Ruzie met buren over onze kinderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melkos, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Zo wat een aangebrande reactie zeg! Het was wel een serieuze vraag. Ik kan me er niks anders bij voorstellen, dat meen ik. Helemaal niet om lacherig te doen, je kunt mijn reactie op Suus gewoon los zien van wat ik aan jou vroeg.
    Ik ben nog steeds benieuwd wat je bedoelt met ‘niet accepteren’ zodat het niet meer dan 1 keer gebeurt.
     
    Gewooniemand, Iertje81, KleineLai en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    :thumup:
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Als je vindt dat ik dat insinueerde, zie je echt verbanden die er absoluut niet zijn! Ik heb het
    idee dat je je erg aangevallen voelt, alles erg persoonlijk opvat en ik begrijp niet waarom.
    Ik denk dat het erg zou kunnen helpen als je gewoon uitlegt wat je bedoelt met ‘het hoeft maar 1 x te gebeuren’?
    En niemand zegt dat je niks aan gegil kunt doen, wel dat het niet na 1 x corrigeren over is en nooit meer voorkomt. Dat is heel wat anders natuurlijk.
     
    Gewooniemand, Iertje81, KleineLai en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb een dochter die om de achterlijkste dingen helemaal uit haar stekker kan gaan. Die kan ook een uur lang krijsen en gillen. Als ze bijvoorbeeld word aangesproken op iets wat niet mag, of omdat ze in de winter Of als het regent geen slippers aan mag naar school. De meest idiote dingen. En dat kan van het ene op andere moment dus omslaan.
    Sommige dingen liggen niet altijd aan opvoeding, maar ook aan karakter van een kind. Bij mijn dochter kan ik haar beter laten uitrazen en dan toenadering zoeken. Soms hebben kinderen dat ook nodig om hun emotie te laten gaan.
    Nog een voorbeeld, mijn dochter eet alles, ze is dol op groente en fruit. Ontbijt het liefst met watermeloen en snoeptomaatjes.
    Mijn zoon eet helemaal niks, behalve brood, droge rijst en pasta. Ligt dat dan aan niet opvoeden? Denk het niet.

    voor jou (in algemeen) lijkt het misschien dat ouders niet opvoeden, maar in werkelijkheid zitten de ouders er misschien helemaal doorheen omdat ze ook niet meer weten wat ze met hun kind aan moeten.
     
    Wellesnietes, 11131618, maliro en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Jasminne

    Jasminne Actief lid

    8 apr 2020
    101
    128
    43
    Typisch weer:rolleyes:
     
  6. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    #266 Melkos, 11 aug 2020
    Laatst bewerkt: 11 aug 2020
    nog maar een keer dan:
    Me dochter van 18 maanden piepte maar ong 2 minuten over haar eten dat was pas de eerste keer ooit dat ze het deed plus de tussendeur was dicht maar de achterdeur was open geluidsdemping genoeg lijkt me.
    Gillen doen ze niet buiten want dan haal ik ze gelijk binnen.
    Ze schreeuwen en gillen zoveel niet zoals de meeste hier maar denken.
    Dat ik met de achterdeur open zei dacht het niet hebben ze niet eens gehoort want dat zei ik tegen mezelf voordat ik de achterdeur weer opengooide plus daarna de tussendeur weer normaal dicht deed.
    En over me dochter van 1,5 heb ik gezegt ze begrijpt tot op een zekere hoogte echt wel wat maar tot hoever dat weet je toch nog niet?


    En nogmaals deze buren zijn de enige met problemen naar ons gezin toe, de andere buren staan achter ons, buren die zelf ook last van hun hadden. Deze buren piepen al over een plant die we van hun die over de schutting hangt met doorns eraan weg knippen tot de grens want dat is zielig voor de plant krijgen we dan te horen.
    Als mijn kinderen in het badje met dit weer wan het spelen zijn en ze zijn aan het water trappelen midden op de dag smijten ze al keihard de deur dicht.
    Als je met 2 vrienden aan het bbqen bent en normaal aan het kletsen bent knalt hun deuren al dicht
    De meneer daar des huizes is een alcoholist dat heb zijn vrouw in een gesprek tegen ons verteld, en vaak wiet rookt (maar dat roken we altijd al)
    Zo ken ik nog wel doorgaan eigenlijk.
    maar verbaast me heel erg dat sommige hier ons verwijten als gezin met vooral het schreeuwen buiten? Ik heb dat nergens aangegeven dat onze kinderen gillen in de tuin want dat is hier namelijk niet aan de orde zowel gaat het betreffende kind die gilt naar binnen maar goed het zal wel.

    we hebben al eens gesprek met ze gehad en ik ren echt heel snel snachts naar de jongste 2 als ze wakker worden. maar nog is het niet voldoende ja sorry wat moeten we dan nog we lopen enorm op onze tenen.
     
    Gewooniemand en Leni88 vinden dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Je hebt toch ook zoiets als buurt bemiddeling met een wijkagent, als je er dus kennelijk met zelf praten niet uitkomt/wil komen?
     
  8. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    klopt heb gisteren ook contact gehad met onze woningbouw en ze bellen me als het goed is deze week op voor verdere bespreking.
     
    Gewooniemand, Lafelife, KleineLai en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Laatste poging, hierna zeg ik er niks meer over.

    - er staat NERGENS dat dit bij mij maar 1x gebeurd. Ik schrijf: dit hoeft maar 1x te gebeuren, dat is iets heel anders. Het hoeft maar 1x te gebeuren en dan anticipeer ik er dus direct op!
    - ik accepteer dat gedrag niet, betekend nogmaals niet dat het dus nooit meer gebeurd, maar dat ik heel duidelijk maak dat dat ik dit niet accepteer. Ik heb al lang uitgelegd hoe ik dat bijvoorbeeld zou doen: het eten wordt weggezet, wij gaan eten en het kind in kwestie heeft voorlopig pech!
    Daar wil ik aan toevoegen dat wanneer mijn kind zomaar ineens kan gaan krijsen en waar niks aan te doen valt, dat kind dan helemaal niet buiten speelt. Want dat wil ik mijn buren niet aan doen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Nieuw profieltje aangemaakt :rolleyes:
     
    GossipGirlxoxo, citroenrasp, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik denk het, jij zegt het:roflmao:
     
    citroenrasp, Jasminne en paula1984 vinden dit leuk.
  12. Jasminne

    Jasminne Actief lid

    8 apr 2020
    101
    128
    43
    Spuit 11:rolleyes:
     
  13. Jasminne

    Jasminne Actief lid

    8 apr 2020
    101
    128
    43
    Haha tuc toch, jij durft :roflmao:
     
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Zag je voor het eerst weer, sorry dat ik niet heel je geschiedenis uitgeplozen had wie er al op je gereageerd had. :roflmao:
     
    citroenrasp en tuc vinden dit leuk.
  15. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Rekening houden met elkaar.
    Gelukkig is ons huis niet gehorig (2 onder 1 kap), dus binnen op hun kamer mogen de kinderen ook luidruchtig spelen en schreeuwen.
    Buiten en in de woonkamer/keuken absoluut niet. We vragen de buren regelmatig of ze last hebben van dit of dat ivm de kinderen.
    Nog nooit een probleem geweest.
    Onze dochter van net 2 jaar heeft soms ook ontzettende meltdowns
    Dan kan ik praten als Brugman, ze ziet en hoort me niet meer.
    Dan zet ik haar op haar kamer en doe de deur dicht. Na een paar minuten probeer ik het weer. Soms helpt dit, maar soms gaat het wel 20 minuten zo door.
    Uiteindelijk is ze dan moe van het schreeuwen en dan kunnen we rustig praten over wat er is gebeurd en hoe we het kunnen oplossen (ze kan al goed praten voor haar leeftijd.)

    Ik let erop dat de buren zo min mogelijk last van ons hebben. Bij lawaai gaan hier alle ramen en deuren dicht, vind het niet ok iedereen mee te laten genieten van het kindergegil.
    We hebben een super goeie relatie met de hele buurt en nog nooit een klacht gekregen.
    Gelukkig, want blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend.
    Ik denk dat de buren van ts niet echt makkelijk zijn.
    En als de kinderen overdag normaal in het badje spelen, is het niet normaal dat de buren er zo op reageren...vind ik dan.
     
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Met dit soort dingen komt mijn nieuwsgierige aard naar boven :roflmao::oops:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Ik zet net in een ander topic dat ik het dus nooit door heb. Maar jij dus ook niet?
     
  18. Jasminne

    Jasminne Actief lid

    8 apr 2020
    101
    128
    43
    Teleurstellend! Maar goed, ik ben diegene waar jij heel waarschijnlijk op doelt ook niet:roflmao: (ook al meerdere keren gezegd).

    Ik ga dit topic ook niet verder vervuilen hiermee. Hopelijk volgt er snel een goede oplossing TS!
     
  19. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nee haha pas als iemand me er op wijst.. Dan komt er zo'n ohhhja nu je het zegt momentje haha
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik normaal ook echt niet maar deze is wel zo opvallend :|
     
    citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina