Ik wil volgende week met onze dochter sowieso naar de ha. Maar ik was benieuwd of iemand het misschien herkent. Onze dochter heeft nu al een paar maanden bultjes op der arm. Ik dacht eerst door de kou, talg kliertjes die wat opgezet waren. Maar gister zit ineens heel haar arm onder. Ik heb er een foto bijgevoegd. Weet alleen niet if je het goed ziet. Ze lijkt er geen last van te hebben
Ja, ik Herken dit. Dit heeft mijn dochter ook, viel mij laatst op. Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt.
Ja, het was van de winter droog, maar toen had ze ook van die kapotte wangen van de kou (ondanks goed smeren) en heb toen een vette crème gehad van de ha. Dat ben jk weer gaan smeren maar het helpt niet en het voelt nu niet droog aan. Uk bedacht mij net misschien komt het door het zwemmen
Mijn zoontje heeft dit ook, voelt ook droog aan. Geen idee wat het is, hij is nu 4 en heeft het ook al vanaf dat hij baby is
Mijn zoon heeft dit heel vaak. Hij heeft een zeer droge en gevoelige huid, met af en toe eczeem. Die bultjes zijn bij hem het 'eerste stadium', zeg maar. Dan is de huid niet meer helemaal glad, maar hij heeft er nog geen last van, qua jeuk of zo. De huid goed blijven verzorgen (hydratatie, vettig houden), en niet te veel belasten (dus geen zwaar geparfumeerde wasmiddelen/wasverzachter/cremes, niet te vaak/te lang/te heet douchen of badderen). Zwemmen in chloorwater kan ook belastend zijn voor de huid. Na het zwemmen goed afdrogen / droogdeppen, en liefst ook iets verzorgends opsmeren. Of nog liever: eerst afspoelen met water zonder chloor. Maar goed, misschien maakt je huisarts er wel iets heel anders van, dat kan natuurlijk ook.
Ik was het topic kwijt, nu heb ik ontdekt dat er een zoekfunctie voor je eigen onderwerpen bestaat! Wij zijn er mee naar de dokter geweest toen ze het ook in de der nek kreeg en open had gekrabbelt. Het bleek net zoals wat Bri zegt beginnend eczeem te zijn, door warmte en droogte. Dus alle parfum dingen van zwitsel zijn de deur uit en we hebben nu andere creme en voor der nek even een hormoonzalf gekregen wat na een paar dagen smeren al heel goed geholpen had dat het nu weg is.
Hormoonzalf heeft niet al te fijne bijwerkingen en lost de kwaal niet op, alleen het symptoom. Ik doe de kindjes niet al te vaak in bad en doe er wat zeezout is. Daarna smeer ik ze in met neutrale amandelolie. De kleertjes was ik met ecover of Klok, dus niet met synthetisch wasmiddel. Er zo min mogelijk aanzitten (met cremes ect) en goed letten op de voeding (suiker, bewerkt spul) en het verdwijnt weer. Gek genoeg heeft de oudste dit vaak, terwijl die veel minder gevoelig is dan bijv. de middelste, die wel echt last van eczeem had.
Daar was de hormoonzalf ook voor om het symptoom op te lossen. Ze had erge jeuk namelijk. Ze krijgt haast tot geen suiker en wij koken alles vers en maken onze sauzen enzo zelf omdat koken een hobby is van ons. We wassen met geen synthetisch wasmiddel en we hebben geen bad maar douche twee x in de week. Behalve als ze eten in der haar heeft gesmeerd. Maar bedankt voor de tips!