5 weken zwanger en nu al ongerust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvia1981, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo allemaal.
    ik weet pas sinds zaterdag dat ik zwanger ben en ben er erg blij mee! Ik zit nu in mn 5e week.
    Nu heb ik veel gelezen hier op zwangerschapspagina, en folders toegemaild gekregen van de verloskundige en dat gaat ook over miskramen, nip testen, vlokkentest, en wat er allemaal mis kan gaan, curettages, etc.
    sinds ik dit allemaal gelezen heb ben ik ontzettend bang geworden en durf niet meer te genieten. Ik ben ontzettend bang voor een miskraam, of erger nog voor een nekplooimeting en dat ze dan een afwijking vinden.ik gruwel al bij de gedachte!
    ik heb de laatste tijd erg veel pech gehad, waaronder de diagnose ms begin dit jaar, en het voelt dan alsof alle pech voor mij is weggelegd.De 1e echo is nog zo ver weg, ik moet nog zo lang. een kindje met een afwijking lijkt me onmogelijk in mijn situatie met een chronische ziekte, en ik wil niet voor de keuze gesteld worden om het weg te moeten laten halen:( ook ben ik 'al' 34 jaar, wat het risico ook al enigszins verhoogd. wie kan me een beetje geruststellen want voel me zo slecht erdoor

2. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat iedereen zich er wel een beetje in herkent, je leest ook zoveel enge verhalen! Maar bedenk je wel dat het helemaal geen zin heeft om te stressen, mocht je een miskraam krijgen dan ligt dat nu al vast en mocht je kindje inderdaad een verdikte nekplooi krijgen dan kan je daar ook niets aan veranderen. Ik snap het wel hoor, ik was zeker de eerste weken ook echt heel bang en onzeker. Maar je kleine kindje is veel sterker dan je denkt! Bij ons in de praktijk kan je trouwens vanaf 7 weken een echo laten maken, wel op eigen kosten, of het hartje klopt. Misschien hebben ze dat bij jullie ook?
    Behalve het advies om vooral te genieten kan ik je weinig anders adviseren, hoe lastig dat ook is. Probeer vooral te genieten en je te verwonderen over het wondertje dat in je groeit! Mocht het inderdaad fout gaan, dan doe je er toch niets aan, hoe vervelend dat ook klinkt.

Probeer trouwens niet teveel negatieve verhalen te lezen, heb ik ook gedaan hoor, maar dat is echt niet slim. Je slaapt er niet beter door en stress is ook niet goed.voor je kindje. Probeer van het positieve uit te gaan!

Deel Deze Pagina