Ik heb het niet helemaal gelezen want zo zonder (voldoende) leestekens is het één grote brij. Maar, ik kom uit een gezin van 6 waarvan 2 huilbaby's. Mijn moeder nodigde regelmatig de buren uit voor een kop koffie of stond na een lastige periode met bloemen aan de deur. Bewust om de relatie goed te houden,ze was zich enorm bewust van de last die het kon geven, ook al ging het om kleine kinderen. Dus mijn tip: nodig je buren informeel uit en maak het bespreekbaar.
Klopt ik ben van mening dat je niet overal over kan komen zeiken. En soms moet je dingen van je buren accepteren. Geldt trouwens van beide kanten en wil heus niet zeggen dat je elke dag maar de remmen los moet gooien. Het gaat om gehuil hé... Ja kinderen huilen nu eenmaal. Ik attendeer mijn kinderen ELKE dag erop "denk aan de buren..." maar soms kun je 't niet voorkomen.
Bedankt dat je ons even inlicht over wat nou precies de norm is. OT: wanneer hier de kinderen schreeuwen of huilen, gaan we meteen naar binnen om daar even af te koelen/troosten. De buren hoeven daar geen last van te hebben en voor de kinderen is het zelf ook rustiger wanneer ze even uit de situatie worden gehaald. Dus ik snap je buren wel een beetje. Een baby die veel huilt is natuurlijk wat lastiger, maar deuren dicht of andere slaapplek is minne moeite.
Ja, snap ik hoor, maar ik vind ook niet dat men een blaffende hond maar moet accepteren. Overlast is overlast. Maar ik heb makkelijk praten want ik woon in het spreekwoordelijke hutje op de hei. Maar ook hier hebben we weer andere overlast.
Hoe handel jij normaal gesproken op het huilen van de 18 maander? Onze jongste huilde ook veel in de nachten ik sliep dan vaak bij hem op de kamer. Onze buren bonkten namelijk op de muren als hij huilde maar ze keken niet naar hun eigen gezin waar ook veel herrie vandaan kwam. Wij hebben ze maar links laten liggen en gedaan wat wij konden in ons gezin meer kun je niet doen. Mijn mening is wel dat als je complete rust wilt hebben je niet in de nieuwbouw moet gaan wonen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je zelf geen rekening hoeft te houden met buren. Als ze bij gillen of schreeuwen buiten haal ik ze wel binnen, maar een 18 maander en de jongste kunnen natuurlijk ook een onderliggende oorzaak hebben zoals tandjes etc.
Dat vind ik ook hoor. Zou geeneens in me opkomen om daar over te beginnen, is ook helemaal niet aan de orde op dat moment. Voor mij part blowen ze tot ze een ons wegen
De deur open zetten terwijl je kind aan het huilen is, nee dat zou ik niet doen. Hier gaat de deur dicht als we gaan eten, omdat de jongste er soms ook een drama van kan maken. Als ze huilen komen ze binnen en gaat de deur ook dicht. Misschien kan je je buren oordoppen cadeau doen voor de nachten? Vraag me wel af hoe goed jullie huis geïsoleerd is? Onze jongste heeft tot 1.5 jaar veel gehuild s nachts. Regelmatig aan de buurvrouw gevraagd of ze er last van had. Ze hoorde het wel vaag als ze wakker was, maar werd er niet wakker van. Terwijl haar kamer naast die van ons zoontje is. Ik vind het wel te ver gaan dat mensen hier als optie geven om dan je kids maar op een andere kamer te leggen. Als je buren er echt zo n last van hebben moeten ze lekker op de zolder gaan slapen. Sowieso vind ik buren vervelend die zo reageren. Hebben ze het eerder nooit netjes tegen jullie gezegd?
Haha! Niet dat mensen nu denken dat ik aso ben en me kinderen maar lekker rond laat gillen en schreeuwen enzo.. We houden altijd zeker rekening met de buren. Maar wel op zekere hoogte, want soms horen dingen er nu eenmaal bij en kan je niet "altijd" rekening houden met de buren ookal zou je dit willen! Ik snap ook anderen hier! En iedereen heeft andere aanpak!
Ik zeg toch niet dat het niet mag? Maar het is wél bovengemiddeld. 4 maken over het algemeen meer herrie dan één, en niet iedereen heeft dezelfde instelling als jij...
ik heb maar 2 kinderen maar wel nogal.. intens. Toen wij verhuisden heb ik bij kennismaking met de (oudere) buren direct aangegeven dat ze moesten komen bij overlast. Het kan zo simpel zijn. Overigens vind ik 4 kinderen niet extreem ofzo. Wij hebben ontzettend veel meerlingen en dus grote gezinnen in de familie maar dat hoeft niet altijd voor overlast te zorgen. Maar mijn referentiekader is ook anders daardoor.
Mijn zoon gilt en schreeuwt ook dagelijks de tent bij elkaar en gilt ook nog eens regelmatig auw mamaa niet doen terwijl ik niet eens bij 'm in de buurt ben (dit doet hij overigens ook op straat of in de winkels etc) . Ik schaam me er soms kapot van Hier komt het ws door zijn aandoeningen en dit heb ik netjes bij de buren gemeld en als ze er last van hebben ik het graag wil weten. Tot nu toe heb ik de buren nog niet gehoord dus het zal wel los lopen Maar ondanks dat ik zelf bijna elke dag in die herrie zit irriteer ik me er zelf ook mateloos aan dus kan me goed voorstellen dat als je er naast woont het je het nog erger ervaart
Onze buren zeiden dat wij de jongste maar op zolder moesten leggen en hem gewoon laten huilen, want hij wilde gewoon zijn zin hebben. Hij was toen 2 maanden. Nou sorry maar dan hadden zij tape op de mond van hun zoon(10 jaar toen) mogen plakken die krijste als hij zijn zin niet kreeg.
Ja kinderen maken geluid maar dat betekent niet dat de hele buurt daar last van moet hebben omdat kinderen nu eenmaal huilen en brullen en ook nog meerdere keren per dag ? Ik zou daar ook schijtziek van worden en al helemaal als daar ouders bij horen die dan maar roepen dat dit erbij hoort en dat men dit maar moet accepteren. Lekker makkelijk is dat,
Ik vind het niet handig om maar de deur open te houden. 4 en straks 5 kinderen naast je hebben wonen is echt wel heftig voor de buren. Ik zou ze juist een beetje paaien, want zij moeten er maar mee dealen. Ik zou de deur zelf wel dicht doen als er veel lawaai wordt gemaakt en ik zou over een paar dagen even langs lopen om even een praatje te maken. Ik zou zelf (met jonge kinderen) ook niet gelukkig zijn in die situatie.
Vanaf die tijd negeerde ze ons. Wij hebben nooit over hun geklaagd, gaan zij klagen over en baby waarvan ze wisten dat hij een probleem had.
Is het zoveel moeite om het des betreffende-krijsende-kind even naar binnen te halen totdat het weer rustig is? Als mijn buren 4 kinderen hadden die allemaal buiten mochten krijsen, was ik ook lichtelijk gestoord geworden. Mijn zoon gaat per direct naar binnen als het oorverdovend begint te huilen of een meltdown krijgt omdat hij het zand niet uit de zandbak mag scheppen.
Relax! Ik zei net al... We houden altijd zeker rekening met de buren. Maar wel op zekere hoogte, want soms horen dingen er nu eenmaal bij en kan je niet "altijd" rekening houden met de buren ookal zou je dit willen! We proberen het, maar er zitten wel eens dagen tussen dat hier gewoon iets wat meer lawaai is dan anders...of het gaat even niet zoals je zou willen. Maar goed.. Gelukkig nog geen klagende buren gehad! Dus het valt mee