borst en fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door ezzie, 3 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    ik geef nu nog volledige borst voeding naar alle tevredenheid,. :D
    had gedacht dat als ik weer ga werken ik voor die tijd op de fles overgestapt zou zijn,. maar het gaat nog zo lekker en ik vind het ook nog zo leuk dat ik het wel langer wil blijven doen.
    alleen,. kolven op mn werk zie ik niet zitten dus had bedacht overdag dan FV en als ik bij hem ben de borst om dat zo nog een poos te doen,..(als het lukt natuurlijk en de BV niet helemaal terug loopt) maar werkt dat elkaar eigenlijk niet tegen FV en BV? neemt hij dan nog wel de antistoffen van de BV op of kan je dan eigenlijk beter helemaal overstappen op FV?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Het is zeker een mogelijkheid om zowel de borst als de fles te geven. En de antistoffen uit de Bv worden ook dan nog opgenomen.
    Soms loopt de borstvoeding terug en blijkt het niet te lukken, maar in veel gevallen lukt het echter wel.
    Tegenwoordig heb je flesvoeding die goed aansluit op de borstvoeding. Dus ook door de flesvoeding wordt dan het immuunsysteem van de baby versterkt.
    Houd wel rekening dat je voor elke vervangende borstvoeding tijd nodig hebt. En begin op tijd (liefst vanaf 6 weken) met het leren drinken uit een flesje, zodat je straks daar geen problemen van ondervind.

Ilja

3. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    bedankt! ga inderdaad snel maar proberen/oefenen met een flesje.

Deel Deze Pagina