blaasontsteking of?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rojin, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 rojin, 3 mei 2014
    Laatst bewerkt: 3 mei 2014
    Hallo Dames,

Kom net terug van de huisartsenpost, heb de hele week al een drukkende pijnlijke onderbuik met steekjes, straalt uit naar mijn rug en benen. En het lijkt erger te worden.
    Dus ff mn urine laten checken. Er zater wel witte bloedcellen in die er normaal in "schone urine" niet in horen te zitten. Morgenochtend terug komen met ochtend urine in de hoop meer te kunnen zien.
    Ik hoop dat het een blaasontsteking is, want dan weet ik waar de pijn vandaan komt...
    Wat kan het anders zijn?
    Ik ben trouwens 8 weken zwanger en heb afgelopen donderdag een goede echo gehad.
    Maak me gelijk weer z'on zorgen....
    Wie herkend het?

Groetjes Rojîn

2. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Heb ik de eerste weken ook gehad. Op een gegeven moment waren het echte pijnaanvallen. Ik ben door de Gyno nagekeken en ze hadden geen verklaring. Na week 10 was het ineens over.

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier van de week ook gehad. Urine laten checken en dat is het dus niet. Nu ook geen pijnklachten meer. Denk uiteindelijk dat ik toch echt iets van een spier verrekt heb.

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een paar weken terug nog gehad, wat krampjes en wat pijn in m'n onderrug. In mijn urine zaten ook witte bloedcellen dus ze hadden het op kweek gezet maar kwam niks uit. Ik heb weleens gelezen dat ze urine van zwangere vrouwen op kweek zetten omdat de uitslagen van de dipsticks niet erg betrouwbaar zijn.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Kan simpelweg vervuilde urine zijn.
    Heb je gewassen urine ingeleverd?
    Het is de bedoeling dat ze het inderdaad op kweek zetten

7. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Gewassen urine?
    Het was middag urine, maar had weinig gedronken.

Ik ben heel benieuwd morgen. De buikpijn is nu wel wat minder gelukkig. Ik hoop zo dat het niks met de baby te maken heeft. Herken deze pijntjes totaal niet van mijn vorige zwangerschappen.

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dat je eerst met wat watjes het van onder schoon hebt moeten maken, urine opvangen zonder dat het langs je schaamlippen kan lopen.

9. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah zo bedoel je.
    Is dat beter?

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Er kunnen door de kleinste wondjes en door de restjes huid/slijmvlies die meekomen geen goede metingen worden gedaan. Daarom moet je eigenlijk altijd een gewassen urine inleveren. De urine op kweek zetten is natuurlijk de allerbeste optie.
    Succes!

11. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de tip.
    Ga mn best doen!:)

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik doe idd altijd even schoonmaken van onder met een washandje, dan een klein beetje plassen, en na het eerste beetje het potje onder de straal. Dan is de kans het kleinste dat er bijvoorbeeld cellen bij zitten die bijvoorbeeld van je huid of afscheiding komen.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Het is allemaal al spannend genoeg in het begin!

13. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag was mijn urine helemaal schoon. Geen blaasontsteking dus.
    De dokter heeft mijn buik gevoeld en drukte super hard in mn onderbuik, kan dit kwaad?
    pfff wat een onzekerheid toch steeds :(
    Buikpijn is wel minder gelukkig.

14. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Fijn dat je urine schoon was! Ik heb zelf het eerste trimester ook veel buikpijn gehad. Vaak een zeurderige stekende pijn in mijn onderbuik, maar ook vaak steken rechtsonder.

Ik denk dat het drukken geen kwaad kan, je baarmoeder zit nog diep achter je schaambot verstopt. Maar ik had mij er andersom ook zorgen over gemaakt hoor. Bij iemand anders kan je het veel nuchterder bekijken dan voor jezelf.

Deel Deze Pagina