minimum loon??

Discussion in 'De lounge' started by honeyy, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hee meiden! Ik heb een vraagje, Hoop dat iemand me kan helpen.M'n Zusje is 19 en heeft oudjaarsdag gewerkt. Ze is om 9 tui 's avonds begonnen en was half 8 's ochtends thuis (achter de bar op een dancefeest ) nou heeft ze dus 10.5 uur gewerkt. Ze heeft dit voor de eerste x gedaan. Ze krijgt dit gewoon wit uitbetaald. Vandaag heeft ze betaald gekregen; 58 euro!!! Volgens mij onder 't minimum. Heeft er iemand verstand van? Wat is 't minimum? Krijgt ze ook avond / weekend toeslag? Alvast Bedankt!Liefs x

2. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Sorry voor 't lange verhaal, mn internet op mn mobiel doet geen enters ertussen :(

3. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Minimumloon voor 2012 voor een 19 jarige is 4,73 per uur bruto inclusief vakantietoeslag. (even opgezocht via google..)
    Wat ze even zou moeten doen is kijken hoeveel loonbelasting er over is ingehouden. Heeft ze genoeg gegevens verstrekt aan de werkgever? Indien ze bijvoorbeeld niet voldaan heeft aan de legitimatieplicht is de werkgever verplicht het loon in de hoogste schaal te laten vallen. Dus kijk vooral het loonstrookje goed na.

Hoe het precies zit met de horeca en weekendtoeslagen weet ik niet, maar volgens mij gelden er voor de horeca aparte regels.

succes!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    weekendtoeslagen zijn niet verplicht in de horeca en is helemaal afhankelijk van het cao. waar ik werk krijgen alle nieuwe werknemers geen toeslagen meer in het weekend en de oude contracten hebben dit wel. heeft ze de nacht van oud op nieuw gewerkt dan moet ze zowiezo toeslag krijgen. dit is verplicht omdat ze deze werkdag niet mogen verplichten en zo je dus moeten belonen voor het wel komen.

als ik zo omreken heeft ze ongeveer 5,50 per uur netto overgehouden. dat is omgerekend z'n 7 euro bruto. best netjes toch??? ze is 19

5. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Vind het ook heel erg redelijk voor een 19 jarige hoor. Volgens mij zit ze zelfs iets boven het minimum.

6. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Als ze om half 8 thuis was heeft ze tot 7 uur gewerkt?
    Dat is dus 10 uur.
    heeft ze 5,80 p.u verdiend
    Niet heel weinig hoor!
    Idd iets boven het minimum , maar aangezien het s avonds / s nachts zou je weer op een hoger percentage komen dat de gewone 100% . Hoeveel dat dan is weet ik niet.

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Wat staat er in haar contract?

8. Leonike

Leonike Bekend lid

Nov 21, 2011
    521
    2
    18
    Oproep/flex contract in de horeca kent geen toeslagen, ook niet voor feestdagen, tenzij specifiek afgesproken.
    Voor een 19 jarige is ruim 5euro netto per uur niets raars hoor.

9. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    dat is mooi loon hoor
    als ik op lowlands en andere festivallen werkte hield ik minder over

10. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Ik vind het ook een mooie loon..

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat??!!! sorry hoor ik zou flauwvallen als ik zolang had gewerkt en er 58 euro voor kreeg. ja is ze 19 maar verwacht dan toch wel iets meer dan 58 euro!
    sorry meid ik weet niet wat er in haar contract staat maar dit bedrag lijkt mij wel erg weinig eerlijk gezegd.

Share This Page