Ruzie met buren over onze kinderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melkos, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja precies haha
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat goed! Hopelijk komt het tot een goed gesprek :)
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Deze wordt elke keer als ze reageert wel weer aangestipt.
     
    Jasminne, Neuzeke en KleineLai vinden dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ze denken geloof ik aan Tuttebella.
     
    Jasminne en suus1983 vinden dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die zou dan toch 5 kinderen hebben?
     
    Jasminne vindt dit leuk.
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ja alleen kan dat niet. Heb ooit met haar in een groepje gezeten, haar 1e kind is zelfde maand En jaar geboren als mijn zoon.
     
    Jasminne, suus1983, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Klopt inderdaad.
     
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Ze heeft volgens mij in andere topics al gezegd dat ze het niet is.

    Wie het ook is. Haar reactie was er boenk op voor mij.
     
    Jasminne, suus1983, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik zeg ook niet dat ik het denk. :p
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    15 pagina’s! Zodra ik dit zie denk ik altijd: volgens mij gaat het weer over heel iets anders...:D

    Weet niet of het nog relevant is want heb 5 pagina’s gelezen maar TS(@Melkos ):
    Ik weet niet hoe sterk je in je schoenen staat of hoe overheersend je buren zijn:
    Kun je niet nogmaals een gesprek aangaan hoe vervelend je het vindt en je je best doet maar dat je de verhoudingen goed wil houden en dat het ook aan hun is?
    Maar ja, met sommige mensen valt niet te redeneren dus probeer zelf je het niet al te erg aan te trekken als dat lukt.
    Ik vind krijsende kinderen ook niet leuk maar dat voorkom je nou eenmaal niet altijd. Net zoals bij ons een paar huizen verderop soms wel een uur een hond blaft..
     
    Gewooniemand en Melkos vinden dit leuk.
  11. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    haha zelf heb ik dat ook:D sinds gistermiddag even geen tijd meer gehad om te kijken naar de reacties toen ik vanochtend begon te lezen dacht ik heh het gaat vaqk alweer over heel wat andere situaties of dingen :roflmao:

    mwa ik wil niet zielig zijn maar heb wel potjes moeten huilen. maar ken ook combi van het weer en zwangerschapshormonen zijn, loop enorm op me tenen voor de buren. slecht en erg alert slapen omdat ik er heel snel uit wil zijn voor als ik de jongste 2 wakker hoor worden. zodat de buren niet weer overlast hebben en binnen paar seconden alweer op de muur bonken waardoor dan de kinderen overstuur raken. Tis ja lastig, heb gisteren contact opgenomen met de woningbouw dus ben benieuwd waar het op uit gaat lopen.
     
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Deze post raakt me toch. Ik zal het uitleggen, mijn dochters, nooit 1 driftbui meegemaakt. Maar toch mijn vierde, mijn eerste zoon rond de twee jaar was, begonnen de driftbuien, en lang, voor mijn gevoel wel een half uur drie kwartier. En ik heb heel veel geprobeerd, tot ik alles opgegeven heb en hem uit laat razen in huis, op een vast plek, en dit is echt de snelste manier dat hij kalmeert. En dan duurde het toch echt wel een Kwartier. Inmiddels is het schreeuwen korter, we blijven zeggen dat we dat niet nodig vinden, En wat hij ipv kan doen, maar de drift in hem, die blijft nog steeds heel erg lang, zijn hoofdje verwerkt het niet zo snel. Mijn andere zoon daarentegen heeft ook driftbuien, maar hem zet ik even apart, en het is in zijn hoofd zo opgelost.

    Mijn zoons hun temperament is zeker geen vrijbrief om ze te laten schreeuwen, maar er is helaas ook geen snelle pasklare oplossing voor elk kind met temperament. Ben ik helaas achtergekomen.
     
    11131618, SAARC, Leni88 en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Wat naar! Zo kun je toch niet fijn wonen? Binnen een paar tellen op de muur bonken? Snap dat je daar helemaal naar van wordt.
    Ik hoop dat je buren nog voor rede vatbaar worden maar ben bang van niet. Als je zo kinderachtig op muren gaat bonken.....
     
    Melkos vindt dit leuk.
  14. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Sorry dat het mega mosterd na de maaltijd was. Maar ik moest en zou me door alle pagina’s heel worstelen. Gewoon, omdat ik ook vijf kinderen heb en mij heel goed kan voorstellen dat mensen ons horen.
    Ik denk dat de eerste post nog in de eerste emotie geschreven is, ik dacht ook, doe lekker die deur dicht. En gebruik eens wat meer leestekens;). Nu 15 pagina’s verder denk ik, en je buren zijn ondanks al het blowen nog erg gevoelig:roflmao:, en probeer wat aan de isolatie te doen(maar daar zijn jullie al mee bezig). Ergens denk ik dat het met vijf kinderen altijd wel veel zal zijn, in een rijtjes woning. Dat je dit wel houdt. Veel mensen veel geluid. En dus moeten de kinderen eigenlijk nog rustiger zijn dan een gezin met twee. Wij houden contact met de buren via whats app buurtfeest of praatjes op straat. Als je elkaar een beetje kent, is er gelijk meer begrip. Heel veel succes!
     
    11131618, Ansel, Lisa280887 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ja klopt helemaal en dat niet alleen hoor als we in de tuin zijn (en dat is altijd pas na 10 uur sochtend), paar dagen geleden viel mijn dochtertje van 18 maanden met der hoofd op de stenen had een hoofdwond en kwam bloed uit dus ze huilde erg hard wat logisch is (was midden op de dag) gelijk van hun kant hoor je weer bah daar gaat dat pokke kind weer janken nou pardon:mad: probeer dan maar eens rustig te blijven als je zoiets hoort. Ik heb het laten gaan maar toen ze me weer voor de deur stonden was ik het zat, tis echt al om elk gilletje of piepje beginnen ze al met deuren dicht smijten ook al overdag nja dan heb je in mijn ogen toch echt problemen met jezelf. Maar goed hoop het dat het oplost heb de woningbouw ingeschakeld ook omdat ze zelf begonnen te dreigen met een melding jeugdzorg en woningbouw daar schrok ik erg van vooral jeugdzorg, omdat er geluid uit kinderen komen heb echt een wow hoor
     
    Gewooniemand, suus1983 en Ysabella vinden dit leuk.
  16. Melkos

    Melkos Bekend lid

    7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Was idd in emoties met tranen en ook wat boosheid geschreven mijn excuus dat er geen leestekens stonden:oops::oops:. Ik was daarbij ook vergeten erbij te vermelden dat de tussendeur dicht was en ook dat ze me niet gehoord hebben met me uitspraak van dacht het niet:o: maar in een latere post netjes uitgelegt hoe of wat.
     
    Lafelife, Gewooniemand, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Met zulke dreigingen zou ik zelf eens contact zoeken met de politie of er geen wijkagent is die kan bemiddelen of zoiets. Of net zo hard terug dreigen om te laten zien dat je hier niet van gediend bent.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Dat dacht ik na je andere Posts al dat het door emoties zo was geschreven. Ik denk dat 99% je hier begrijpt en snapt.
    Probeer vooral nu je zwanger word de buren te laten gaan. Laat ze maar boos worden, verleid jezelf niet tot ruzie. Jij gaat hierboven staan en aan het langste eind trekken.

    Misschien een stomme vergelijking. Mijn zoon was bang voor vuurwerk, ik deed ontzettend overdreven enthousiast en daardoor verdween de angst. Ik weet natuurlijk niet wat je -onbewust- laat merken aan je kinderen, maar ik zou heel luchtig doen over dat bonken op de muren. Hier helpt het ook als mijn zoon bang is om hem tot 10 te laten tellen.
     
  19. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Haak ik even op in, wij hebben toen voor mijn zoon een trommel gekocht (zo'n bongo geval) en heb gezegd/geleerd dat hij daarop zijn "boos" mocht weg slaan. Zaten we wel met het getrommel maar zoveel beter dan het gegil. (mijn zoon heeft een trage verwerkingssnelheid waardoor , toen hij jonger was, zijn driftbuien ook wat langer konden aanhouden)
     
    Lafelife, Gewooniemand en Iertje81 vinden dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Zal ik je maar even geruststellen dan?
    Voor dit soort dingen komt er geen Jeugdzorg aan te pas hoor.
    Ze (de buren), kunnen hiermee dreigen, maar laat ze maar lekker bellen met Veilig Thuis dan. Ze hebben geen poot om op te staan (afgaande van jouw verhaal).
    Maak je maar geen zorgen. En ik weet waar ik het over heb ;)
     
    SAARC, Lisa280887, chrystel73 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina