Geslacht baby week 15.4 meisje 16.4 jongen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zzn, Jun 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zzn

Zzn Lid

Jun 13, 2014
    23
    0
    0
    Goedemiddag,

Ik heb met 15.4 weken pretecho laten maken en wij kregen te horen dat wij een dochter verwachten.. Ze zag wel iets uitsteken maar ze gaf aan dat dat het nub was.. En dat er vaker bij meisjes iets uitsteekt maar dat dat na tijd zal verdwijnen. 1 week later had ik mijn normale controle en hebben ze bij mijn verloskundige nog een keer echo gedaan. Ik vroeg of ze kon zien wat het geslacht was... Ze zei, zover ik nu kan zien waarschijnlijk een jongen omdat er iets uitsteekt.. Maar ze zei er ook bij dat ze geen zekerheid kon geven omdat het vroeg is... Zoals jullie nu begrijpen ben ik een beetje in de war... Meisje jongen maakt niet uit.. Beide is welkom maar ik vind het wel leuk om vroeg te weten :))

Wanneer verdwijnt het nub? Ik las rond 14 weken.. Klopt dat?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

De NUBtheorie kan je het beste toepassen tussen 11 en 14 weken. Dus bij 15.4 weken was het eigenlijk al te laat om deze theorie toe te passen. Het voorspellen van het geslacht is rond de 15/16 wk nog erg vroeg. Ik zou je aanraden het zekere voor het onzekere te nemen en wachten met de geslachtsbepaling tot de 20 wk echo. Bij deze termijn kunnen ze het vaak goed zien en heb je tenminste zekerheid! Succes.

Groetjes Monique

Share This Page