Overnachten ergens onder Parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nijn1977, 2 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij gaan op vakantie naar Frankrijk dit jaar en hoewel 900 km best te rijden is in één dag zou ik het liever iets relaxter aan doen. We hadden bedacht om in Arras (Noord Frankrijk) te overnachten, dat lijkt een leuke stad, en ligt op de route, maar dan moeten we zaterdag de 14e alsnog langs Parijs en alsnog 6 uur rijden.

Dus zijn we op zoek naar tips om ergens onder Parijs in een leuk plaatsje (lekker eten en even rondstruinen) te overnachten. Op de route naar het zuiden.

Weet iemand een leuke plaats of fijn hotel? Ik ben dus niet op zoek naar bijvoorbeeld een Formule 1 hotel aan de snelweg, want dan rijd ik liever in één keer door ;)

P.s. ook de gedachte om 2 dagen naar Parijs te gaan is bij ons opgekomen, maar dat is denk ik nog best lastig. Auto met alle spullen ergens veilig parkeren, onderkomen voor 4 personen vinden, misschien is het wel druk nu in Parijs, etc...

2. LSL

LSL Bekend lid

6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Wij hebben toen (2019) wel Parijs gedaan met de kids, Novotel heeft grote familie kamers, en parkeergarage dus alles was veilig. Erna ook nog naar Versailles gegaan impulsief en weer een Novotel met familiekamer geboekt. Was echt zo leuk!

Wanneer we wel overnachten onder Parijs pakken wij eigenlijk altijd Orleans, en dan je raadt het al, Novotel :)

3. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tips! Welke Novotel heb je gelogeerd als ik vragen mag? Er zijn er meerdere in Parijs... Ik ga eens kijken of dat nog een beetje betaalbaar is.

En is Orleans ook een leuke stad om aan het einde van de dag rond te struinen en iets te eten? Welke Novotel hadden jullie daar?

4. LSL

LSL Bekend lid

6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    In Parijs zaten we in Novotel Suites Stade de France Saint Denis, en vanaf het hotel was het dan iets meer dan 5 min lopen naar de metro en hebben we de stad bezocht.

Versailles is erg leuk om nog rond te struinen een beetje, wel klein, maar veel leuke restuarantjes.

In Orleans Novotel Sud la Source, met een zwambad erbij voor de kids met mooi weer. Wel met de auto naar het stadscentrum geweest en dat was prima voor een middag/avondje

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Camping de Paris van Huttopia is geweldig! Een mooie en nette camping in de natuur van een park bij Parijs. Je kunt er een volledig ingerichte tent of huisje boeken of met je eigen kampeermiddel komen. Ze zijn goed gericht op kinderen met een eenvoudige speeltuin, supermarktje en restaurant. Er gaat een pendelbus in 15 minuten van de camping naar de metro en weer terug. Je auto blijft dus veilig op de camping staan. Geweldige manier om Parijs te ervaren met de kinderen. En heel ontspannen.

6. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Ik denk dat het Novotel Suites Stade de France wel iets voor ons is, en ik verbaasde me erover dat het ook goed betaalbaar is in deze tijd!

Voelden jullie de omgeving als onveilig of viel dat mee? Dat lees ik in recensies en ik denk wel dat we 's avonds laat met de metro terug komen. (jij geeft aan 5 minuten lopen, terwijl de recensies bij het hotel 15 minuten lopen aangeven, en dat de RER dichterbij is. Dat is toch de tram?)

Maar leuk hoor, we hebben er zin in!

7. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Nog even een laatste reactie en dan mag het slotje erop.
    We hebben twee hele leuke dagen in Parijs gehad! Het Novotel Suites de Stade de France is goed bevallen! Vriendelijk personeel, fijne familiekamers met goede bedden en inderdaad de metro en RER op redelijke loopafstand. Daarmee ben je snel in Parijs op elke gewenste plek.

Ook het fietsen met Paris by bike was geslaagd! De oudste dochter vond het erg jammer dat het na 3,5 al afgelopen was :) Er werden leuke dingen voor de kinderen verteld en je ziet veel van Parijs. Echt leuk!

Daarna lekker naar de camping gegaan en nu alweer de laatste week!

@LSL en @Amberxx: super bedankt voor jullie leuke en handige tips waar wij dankbaar gebruik van hebben gemaakt!

Amberxx vindt dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Leuk dat je laat weten hoe het is bevallen. Nog veel plezier op vakantie!

Deel Deze Pagina