Vrijdag 4 september hadden we een afspraak bij de gynaecoloog vanwege mijn bekkenklachten en omdat ik er helemaal doorheen zat. We besloten de bevalling in te leiden. Ze vroeg of ik een voorkeur voor een datum had, maar dat hadden we niet, het liefst zo snel mogelijk. Zo snel mogelijk was maandag 7 september. Het hele weekend leef je een beetje op een wolkje, want je weet dat de baby 7 of 8 september komt. Het weekend hebben we lekker veel gedaan en genoten van ons leventje met zn 3tjes. Zondagavond hebben we Lotte naar opa en oma gebracht. Wij hebben samen lekker buiten gegeten en het huis spik en span gemaakt! Maandag 7 september: Om 8 uur moesten we ons melden op de verloskamers. Ik werd eerst weer een halfuur aan de ctg gelegd om de conditie van de baby te bekijken. Dat was allemaal goed, daarna werd alles klaargemaakt en neergelegd. Rond een uur of 10 zat het infuus erin, waren de vliezen gebroken (bleek zelf al 2 cm ontsluiting te hebben) en was het afwachten. Om half 11 kwamen de weeën op gang. Na een aantal heftige weeën kwamen ze om half 12 kijken hoe het ging. 3 cm ontsluiting en de vliezen werden nog wat beter doorgeprikt. Deze keer liep het vruchtwater weg. Ik baalde nog want dacht aan het standaard verhaaltje van 1 cm ontsluiting per uur. Na hele snel achter elkaar kom weeën die onwijs zeer deden kon ik niet meer zei ik tegen Peet. Ik wil een ruggenprik. De verpleegster kwam en zou overleggen. De co assistent kwam en wilde weten hoever ik was. 8 cm ontsluiting. Je mag geen prik meer, je mag bijna mee persen, je bent er bijna. Alles werd klaargezet en ik bleef puffen. Nog 1 keer voelen en ja hoor ik had ontsluiting. Ik mocht meepersen Na 4 minuten persen kwam Minou op de wereld!! Wat waren we trots, emotioneel en gelukkig... Minou is 51 cm en 4130 gram, ze is geboren om 13.14 uur op 7 september 2009
Gefeliciteeerd !! Krijg altijd weer kriebels van bevallingsverhalen....... Is een mooie bevalling geworden uiteindelijk hoor, geniet lekker van elkaar !
Jeetje en een snelle bevalling ook! Flinke meid heb je eruit gekregen zeg! Gefeliciteerd en geniet lekker van je gezin!