Ik ben eens benieuwd. Bij onze zoon had ik bij 32 weken al erg hoge bloeddruk, ook nog ff opgenomen geweest. Uiteindelijk is hij met 38 + 2 geboren dmv inleiden. Nu gaat het *klopt af* gelukkig erg goed met de bloeddruk, en mag nog steeds bij VK blijven. Volgende week ben ik dan ook al bij de controle ruim 37 weekjes, dus dat gaat erg goed zo! Maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren stel als ik volgende week wel ineens weer een onderdruk van 90 heb. Zullen ze me dan direct die week al in gaan leiden, of toch nog het spontane verloop afwachten? Of zal ik dan nog medicijnen krijgen?... Kortom; ik hoor graag ervaringen van jullie!
Ik begon bij mijn zoon ook rond de 37e week met hoge bloeddruk. Aantal keer voor naar het zh geweest voor ctg/bloed/urine check. Omdat dat goed was kon ik steeds weer naar huis. Met 39 weken was mijn bloeddruk echter 150/100 dus doorverwezen naar gyn en toen moest ik gelijk blijven. Dag later zijn ze begonnen met inleiden. Hij is 5 dagen later geboren.
Ja toen ik met die hoge onderdruk werd opgenomen wel. Maar daarvoor geen medicijnen gehad om bijv de bloeddruk te verlagen. Ws omdat er geen gekke dingen uit bloed en urine kwamen?
Bij mij ging de bloeddruk met 37 ineens omhoog (was daarvoor altijd laag). Ze hebben me toen heel goed in de gaten gehouden, extra controles en een extra keer bloedprikken. Uiteindelijk is mijn dochter met precies 40 weken spontaan geboren!
Vorige zwangerschap kreeg ik in week 36 extreem hoge bloeddruk. VK stuurde me door naar de gyn. Toen alles gecontroleerd en bleef ik onder controle van de gyn. met exact 37 weken braken mijn vliezen spontaan. Nu bij mijn 2e zwangerschap liep ik meteen (vanwege iets anders bij de gyn) en deze vertelde me toen dat als dat weer gebeurd, ze bij 37 weken direct gaan inleiden. Dit was een nieuw protocool in het ziekenhuis. Denk dus dat het situatie en ziekenhuis afhankelijk is.
Hmm ok! Ik merk dus dat ze niet per definitie gelijk gaan inleiden. Gelukkig, want hoop toch nog natuurlijk te mogen beginnen dit keer, ook al is het inleiden me bij onze zoon goed bevallen.
Ik had ook een verhoogde bloeddruk in de 37e week. Daarbij ook wat vage klachten als pijn tussen schouderbladen, duizelig, gewoon niet helemaal lekker... De gyn wilde naar aanleiding hiervan bloed- en urineonderzoek doen, uitslag was niet goed. Volgende dag weer bloed en urineonderzoek gehad, waarden weer niet oke en toen de volgende dag ingeleid vanwege pre-eclampsie. Hier uiteindelijk dus vrij snel ingeleid (binnen 2 dagen)
Ja jeetje... dat is idd heel erg snel! Was je er zelf al wel klaar voor?... Want ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat het weer ineens zo abrupt afgelopen is. (nu begint een bevalling altijd vrij abrupt maar je begrijpt wel wat ik bedoel..)