Ik heb eind december een spontane miskraam gehad na een zwangerschap van 11 weken. Na de miskraam nog terug geweest voor controle en alles was schoon volgens de echo. Nu is dit alweer 12 weken geleden en ben ik nog steeds niet ongesteld geworden (en ook niet zwanger..)! Ben naar de huisarts geweest en zij vertelde me dat dit vrij normaal was (?) en pas na 6 maanden als ik dan nog niet ongesteld ben geweest terug mag komen! Heb veel op internet gezocht en nergens tegengekomen dat zo'n lange tijd normaal is. Klopt dit? En wanneer moet ik me zorgen gaan maken, vind het namelijk wel erg lang duren..
hoi, je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. Het is normala dat het lang duurt voor je ongesteldheid weer op gang komt. Maar ik snap dat het vervelend voor je is. De meeste huisartsen hanteren toch een afwachtend beleid, het is het beste om je lichaam zelf de tijd te gunnen die hetnodig heeft. Duurt het je echt te lang dan kun je nog eens gaan en vragen of je een medicijn mag om een ongesteldheid op te wekken. Maar nogmaals, er is niks op tegen om nog te wachten! Mirjam