rustmomentje weg?!?!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Maandag begin ik weer met werken. Maar voor heel kort want ik heb nog 3 maanden ouderschapsverlof opgenomen, dus hoef maar 1 dag in de week te werken.

Alleen deze week maandag en dinsdag (om weer ff ingewerkt te worden).

Nu maak ik me een beetje zorgen over mijn dochtertje hoe ze dit gaat ervaren. Ze is nu 4 en een halve maand, en pappa is lekker met haar thuis. Alleen wanneer ze dus aan de borst gaan, is dat best een lekker rustmoment voor mij, maar zeker ook voor haar.

Zij drinkt altijd per voeding 20 minuten per borst. (Dus al met al zijn we met het verschonen altijd wel drie kwartiertje aan het tuttelen).

Nu drinkt ze de bv uit de fles dus binnen 3 a 4 minuten leeg.

Nou was ik benieuwd of er hier mamma's zijn die dit ook hebben meegemaakt. Hoe reageerde jullie kindjes daar op? Hebben jullie een leuk idee om toch die fles wat langer te kunnen maken?
    Of maakt het eigenlijk helemaal niets uit voor de baby's, als de buit maar binnen is ;)

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik begrijp je gedachten... het zal zeker anders zijn voor je kleintje! En het kan best zijn dat ze - als jij weer thuis bent - alleen maar lekker bij jou aan de borst wil hangen :)

Misschien kun je je "zorg" wel met je man bespreken, zodat hij er alert op kan zijn bij jullie kindje... nog even wat extra tutten na de fles ofzo... Ik weet niet of je ook een speentje geeft, maar dan kan nog wel helpen als ze na de fles nog wat extra zuigbehoefte heeft.
    Voor de fles zou je kunnen kiezen voor de allerkleinste speen, met het kleinste gaatje, bedoel ik dan. Die zitten er meestal standaard op als je de fles koopt.

Succes!

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    We hebben wel speentjes in huis, alleen zij hoeft ze niet. Maar wel een goed idee, ik leg ze voor morgen in iedergeval wel klaar. Je weet het nooit.

Ik gebruik altijd die tommee tippee fles. Ze zit nu op speen 2 (voor 3 maanden en ouder), maar jij bedoelt dus dat ik dan speentje 1 er opzet. (de pasgeborenen speen?)

Ik weet wel dat ze zich daar het tureluurs aan zoog, zo aan het eind van 3 maanden ;), dat zal inderdaad de tijd wat langer maken.

Deel Deze Pagina