Rustige baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dielle, 1 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben bijna 25 weken zwanger van ons 5e kindje.
    Onze 4e was ook niet heel druk in mijn buik maar deze slaat echt alles.

Placenta zit achter dus daar kan het niet aan liggen..
    Overdag voel ik zelden tot nooit wat. Het is soms alleen in bed dus in ochtend of avond. En dan vaak nog zachtjes.
    Het is ook niet zo dat ik mega druk ben overdag ofzo. Zit geregeld even rustig.

Iemand ervaring met een heel rustig kindje de hele zwangerschap? Of zou het nog komen?

Alle controles en groei waren tot nu toe goed maar wordt hier toch best onzeker van.

2. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

Snap ik wel! Wat zegt de vk? Ik heb hetzelfde maar bij mij ligt, net als de eerste zwangerschap, de placenta helemaal over de voorkant van mijn buik. Pas de laatste twee weken voel ik echt hard gewoel en schoppen.

Dielle vindt dit leuk.
  3. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja die zegt elke keer dat ieder kindje anders is en dat ik ons kindje pas vanaf 26 weken echt elke dag moet voelen.

4. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

Dan daar maar aan denken elke keer als je onzeker bent.. Maar kan me heel goed voorstellen dat je er onzeker van wordt hor!

Dielle vindt dit leuk.
  5. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ja heel herkenbaar, heel rustig kindje.
    Tot 28 weken bijna niet gevoeld en daarna vaak alleen maar smorgens en savonds en dan ook rustig. Af en toe een drukker dagje.
    Nu 2 maanden en nog een heel relax rustig kindje.
    Maargoed als je het niet vertrouwd je gevoel volgen. Mijn gevoel zei de hele zwangerschap dat het wel goed zat en gewoon een relax kindje was, dat klopte

Dielle vindt dit leuk.
  6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    De jongste was ook erg rustig. Voelde hem af en toe eens draaien, maar heel veel schoppen dat heeft hij nooit echt gedaan. Zolang ik hem dagelijks maar even voelde dan wist ik dat het goed zat.

Hij is nu overigens nog steeds relaxed.

Dielle vindt dit leuk.
  7. AI76

AI76 Actief lid

9 aug 2019
    125
    135
    43
    Vrouw
    Ja herken ik! Heb er zelfs meerdere keren de VK voor gebeld. Die zegt overigens hetzelfde als jouw VK. Nu met 30 weken voel ik haar wel vaker.

Dielle vindt dit leuk.
  8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hier ook hetzelfde, ik heb het idee dat het samenhangt met haar houding. Soms voel ik een paar dagen duidelijk aan de buitenkant schopjes of schuiven en soms dagenlang alleen op m'n Blaas en gefriemel in m'n liezen. Dan denk ik hoe kan dat nou dat 't alleen gefriemel in m'n liezen is deze dagen

Dielle vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Hier was E ook enorm rustig, altijd te rustige hartslag, weinig bewegingen. Ik moest altijd springen bij ctg’s en wiebelen bij echo’s. De hele zw op mijn linker zijde gelegen voor de zekerheid.....en nu....

ze is DRUK! Ik ben hele dagen met haar op pad, want thuis is niets leuk. Ik word stapel debiel van haar XD Ze zit zo op de half hoogslaper van haar zus en bij de kassa zit ze nog net niet op de scanner.

Het is allemaal goed gekomen ;)

Louise11110 en Dielle vinden dit leuk.
  10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hier weer na bewegelijke dagen vandaag een heel rustige buikbaby, nu ben ik weer ongerust, ik voelde haar wel maar veel zachter weer en friemelig... Moeilijk he om dan niet bezorgd te zijn :oops:

11. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik heb het met die termijn ook gehad, heeft een paar weken geduurd en ik ging me er ook zorgen over maken. Bij mij ligt de placenta ook aan de achterkant, dus dan verwacht je het idd niet. Vanwege mijn bezorgdheid een extra echo gevraagd met 27 weken en toen bleek dat de baby steeds met armen en benen naar de achterkant lag en dus vooral tegen de placenta en rug aan bewoog. Kindje bewoog dus wel, maar daar voelde ik door de ligging vrij weinig van.
    Sinds een week of 30 is het ineens veel drukker geworden in mijn buik, nu voel ik veel meer. Het kan gewoon een rustig kindje zijn, of aan de ligging liggen. Maar als je ongerust bent kun je gewoon een extra echo of controle vragen hoor! Je hoeft met die termijn nog niet elke dag iets te voelen, maar als het eerst meer was en ineens wordt het rustiger is dat echt wel een reden om aan de bel te trekken. Al is het alleen maar om je gerust te stellen, dat is ook belangrijk!

Deel Deze Pagina