Ik zet wel rusttijden op het kaartje en ook moeten mensen van tevoren bellen.. Als mensen zich er niet aan houden en ik heb er geen behoefte aan dan komen ze er gewoon niet in, zeker de mensen die wat verder van me af staan. Voor bepaalde mensen die van ver weg moeten komen wil ik mijn tijden nog wel aanpassen.. Heb bv een schoonzus die op 300km afstand woont met een jonge tweeling, kan me voorstellen dat hun wel graag in de middag komen ;:
Bij ons staat er gewoon: Wij rusten van 12:00 tot 15:00 uur. Daar houden de meesten zich wel aan en zullen dan ook niet bellen, of een ander neemt dan op. En ik denk dat diegenen die te lang blijven hangen er niet veel zullen zijn. En ja dan ga ik ook gewoon naar boven bijv. Verder hoeven ze niet te bellen voor een afspraak dan zou ik denk ik helemaal gek worden van het gebel. Ik zie wel wie er wanneer komt, ik weet dat ik genoeg hulp heb dus zelf hoef ik niets te doen. Vind het wel gezellig maar die rusttijden heb ook echt nodig, even jezelf terugtrekken.
De mensen terug bellen.. ben je gek.. heb jij er ook nog kosten aan.. Ik denk maar zo "als t belangrijk is, bellen ze wel weer.." 8) Wij hadden er wel op gezet dat mensen ff moesten bellen als ze wilden komen.. Op tijden dat ik ff op bed ging, trok de kraamhulp de telefoonstekker eruit en mn mobiel liet ik zelf lekker beneden liggen..
Hadden we bij onze oudste wel, nu niet, want nu houden we een kraamfeest en verwachten we niet veel kraambezoek.
Doe toch niet zo moeilijk zou ik willen zeggen. Wij hadden geen tijden op het kaartje en ook niet dat ze moesten bellen. Ik vond het geweldig dat overwachte bezoek. Durfde ik nooit eigenlijk, maar weet nu hoe leuk het is. En dan zitten er ineens 8 mensen in je huiskamer, nou en!!! Toch geweldig dat ze ons kindje wilde zien. Mijn ervaring was heel goed en zo zou ik het de volgende keer weer doen. Even onder elkaar wat mijn ervaring is: * Mensen die verder van je afstaan bellen toch wel. * mensen snappen dat je rust tussen 12 en 3 en al bellen ze toch pakt de kraamhulp de telefoon toch. * Naasten kwamen wel zo binnen, maar dat vond ik niet erg. De meeste bleven niet een hele middag of avond. 1x hebben we dat gehad dat ze pas laat weggingen, maar dat was een stelletje van een jaar of 19 (dat kunnen hun toch ook niet weten, als je het zat ben, zeg je het gewoon) * Denk niet zo moeilijk, alles loopt vanzelf. En vooral geniet ervan. Het is een geweldig gezellige tijd. Maar dit is mijn mening hoor! Ieder zijn ding....
Dit is dus helemaal niet waar, het verschilt echt van persoon tot persoon. Wij kregen dus wel onverwachts bezoek en telefoontjes tussen 12 en 3. En ik nam dan ook zelf de telefoon op, vond het veel te leuk als iemand belde! Er stond ook niets op het kaartje, dus kwalijk nemen kan je het ze niet. Deden wij ook niet, ik heb een superbevalling gehad, voelde me ook heel goed en vond al het bezoek echt heel erg leuk! Maar ik weet niet of ik dat ook zo had gevonden als mijn bevalling 12 uur langer had geduurd, of als ik een keizersnede had gehad. Misschien hadden mensen er dan wel meer rekening mee gehouden, nu was ik iedereen zo enthousiast aan het bellen dat iedereen supersnel ook heel enthousiast voor de deur stond En nu met een 2e vind ik het toch anders. Het krijgen van een broertje of zusje is toch een hele ervaring voor een kindje, daar moet je toch rekening mee houden. Als ik alleen maar aan Eva denk vind ik dat we het dit keer wat rustiger en gestructureerder moeten houden.
Ik wil die ervaring met je delen, en als ik al die berichtjes ziet met tijden enzo pfffffff. Maar zoals ik schreef dit is mijn mening. Ik voelde me top na de bevalling en heb geen moment op mijn slaapkamer visite hoeven te ontvangen. Vond het beneden veel gezelliger. (oh ja, en mijn bevalling was een hel, dus niet dat iedereen daarna gaat gissen)
Ik was ook zo enthousiast om iedereen te ontvangen. Vond het geweldig al dat bezoek. Ik denk inderdaad dat een broertje of zusje toch wel een heel verschil maakt. Je weet zelf hoe je meisje in elkaar steekt en hoe je het bij haar het beste kan aanpakken. Als ik al die tijden zie krijg ik zoiets van pfffff, Ben een keer bij nichtje op kraamvisite geweest. Die waren echt op de klok. Mochten komen van 7 uur tot half 8. En echt niet eerder of later. Ik was er netjes om iets voor 7 en moest beneden wachten tot het stipt 7 uur was. Toen mocht ik even naar boven. Stipt half 8 werd me verzocht om weg te gaan. OK, moet iedereen helemaal zelf weten, maar toen wist ik wel dat het bij mij dus anders zou zijn! En zo zal het bij iedereen anders zijn.
En zoals ik al schreef is dit mijn ervaring..... (ik kreeg dus alleen (onverwacht) bezoek op "normale" tijden)
Hihi, ben er nu dus nog steeeeds niet uit wat ik zal doen. Wel tijden? Geen tijden? Tijden en bellen? Of alleen bellen? Whaaaaa....dus nu heb ik het me idd wel moeilijker gemaakt dan het misschien is Ik heb natuurlijk geen ervaring ermee. Ach ja, kan sowieso moeilijk keuzes maken nu Denk er dit weekend nog even over na
Meid toch...maak je er niet al te druk over! Al zet je de tijden er wel op kan dit toch geen kwaad....wij vonden het duidelijker om sowiezo op het kaartje te vermelden dat mensen welkom zijn als ze vantevoren maar wel even een belletje doen om te overleggen hoe, wat en wanneer. Tijden die wij op het kaartje hebben gezet om te rusten zijn van 12.00-1500 en na 21.00
Rusttijden, en melden dat mensen eerst moeten bellen voordat ze langkomen hebben wij niet op het kaartje vermeld. Vind het zelf een beetje onzin namelijk. Die dingen snappen de mensen toch zelf ook wel. Wij hebben nooit onaangekondigd kraambezoek gehad. En inderdaad, als je rust wilt, telefoon uit! succes!
Wij hebben er op gezet dat we graag wilden dat iedereen zou bellen voor ze op bezoek kwamen. Dat deed iedereen gelukkig ook.
wij hadden ook alleen op het kaartje gezet met het verzoek om eerst te bellen. Dat heeft ook iedereen gedaan.. alleen de eventuele volgende keer denk ik ook dat een tijdsduur erbij zet, zoals, Wil je even een half uurtje komen kijken, dan kun je ons op 06- 123456789 bereiken... veel bezoek bleef bij ons namelijk érg lang zitten...
Wij hadden geen rusttijd erop gezet maar gewoon : Bellen van tevoren! Hier was het iig niet zo dat je de hele dag platgebeld word!