beweging voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ivka76, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik ben nu 18 weken zwanger en sinds een week ongeveer kan ik al regelmatig mijn kindje voelen bewegen in mijn buik als ik rustig op de bank zit en als ik 's avonds op mijn rug in bed lig met mijn handen op mijn buik. Er zijn dagen bij dat ik het heel goed kan voelen, maar ook dagen dat ik bijna niks voel. Ik weet dat je pas met 28 weken de baby iedere dag moet voelen en dat 18 weken nog vrij vroeg is om al iets te voelen, maar ik vraag me toch af hoe het kan dat ik de ene dag best goed de baby kan voelen en de andere dag veel minder.

Ivka

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ivka,

dat komt omdat de baby nog niet sterk genoeg is om jou al zijn of haar bewegingen te laten voelen. als ie gunstig ligt in de baarmoeder kun je het voelen, maar ligt ie naar jouw rugzijde toe dan trappelt ie wel maar voel jij er niets van. Op een gegeven moment is het kindje zo groot dat je het altijd wel voelt en zijn de spieren sterk genoeg om veel meer van zijn trapjes te voelen. Dat moment ligt bij 28 weken. Dus tot die tijd is allees wat je voelt leuk en mooi meegenomen, is het rustig dan geen paniek!

Mirjam

Deel Deze Pagina