Ga BV afbouwen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door spijkervrouwtje, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Na flink wat wikken en wegen heb ik besloten om de BV toch af te gaan bouwen als Isa een half jaar is. Ik was het eigenlijk niet van plan maar ik heb het idee dat door de BV mijn ccyclus niet op gang wil komen. En aangezien we al heel graag een 2e kindje willen, (met als het kan een niet te groot leeftijdsverschil) en we voor Isa ook meer dan een jaar bezig zijn gewees.

Ik heb nl tot nu toe 1 x een eisprong gehad (voel deze altijd erg goed en ook in combi met afscheiding etc) maar was een week later al weer ongi. Nu was bij de fase na de eisprong altijd al aan de korte kant (meestal 10 dagen) Maar een week is wel erg kort! Nu las ik op deze site dat dat dus door de BV kan komen.
    http://www.ouders.nl/mfaq02.htm (onderaan)
    Daarna heb ik geen eisprong meer gehad maar wordt ook niet echt meer ongi, wel geregeld bruine afscheiding maar maar niks regelmatig dus.

Wil beginnen met alleen de 2 voedingen overdag te vervangen door Fv en dan kijken of mijn cyclus zich misschien al herstelt. En mocht dat niet het geval zijn dan tzt maar ook de ochtend en avondvoeding afbouwen.

Ik weet dat er ook echt wel vrouwen zijn die zwanger worden tijdens het geven van BV maar om voor mij dus de kans wat te vergroten op een zwangerschap denk ik dat het afbouwen noodzakelijk is.

Vindt het nog steeds niet echt makkelijk. Houd mezelf dan ook steeds maar voor dat ze straks toch maar mooi een half jaar volledig BV heeft gehad. Maar toch voelt het net alsof ik gefaald heb en haar dierdoor tekort doe. :(

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oei, wat een lastige keuze! Heel moeilijk lijkt me dit.

Sterkte en succes!

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, dat lijkt me een hele lastige beslissing. Maar zo te horen heb je er goed over nagedacht en ik snap je overweging wel. En zoals je al zegt, ze heeft toch maar mooi al 6 maanden bv gehad. Ik hoop dat je cyclus zich hersteld en je nog 2 voedingen kunt blijven geven. Volgens mij heb je best kans dat dat lukt. Maar mocht het niet lukken, voel je niet schuldig hoor, je hebt het heel goed gedaan al 6 maanden!

4. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja heb er inderdaad best lang over nagedacht. Hoop ergens ook dat de ochtend en avondvoeding wel door kunnen blijven gaan maar ja dat is dus nog even afwachten. Ik wacht wel zowiezo met afbouwens totdat Isa weer helemaal fit is want ze heeft nu antibiotica tegen het slijm in haar longetjes en gooit er dus nog af en toe een voeding uit en komt daardoor momenteel ook nog snachts voeding vragen.
    Ach dat is dan wel weer een voordeel van FV als ze over een tijdje weer eens snachts komt voor voeding dan mag mijn hubbie dat mooi doen want ik heb dat de eerste 6 maanden gedaan ;) :)

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Moeilijke keuze! Maar toch wel eentje die heel spannend is. Veel succes.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    6 maanden is heel mooi natuurlijk!
    Maar is het niet gewoon je lichaam dat je vertelt dat het nog niet aan een zwangerschap toe is? Je kindje is nog maar 5 maanden, en voor ontzwangeren moet je so wie so al 9 maanden uittrekken. Geef je lichaam even de tijd om goed te herstellen.
    Dat je al een eisprong gehad hebt is vrij bijzonder, meestal is dat pas na 9-12 maanden.
    Vaak is je hoofd eerder aan een nieuw kindje toe dan je lichaam!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Kunffel voor jou ! En dat er maar snel weer eieren mogen springen ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt me idd een heel lastige keuze. Maar zo te lezen wel een wel overwogen beslissing. En je hebt de 6mnd toch bijna vol gemaakt! Super van je hoor! Doet niet iedereen je zomaar na! Beterschap trouwens voor je kleine meisje!

9. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat een moeilijke keuze, maar begrijp wat je bedoelt (wij zijn ook een tijd bezig geweest voor Mira)! Een half jaar is al geweldig goed hoor :)
    Sterkte ermee :)

En is dit inderdaad nou echt zo dat je minder vruchtbaar bent als je borstvoeding geeft?

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja. Je kunt het zelfs, mits je aan een aantal voorwaarden wat voedingsfrequentie en andere zaken betreft, zelfs als anticonceptie gebruiken gedurende het eerste half jaar. Dit is de LAM-methode.
    De prolactine die voor de aanmaak van de melk zorgt, onderdrukt ook je eisprong.

Als ik naar mezelf kijk: in de afgelopen maanden ben ik 2x ongesteld geweest, maar heb nog geen eisprong gehad.

11. claudje10

claudje10 Actief lid

21 sep 2006
    130
    0
    0
    volgens mij is borstvoeding geven als anticonceptie niet echt betrouwbaar.
    ik dacht ook dat ik nog een poosje niet ongesteld zou worden omdat ik borstvoeding geef.
    Sven is nu 4 maanden en ik ben alweer 2 keer ongesteld geworden.
    maar goed dat we concooms hebben gebruikt!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zoals ik al zei dan moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, dan bijna net zo betrouwbaar als de pil.
    't Is net zoals met alle anticonceptie: je moet het wel gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing ;).

Dat je al ongesteld bent geworden betekent nog niet per definitie dat je al vruchbaar bent. Je hoerft niet meteen een eisprong te hebben en je luteale fase kan verkort zijn - te kort om in te kunnen nestelen.

Zoals ik al zei ik ben al 2x ongesteld geworden maar heb tot nu toe nog geen eisprong gehad.

13. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ja precies zoals stranger beschrijft. meer info vond ik op deze link:
    http://www.ouders.nl/mfaq02.htm ;)

Deel Deze Pagina