Pijn vlak onder borsten door dragen bh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Livia75, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoi, ik heb net als bij mijn eerste zwangerschap een nare zeurende stekende pijn als ik een bh aan heb. Ik heb al een verlenger gebruikt voor de omvang en ik draag nu voedingsbh's zonder beugel.
    Maar het blijft pijn doen.

Iemand een gouden tip?

Ik heb ook een enorme cupmaat gekregen van 70C voor eerste zwangerschap naar 80g nu bij 31 weken zwangerschap.
    Zonder bh kan ik dus niet over straat of naar mijn werk :$

2. Ik kan ook al een tijd geen bh dragen, heb m
    Alleen aan als ik weg moet, visite of naar de gyn.

Verder draag ik
    Die wonderbra hempjes.. Zit een stuk
    Fijner. Echt goed is het natuurlijk niet voor mij aangezien ik maat D/E heb dus totaal geen steun heb aan zon hempje. Maar beter dan pijn en benauwd gevoel van een bh

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Wauw! Jou borsten zijn idd enorm gegroeid! Daarom doet het ook zeer denk ik...ik zou zou min mogelijk..dus wanneer het niet hoeft gewoon geen hb dragen...

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ja bizar he, eerste zwangerschap al naar 80f. Nu tweede zwangerschap naar g. Niet echt tof.

Dit was trouwens al vrij snel in de zwangerschap.

Ik ga een naar die hemdjes kijken, passen die dan wel over je buik?

5. Dit zijn die korte hempjes.. Wonderbra.. Sportbh kan je ook proberen.. Meer een topje zeg maar.

6. cherry27

cherry27 Lid

24 jun 2015
    57
    11
    8
    Is het thv je borstbeen zeg maar? Ik heb zelf vaak namelijk dezelfde nare pijn (ben nog niet zwanger overigens) dit komt bij mij door Syndroom van Tietze. Ik heb gelezen dat dit ook soms kan ontstaan bij zwangerschap. Het is niet iets ernstigs en kan er goed mee leven. Helaas kun je er weinig aan doen, behalve pijnstilling en ik heb vaak ook een sportbh aan om die drukpijn te verminderen. Maar ik weet wat je voelt (als het tietze is) en dit is een hele vervelende pijn! Ik ga er ook voor naar een manueel therapeut, dan maakt hij het voor me los dmv kraken. Helpt bij mij ook altijd wel en geeft verlichting :) Maar ik weet niet of dit ook mag als je zwanger bent. Wellicht kun je dit opzoeken op google of je dingen herkent in de klachten van Tietze :)

7. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik herken het! Heb ook grote borsten, normaal e, nu f/g. Maar hier komt het gewoon echt door de zwangerschap ofzo. Had het bij de eerste ook. Doe m gewoon veel uit. Ik draag sportbeha's. Die geven me meer steun dan voedingsbeha's zonder beugel, en steun heb ik wel nodig, helaas.

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik kon in mijn eerste zwangerschap op een gegeven moment ook geen bh's meer aan. Sportbeha's kon ik wel verdragen, dus die ben ik toen maar gaan gebruiken. Misschien kun je dat proberen?

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bedankt, ga op zoek naar een fijne sport beha!

En google morgen even op die aandoening.
    Er ligt nu ziek kindje naast me die aandacht en warmte nodig heeft....

10. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Het is erg vervelend. ik heb het ook zonder bh. En het is ook een symptoom van een aantal complicaties. Als het recht onder je rib is (je lever) en als het voelt alsof er een band om je heen zit. Het hoeft niet ernstig te zijn. Het hoeft uiteraard niks te betekenen:D en t is ook alleen als je t ook zonder bh hebt. Hopelijk is het opgelost met een sport bh!

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Oh, zo pijnlijk. Ik ben op toen op zoek gegaan naar een voedingsbh zonder beugel. Bij de prenatal toen bh's gevonden die ook nog een soort van voorgevormd waren. Dat werkte bij mij erg goed.

12. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Bij action verkopen ze zulke topjes voor 3 euro. Geen geweldige ondersteuning maar vond het erg prettig tijdens mijn verlof en nu gebruik ik ze snachts om de zoogcompressen in te doen en geschuur aan mijn tepels te voorkomen, werken perfect.

13. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bedankt! Ik ga volgende week op zoek. Probleem is alleen dat ik wel onderstening nodig heb in mijn laatste werkweken met een cup G....

14. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoi, ik heb het even nagezocht maar ik herken het (gelukkig) niet direct. Ik denk toch dat het van de bh/zwangerschap komt.
    Pittig voor je!!!

15. cherry27

cherry27 Lid

24 jun 2015
    57
    11
    8
    Fijn dat het dat niet is iig, wel vervelend, ik hoop dat je snel een oplossing ervoor kunt vinden die verlichting geeft of pijn wegneemt!

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier krijg ik het ook enorm benauwd van bh's, dus draag ze eigenlijk alleen nog maar buitenshuis.. En dan thuis direct weer uit, voelt stuk fijner!

Deel Deze Pagina