Ruzie met buren over onze kinderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melkos, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    TS, ik hoop dat je er in het gesprek samen met de woningbouw uit gaat komen! Hier een kleuter die om de minste dingen (in onze ogen dan) mega gefrustreerd kan raken, inclusief gillen. Elke keer weer zeg ik dat hij ook anders kan reageren, maar het voelt voor hem blijkbaar echt heel intens/erg. Gelukkig hier aan de ene kant ook twee kinderen die wel eens lawaai maken en aan de andere kant een ouder echtpaar dat erg relaxed is. Mijn peuter is heel anders en gilt vrijwel nooit. Kan wel heel luid zingen, haha. Dus het blijft een lastig iets om te voorkomen. Een goede verstandhouding met je buren zal in ieder geval vast helpen!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    En als je dan je kind eens vermanend toespreekt krijg je vuile blikken..:confused:
     
    Axia, Gewooniemand, GossipGirlxoxo en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Juist. Je doet het toch nooit goed.
     
    Axia, Gewooniemand, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ja inderdaad. En dat gezeik altijd over de jeugd van tegenwoordig etc.
    Dan vraag ik me echt wel af of het vroeger echt allemaal zoveel beter en netter was. Of het ging gewoon met hardere hand? Nu als je je kind een tik op de vingers geeft ben je al een mishandelaar.
    En we zien ook veel meer van de wereld door social media etc.
    als ik mijn ouders mag geloven ging het er toen der tijd ook aardig losbandig aan toe..
     
    Axia, Gewooniemand, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat dat eerste betreft, dan doen we dus precies hetzelfde. Logisch dat je daarop anticipeert. Maar ‘dat hoeft hier maar 1 x te gebeuren’ klinkt toch echt alsof je het dan zodanig aanpakt dat het nooit meer gebeurt. Maar dat zal wel aan mij liggen dat ik dat zo opvat:rolleyes:
    En als we dat laatste wat je zegt serieus gaan nemen, dan komen er een hoop kinderen nooit meer buiten denk ik:eek:

    Maar goed dit was je laatste reactie dus dan hou ik het hier ook maar bij;)
     
    Gewooniemand, suus1983, Iertje81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Als iemand zo verschrikkelijk in de knel zit en het niet meer recht kan lullen, rest niets anders meer om aan te geven dat er een laatste reactie wordt geplaatst ;)
    En de stelligheid waarmee @tuc reageert mbt hoe te handelen als iets bij haar thuis gebeurt, komt eerder lachwekkend over. Tenminste; ik kan bij die uitspraken behoorlijk grinniken. Mijn gedachten zijn dan ook echt; yeah right :rolleyes:
    Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen :|
     
    Gewooniemand en Fuddey vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.201
    18.940
    113
    Ik vind het altijd raar dat men zo stellig kan zijn in 'zo komt het over'. Misschien bij sommigen wel maar bij anderen weer niet. 'Het hoeft maar 1x te gebeuren' bv vatte ik gewoon op zoals ze dat ook bedoelde.

    Ik heb soms het idee dat @tuc vaak al 1-0 achterstaat in bepaalde discussies. En ik vind het verder best kinderachtig om reacties lachwekkend te noemen omdat je het er niet mee eens bent.
    Tuc doet tenminste haar best het uit te leggen, anderen gooien het eerder op 'je snapt me gewoon niet'.
     
    Kinderwens87, Kolibrie, Axia en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.201
    18.940
    113
    Ik weet trouwens nog wel dat jij ook heel stellig was dat jouw kinderen nooit een meltdown zouden krijgen in de supermarkt @Iertje81.
    Zo heeft iedereen wel ergens bepaalde ideeën over.
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb dit topic niet volledig gelezen. Maaaar
    Gewoon een beetje lief zijn voor elkaar toch ;)
     
    Iertje81, tuc, zara1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Tja, misschien moet ik dat ook wat eerder bedenken;)
    Maar het is overigens echt niet mijn bedoeling om kinderachtig te doen tegen Tuc of haar in een hoekje te lullen. Het was echt een serieuze vraag van mijn kant omdat ik er soms zelf gillend gek van wordt dat ik alles 100 x kan zeggen hier en er dan nog niemand luistert:|
    Ik had alleen de heftige reactie niet verwacht, maar ik ben het wel met @citroenrasp eens dat ik het sportief vind van Tuc dat ze het een paar keer uit heeft proberen te leggen (1e keer had ik gemist aangezien het topic nogal snel groeide;)).
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier werkt conseqent zijn heel goed. Kost overigens heel veel energie zoon weer in het gareel te krijgen als ik een dag de teugels heb laten vieren.

    Soms vraag ik me wel eens af hoe opvoeden in de jaren 50 ging.
     
    citroenrasp en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Dat laatste stukje, dat gevoel heb ik ook idd. Maar niet alleen bij Tuc ook bij een aantal anderen. Best jammer want ondanks dat ik het ook niet altijd eens ben met ze vind ik wel dat ze vaak (en nogmaals ik doel hiermee niet alleen op Tuc) een waardevolle toevoeging hebben met hun mening.
     
    Axia, Gewooniemand, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja naar mijn idee ben ik wel consequent:|
    Maar met name dingen afpakken van elkaar, of schreeuwen als je je zin niet krijgt, komen toch altijd weer terug. Ik zie dan ook aan ze dat ze achteraf echt wel weten wat er mis ging en ze lijken er ook wel echt spijt van te hebben maar in de frustratie van het moment (of heel graag iets willen hebben wat de ander heeft), lukt het dan toch niet op om de juiste manier te gedragen of reageren. Maar ik ga er ook wel een beetje vanuit dat dit op 2 en 4 jarige leeftijd nog enigszins normaal is;)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Dat idee heb ik ook wel eens, maar ik ben het ook vaak met @tuc eens. In dit geval echter totaal niet en dat mag ook gezegd worden en ik denk dat dat in dit geval ook voor velen gewoon de reden was.
     
    Gewooniemand, Ysabella, masami en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ja, daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb er maar eentje ;)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Bij tuc valt mij ook op dat bepaalde mensen snel over haar mening vallen, verder zie ik dat niet zo. Ik ben het overigens normaal juist heel vaak met tuc eens en er zelfs wel eens van beschuldigd dat ik bij haar ‘kliekje’ wilde horen ofzo:o::roflmao:
     
    Kinderwens87, suus1983, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Hahaha ohh gut de kliekjes :roflmao:
    Zodra je het wat vaker met iemand eens bent ben je hier al een kliekje :roflmao:
     
  18. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja precies:o:
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.201
    18.940
    113
    Iets met heel erg veel R'en (en niet refuse reuse recycle, da's meer iets van nu :roflmao:)...
     
    Lies1611 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.201
    18.940
    113
    Wij als veteraan ZP'ers zijn vast ook een kliekje :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en Vaasje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina