodig heeft, dan heb je ook een ritme. Biologisch gezien is het logisch om aan de borst in slaap te vallen. Dus na een voeding eerst spelen zoals Blom zegt is leuk voor babies die kv krijgen, maar niet altijd even geschikt voor kinderen aan de borst.

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Zoals dirksmama al zei, als ze na een uur wakker wordt gewoon aanleggen. Ik heb haar altijd aangelege dzodra ze wakker werd, ongeacht hoelang ze geslapen had. En dat doe ik nou nog, werkt hier perfect. Hoe gaat het nou?

8. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    hoe het nu gaat... eigenlijk hetzelfde..
    ze is wel opeens ontzettend aanhankelijk. als ik haar neer wil leggen 'grijpt' ze vast wat ze pakken kan (blouse, ketting..) en begint keihard te huilen. Als ik haar pak, is het weer goed. Normaal gaat ze zonder problemen de nacht in. Gisteren moest ik bij haar blijven. Ze is vandaag precies 11 weken en 10 dagen te vroeg geboren. Zou dit het 2e sprongetje kunnen zijn?
    En dan hoop ik natuurlijk dat als ze het sprongetje genomen heeft, ze opeens slaapt als een engeltje... ;)

PS: Ria Blom? wie is dat ook alweer... ha ha, ik heb het nog een keer geprobeerd, maar kan het niet...
    Ik krijg nu van mijn zus een draag-iets, waarmee je haar op je buik draagt.. :D

Deel Deze Pagina