Sinds de bevalling van mijn tweede kind ben ik allergisch geworden voor (oog) make-up Wat ik echt heel jammer vind! Nu droeg ik nooit veel make-up maar wel oogpotlood en mascara. Als ik dit nu op doe krijg ik de dag erna last van rode bultjes op mijn oogleden die weken zichtbaar blijven en jeuken. Erg balen. Is hier iemand met hetzelfde probleem en zijn er bepaalde merken die jij wel kan verdragen? Ik weet dat het persoonlijk is natuurlijk maar misschien kan ik zo een selectie maken van merken die ik kan proberen. Hypo-allergene make-up van de Etos maakt in ieder geval geen verschil.
Ja dat heb ik ook echt heel irritant, mijn ogen gaan dan echt pijn doen en tranen. Ik had er voorheen nooit last van maar sinds de zwangerschap is dat ineens gekomen. Ik heb ondertussen heel veel verschillende merken mascara geprobeerd maar tot nu toe nog niet de goede kunnen vinden. Dus ik lees even mee en ik hoop dat iemand met de gouden tip komt.
Ik herken het wel een beetje. Geen bultjes maar wel prikken en rood en tranen en zo. Ik heb nu kohl poeder van Guerlain. Is wel even leren hoe je het opbrengt, maar ik heb er in elk geval geen last van! https://www.youtube.com/watch?v=ptk_g17UsQo Mijn tip: Loop even de Douglas of zo binnen en vraag of je mag testen. Dan merk je gelijk of je er op reageert of niet.
@mamabri: Contactlens makeup, echt nog nooit van gehoord haha. Ik zal eens op zoek gaan! @dolley: Balen zeg! Hier verder geen last van mijn ogen, alleen die bultjes zijn rood en irritant en jeuken.. @LadyXochi: Ja dat is wel een goed idee, alleen krijg ik niet meteen last van die bultjes, dat duurt 1 dag á 2 dagen. Dus dan zou ik telkens 1 merk moeten proberen. Als ik het op mijn arm smeer ofzo heb ik nergens last van. Alleen bij mijn ogen is het zo gevoelig.. Maar ik zal eens kijken!!
Misschien Clinique? Ik krijg altijd uitslag van goedkopere merken. Maar bij duurdere merken nergens last van. Chanel bijvoorbeeld
Ik moet echt uitkijken wat ik op m'n huid smeer. Heb 2x eczeem op de oogleden gehad (ziet er echt uit alsof je dagenlang hebt gehuild of dat iemand erop gemept heeft ) en gevoelige huid sinds geboorte, maar merk dat sommige merken wel goed gaan. L'oreal tot dusver gaat goed, Maybeline BB cream gaat goed, maar de dream matte mouse weer niet. Dan krijg ik knalrode oogbollen. Oog make up gebruik ik Chanel en dat werkt goed. Bourjois oog make up werkt ook bij mij. Maar bijv Max Factor en Rimmel en ik heb problemen... Geen idee waarom. Is voor mij altijd weer uit proberen. Zodra er ergens alcohol in zit, kan ik er meestal niet tegen. De body shop oogcreme aloe vera heeft bijv alcohol erin zitten en ik kon er niet tegen. Dus daar let ik meestal wel op nu. Maybeline had vroeger wel mascara voor gevoelige ogen, weet niet of die er nog is? Die werkte bij mij perfect tot ik overstapte naar Chanel. Zilvere verpakking, de gewone was donker blauw. Volum' Express heette die geloof ik, maar dat is alweer jaren terug. Dus geen idee of die er nog is? Succes iig! Heel vervelend uitslag op je ogen...
Ik heb juist veel last van droogheid om mijn ogen. Echt zichtbare schilfertjes. Ik draag hierom ook alleen nog maar make up als ik echt feestelijk wil zijn. Ik heb juist de indruk dat het versterkt wordt door de reinigingsmelk/lotion/doekjes. Iemand die hier tips voor heeft? Ik lees iig even mee.
Ja! En mijn wimpers vallen ook nog uit! Ik heb nu mascara van Lancôme, en dat is echt de enige waar ik tegen kan!
Nou dames, hier kan ik wel wat mee! Ik moet nu mijn ooghuid laten genezen voor een fotoshoot de 24e, wil daar graag zonder rode bulten op en daarna zal ik eens gaan proberen.. Gaat nog een lange zoektocht worden vrees ik..
Zou de huisarts nog iets kunnen doen trouwens? Of lachen ze me dan vierkant uit omdat het om iets als make-up gaat?