Toch kijkoperatie na miskraam?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Amauro, Aug 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amauro

Amauro Lid

Nov 12, 2014
    14
    0
    0
    Sinds 1,5 jaar bezig om onze kinderwens te vervullen, na 1 jaar werden we doorverwezen naar het ziekenhuis. De eerste testen waren goed, zowel inwendige echo, bloedbeeld en zaadtest. Er werd een kijkoperatie voorgesteld, maar omdat we een reis gingen maken van 5 weken besloten we om dit na onze reis te doen. Bij thuiskomst was ik zwanger, maar helaas met 7,5 week een miskraam.
    Nu hebben we begin september weer een afspraak in het ziekenhuis,
    maar ik heb eigenlijk geen idee wat de volgende stap zal zijn.
    Heeft iemand daar ervaring mee? Toch wel een kijkoperatie?
    Sta er namelijk niet echt om te springen. :)
    Ik hoop dat iemand het weet!

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Hi,

Ik weet niet wat bij jou de aanleiding is om een kijkoperatie te doen. Bij mij was het omdat ik antistoffen tegen chlamydia bleek te hebben en ze zeker wilden weten dat mijn eileiders toegankelijk waren. De kalmeringsmiddelen die je krijgt zijn heel fijn en zorgen ervoor dat je rustig de operatiekamer ingaat. Ik moest wel een bijna volle week herstellen. Lopen ging niet of heel moeizaam.

Maar jij bent al zwanger geweest, dus je eileiders zijn toegankelijk. Ik denk eerlijk gezegd daarom niet dat ze de kijkoperatie willen doen. Misschien hoogstens een HSG, maar ook dat verwacht ik niet.

Gr. Roos

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Nu je zwanger bent geweest, zou het goed kunnen dat ze opnieuw een jaar willen wachten voor ze gaan verder kijken, of misschien een half jaar... Of hebben ze daar niets over gezegd?

Ik dacht eigenlijk altijd dat ze in eerste instantie een hsg doen om te kijken of alles doorgankelijk is. Je zwangerschap heeft dat nu wel bewezen, maar je hebt helaas een miskraam gekregen en staat na al die tijd dus nog wel met lege handen.

Meestal doen ze eerst een hsg en indien daar iets afwijkends wordt gevonden, gaan ze verder met een kijkoperatie. Is het zaad van je man al eens nagekeken? Want meestal doen ze dat ook als één van de eerste onderzoeken.

Voor het herstel van een kijkoperatie hoef je volgens mij niet veel schrik te hebben. Bij mij hadden ze iets gevonden en dingen weggenomen en daardoor denk ik dat ik iets langer heb nodig gehad... ik heb 2 weken nodig gehad en pas na een maand voelde ik me weer helemaal de oude. De mensen waarbij niets gevonden wordt, enkel gekeken wordt, zijn gemiddeld na een week weer de oude.

4. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Om wat voor kijkoperatie gaat het? Ik heb een hysteroscopie gehad, daarbij kijken ze enkel in je baarmoeder. Daarvan heb ik daarna geen enkele last gehad en de ingreep zelf viel ook wel mee.

Share This Page