Ruzie gehad met de verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou ook zeker een nieuwe afspraak maken en met deze gyn bespreken wat er voorgevallen is. Zodat zij ook weet waarom je de andere VK niet wilt. Geef je groot gelijk dat je bent weggegaan.

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die had me toch de wind van voren gekregen van mij. Wat n muts zeg...
    Dit heeft niks met elkaar niet liggen te maken. Dit heeft met t feit te maken dat die vk liever een pastoor ofzo had willen zijn en zieltjes willen redden ipv kindjes laten geboren worden. Jeemig...
    Al is het mogelijk jou overtuiging ook...en al weet je dat voor anderen beter is...het is JOU beslissing, JOU kindje en JOU kraamtijd. En ik ben een groot voorstander van borstvoeding maar als je eene kindje al zo slecht reageerde op borstvoeding zou ik meteen al zeggen van probeer de hyper allergeen (of hoe heet dat bij voeding) baby melk ipv borstvoeding. Ja...je kan t proberen en kijken hoe t loopt. Maar met zo'n ervaring zou ik daar ook niet zo happig meer op zijn.
    Als je een klacht in kan dienen of iig even aan de "baas" van t spul duidelijk kan maken wat daar gebeurt als zoiets ter spraken komt dan zou ik dat zeker doen. Je bent al emotioneler nu dan heb je dat soort onzin toch niet nodig.

3. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik geef je groot gelijk, je mag zelf weten of je borstvoeding gaat geven of niet! Voorlichting geven mag, maar pushen is echt niet leuk! Ik heb toevallig vandaag ook een gesprek gehad met de VK erover. Ze vertelde wel een paar keer dat het echt voor de gezondheid van het kind beter is. Maar mijn oudste heeft 9 maanden BV gehad en heeft diabetes en diverse heftige allergien. Dus tja, dat verhaal gaat bij ons niet echt op...

Groetjes Jessica

4. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Ze hebben jouw mening maar te respecteren vind ik,wat ze er zelf ook van mogen vinden.

Ik ben ook voor borstvoeding,maar deze aanpak werkt niet echt stimulerend!

Doe jij lekker wat JIJ wilt!

groetjes iris.

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    sjonge jonge zeg! Ik zou een klachtenbrief naar die praktijk hebben gestuurd. Het staat je vrij met jouw lichaam te doen wat je wil, dus ook wel of geen bv is jouw keuze. De muts.

Wat ik me nog wel even afvroeg, wat bedoel je met een machtiging die al klaar ligt?

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja dat van die machtiging vroeg ik me ook af :D

Maar ehh...vraag gewoon een andere verloskundige. Dit is zo te horen een vreselijk mens. Bijbelcitaten, uit welke eeuw komt zij?! Het gaat over borstvoeding, for God's sake!

Natuurlijk is borstvoeding het beste en bla bla bla, we kennen al die verhaaltjes nu wel, en een verloskundige mag jou daar best over voorlichten maar ze moet gewoon jouw keuze respecteren en hoeft zéker niet haar eigen mening te geven! En dan vooral niet op de manier hoe zij dat doet! Kun je bij een volgende intake niet een psychiater voor d'r meenemen?

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Jeetje leuk gesprek met zo'n VK!
    Bij mij is de kans op borstvoeding gering ivm een borstverkleining, maar kreeg gelijk van de VK te horen dat ik medicijnen kan ophalen bij de huisarts direct na de bevalling om de borstvoeding te stoppen. Verder helemaal geen discussie gehad over het wel willen proberen ofzo. En volgens mij is het altijd je eigen keuze. Ze mogen je voorlichten over de voordelen (en natuurlijk ook de nadelen) van borstvoeding, maar opdringen is een hele andere zaak en volgens mij niet de taak van een VK.

8. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Heeft dat mens niks beters te doen dan haar patiënten dit op te dringen? Serieus ik zou en op zoek gaan naar een andere VK EN een klacht indienen bij de praktijk,want dit is gewoon te idioot voor woorden.

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Dat komt volgens mij omdat je lichaam dat niet aanmaakt, en het ook niet opgenomen kan worden in de moedermelk..flesvoeding is kunstmatig dus daar kunnen ze alles instoppen wat ze maar willen :) ;)

Deel Deze Pagina