rustige baby?!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door akaper, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

Heb het idee dat ik een rustige baby heb, voel hem/haar wel elke dag maar zo nu en dan een schopje of een verschuiving. Tot nu toe nog maar een paar keer gehad dat hij echt druk aan de gang was, en dat was ook maar een paar minuten.. het kan zo weer een paar uur rustig zijn.. Het maakt me onzeker, van me zoontje weet ik het niet zo goed meer is alweer zo lang geleden...

Wie herkent dit??

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ligt je placenta misschien voor? Dat je daarom minder duidelijk de bewegingen voelt. Maar als je je zorgen maakt, bel dan je vk. Daar zijn ze voor. Wel doen hoor! Vanaf nu moet je wel elke dag duidelijke bewegingen voelen.

3. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    placenta ligt ook aan de voorkant...

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zolang je geen verschil merkt in frequentie zal het wel loslopen.. Ik heb het toevallig ook.. Placenta aan de voorkant.. Soms enorm drukke dagen, soms dagen dat ik me er enorm op moet concentreren nog steeds.. Heb het met controle nagevraagd maar zolang het een bepaald patroon is is er in feite niks aan de hand.. Als ik het echt niet vertrouwde mocht ik altijd bellen voor een ctg, maar ben dit gewend van bij mijn dochter dus...

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook placenta aan de voorkant en ook het gevoel dat hij erg rustig is.....voel over de hele dag wel kleine schopjes, maar ik zou het nog steeds meer omschrijven als plopjes want echt hard komen ze niet aan ;). In de avond zo rond 10 uur dan wel eens een wat harder schopje waarbij je mijn buik een beetje ziet bewegen, maar wat ik soms lees bij anderen.....dat ze bont en blauw worden geschopt, ervaar ik helemaal niet....maar dat zal ook wel aan mijn termijn liggen......wellicht dat het erger wordt naarmate de weken vorderen...

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn beide meisjes waren rustig tot heel rustig. Vooral bij mijn middelste (placenta achterzijde) heb ik heel vaak gedacht: als ik haar het komende uur niet voel dan ga ik bellen! Maar uiteindelijk als ik me dan dus ging concentreren, dan 'meldde' ze toch altijd weer duidelijk binnen dat uur, dus ik heb nooit gebeld.

Vanaf een bepaald termijn (ben even kwijt welke) zou je 10 kindsbewegingen per 24 uur moeten voelen en mijn ervaring is, als je daar echt goed op gaat letten en gaat turven dan kom je daar toch best snel aan.

Mijn meiden waren overigens ook niet van echte schoppen, bewegingen waren altijd subtiel, rustig glijdend, klein duwtje, klein porretje... Bij de jongste maakte me dat niet meer zo onzeker en vond ik het eigenlijk best prettig (mijn oudste was een lompe, beweeglijke baby...). ;)

Al heb ik me wel altijd afgevraagd of ik 'minder leven' wel zou voelen, want tja, het was al niet zo veel ;), denk niet dat ik dan zou opmerken dat het minder zou zijn.

Het kan dus prima, een rustige baby. Maar bij twijfel kun je altijd bellen met VK natuurlijk!

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Uit ervaring met de eerste kan ik vertellen dat je bij mogelijk minder leven het echt zult merken, daarnaast kwam ik erachter dat je al voor je bevalling nog iets bezit; moederinstinct - het heeft mijn dochtertje waarschijnlijk gered. Maak je geen zorgen zolang het patroon niet verandert, maar wees alert.

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn dochter was ook altijd erg rustig. Ze is trouwens nog steeds geen hele grote druktemaker.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn eerste was zo druk dat ik weleens gevraagd heb of dat wel normaal was. De tweede was al een stuk rustiger en deze... Word vast een dikke luie baby als ze er is :D

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Heel herkenbaar, hier ook een hele rustige buikbaby. Harde schoppen heb ik tot nu toe niet gehad, het blijft bij zachte tikjes. Van de buitenkant is het ook lastig te voelen of te zien. Maar als ik er echt op let kom ik ook zeker wel aan de 10 keer per 24 uur, maar dan vaak met zachte bewegingen waarvan ik later weer ga twijfelen of ze dat echt was. Maar heb me voorgenomen om niet meer teveel te twijfelen als ik haar niet zo hard voel en te 'accepteren' dat ze gewoon een rustige baby is. Waarschijnlijk ligt ze nu (zoals de verloskundige gisteren kon voelen) met haar hoofdje naar beneden, kont naar boven en beentjes naar binnen toe en dan zijn de bewegingen echt heel zacht.
    Maar begrijp dat het je idd onzeker maakt, voor mijn gevoel is het ook makkelijker gerust gesteld te worden als ze heel druk zou zijn geweest.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dat had ik bij m'n zoontje. Tig ctg s gehad. Rustige buikbaby met placenta aan rugzijde.

Nu n drukke dame hele dag door. Snachts is ze stil . Nu ligt placenta voor.

12. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reactie's

Gelukkig veel herkenning... Voelde de beeb vanmorgen nog maar dan is het gewoon zachte schopjes en verschuivingen en een paar keer en dat is het.. Als het straks ook een rustig kindje is zou wel fijn zijn;)

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik hou bij mezelf ook aan dat ik m in de ochtend in bed even gevoeld moet hebben, in de middag als ik even rustig zit en 's avonds op de bank of in bed weer..

Deel Deze Pagina