De rusttijd is niet persé om te slapen, maar het is gewoon fijn als je weet dat je een aantal uren niet gestoord wordt. Wij hadden er op staan van 12.00 - 15.00 uur. Ik lag dan vaak pas om 13.30 op bed. Daarvoor even rustig eten en een voeding geven. Pim
Ben toevallig vandaag met de tekst vh kaartje in de weer geweest en zit eraan te denken om helemaal niks over rusttijden of bellen van te voren op t kaartje te zetten. Mensen snappen toch wel dat ze eerst ff moeten bellen? kan mij ieg niet voorstellen dat de mensen in mijn omgeving zomaar onaangekondigd op de stoep zullen staan.
Wij hebben ook alleen onze beide mobiele nrs erop gezet, kan me ook niet voorstellen dat mensen zomaar langskomen. Mensen in mijn omgeving die dat wel doen, zijn hele goede vrienden en die durf ik ook wel weg te sturen als het me teveel wordt.
wij hebben gewoon niets op het kaartje gezet en niemand is zo maar op een tijd langsgekomen wat niet uitkwam. Iedereen snapt toch wel dat je niet om een uur 's middags bij een kersverse kraamvrouw moet aankomen.
Bij mij werkte de rusttijden niet echt. Mensen belden juist tijdens mijn rusttijden om een afspraak te maken. Op een gegeven moment maar de stekker eruit getrokken.
Op het kaartje van Tim stond: Bel, kom en bewonder! Wij rusten tussen 12u en 15u en na 21u Iedereen heeft zich er ook netjes aan gehouden Mensen die zomaar kwamen binnenwippen (afgezien van de buren) zouden er ook niet ingelaten worden Dan moesten ze maar een "afspraak" maken. O ja, het ging zelfs zover dat om 15.05u men al belde om een afspraak te maken haha.
'k Werk in de kraamzorg en er zijn toch een groot aantal mensen dat niet belt van tevoren of op belachelijke tijden komt. Wij zetten er ook rusttijden op. Van 13.00-15.00u en na 21.30u en idd bellen voor bezoek. Je kindje bepaald idd het ritme, maar 'k neem aan dat er toch ook mensen bellen die voor later in de week een afspraak maken. En je hoeft 's middags niet perse te slapen, gewoon even niks moeten is ook wel lekker. Hoeveel bezoekjes willen jullie op een dag?
Wij spraken regelmatig af om 20 uur, dan had Roos er geen last van want dan lag ze al in bed. Na een week of 2 kwamen we erachter dat dit veel beter voor haar was, de hele tijd bezoek was gewoon niks voor haar. Verder is hier nooit iemand gekomen zonder eerst te bellen, wij hadden dus geen rusttijden op het kaartje maar men belde toch eerst om een afspraak te maken en volgens mij doet bijna heel nederland dat
Wij zetten er ook rusttijden op, waarschijnlijk van 12.00 uur tot 15.00 uur en na 18.00 uur. Dat van na 18.00 uur doen we express, want bij de vorige waren er mensen die gerust tot 22.00 uur bleven hangen:x De avond is dus lekker van ons en er komt echt niemand binnen, gelukkig wonen we op een flat Kunnen ze ook niet zien, of we er überhaubt zijn Groetjes
Bij ons komen er wel rusttijden op te staan, van 12.00u tot 15.00u en na 22.00u.De familie van m'n hubbie belt toch niet netjes van te voren om een afspraak te maken.
Wij hebben er ook geen rusttijden opgezet maar wel 'wilt u beschuit met muisjes komen eten, laat het van te voren even weten' met ons huisnummer erbij (geen mobiele want anders gaan ze daar naar bellen als ze je niet te pakken krijgen) Maar ik ga er wel vanuit dat iedereen in onze omgeving zich daar ook netjes aan houd dat ze even netjes bellen van te voren.
Wij hadden er ook geen rusttijden op staan. Wel dat eventueel bezoek eerst even moest bellen en dat doen mensen dan ook echt wel. De overbuurvrouw kwam op een gegeven moment wel aan de deur, maar die wilde niet binnenkomen, wilde alleen even weten hoe het was en een afspraak maken. Veel mensen snappen wel dat je er niet op zit te wachten dat ze onverwacht binnen komen vallen als je net een baby hebt. En heel veel mensen vragen bij het bellen voor een afspraak ook wanneer het jou uitkomt. Je kunt dan bezoekjes gewoon plannen zoals jij het wilt. Wij probeerden de komst van het bezoek vaak een half uurtje voor een voeding te plannen, zodat we eerst even rustig konden zitten. Dat werkte wel goed. In de loop van het bezoek werd krummel dan vanzelf wakker en kon ze bewonderd worden (want daar komen mensen natuurlijk wel voor).
Ohja, dat kan ook nog! Haha, weet t echt ff niet wat ik moet doen...Kan idd ook en tijden erop zetten en dat ze wel moeten bellen. Hoeveel bezoekjes is normaal? Ik zou het echt niet weten??? 3 mensen/stelletjes???
Bij ons stond er ook zoiets van: 'Wil je ons komen bezoeken, ontzettend leuk! Graag even bellen' en dan een 06 nummer. Die kan gewoon lekker uit wanneer je wilt rusten. Ook een leuk idee vind ik zelf, geef een kraamfeest. Je kunt er een aparte uitnodiging bij het kaartje stoppen of op het kaartje laten zetten. Dan heb je behalve je 'echte naasten' geen visite tussendoor.
Bij Eva stond er niets op over rusttijden, allebei onze mobiele nummers stonden erop. Maar wij hebben in de kraamweek ook niet echt gerust. Dat kwam vooral doordat Eva gewoon haast niet sliep. Als wij dan eens een keer wilden slapen begon Eva te huilen . Een oom en tante van mij die hier 2 uur vandaan woonden kwamen we onverwacht op bezoek, maar mijn ouders wonen hier dichtbij, dus daar gingen ze ook even langs. Ik vond het geweldig, het bezoek in de kraamweek en ik zag het zelf ook niet zitten om veel te rusten. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je bevalling en hoe je jezelf voelt. Ik was helemaal hyper! Nu met Eva vind ik het wel heel anders, zit er nog over te denken wat wij doen, maar ik denk bezoek tot 14 uur en na 20 uur. Zodat wij tussen de middag kunnen rusten (Eva slaapt dan ook) en na 20 uur ligt ze in bed. Ik vind bezoek altijd wel erg gezellig 's avonds. En we zetten er dit keer ook op dat ze moeten bellen van tevoren.
Wij hadden de tekst voor het kaartje al lang en breed klaar voordat ik bevallen was. Dus toen ik eenmaal bevallen was, hoefde mijn man alleen nog maar het gewicht en lengte door te geven voor de drukker. Wij hadden er op laten zetten dat wij tussen 12.00 en 15.00 zouden rusten. En ons huisnr en het mobiele nr van mijn man erbij, om te bellen voor een afspraak. Maar ik heb eerst 2 nachten in het ziekenhuis gelegen, en Kenji 12 dagen, omdat ie prematuur was. Dus hadden we liever sowieso geen bezoek toen. Toen we thuis waren, waren er mensen die belde, en die wilden dan bijv. om 14.30 langskomen. Of mensen die míj op mijn mobiel nr belde of smste. Kon dat echt niet uitstaan, lees het kaartje dan dacht ik altijd! :x
Ik slaap ook niet op commando, maar het is wel heel lekker denk ik dat je smiddags even saampjes kunt zijn en broodje kan eten zonder visite. Heb op het kaartje staan: Bel kom en bewonder! Mama en ..... rusten van 12.00-15.00 en na 20.00 rust papa ook
Ja, dat kan ook. Als ze dan bellen kan je altijd zelf beslissen hoe laat je ze verder laat komen. Toch!? Maar dan weten de mensen iig dat je een bepaalde tijd niemand laat komen!
Bedoel je 3 bezoekjes per dag? Of 3 mensen/stelletjes per bezoek? Ik vond 3 bezoekjes per dag heel erg veel, zeker in de ochtend redden we dat niet. Dus deze keer doen we 1 bezoekje per dag, in de middag of avond. In het weekend hooguit 2 per dag. En ook weleens een dag niemand. Teveel mensen tegelijk is ook niet fijn.