Ik wordt helemaal kriegel van die stomme Difrax fles. Als ik de onderkant/ventiel er gewoon op draai, dan trekt ie vacuum tijdens het drinken. Draai ik het ventiel een piepklein beetje los, dan lekt ie als ik hem neerzet. Sowieso lekt ie als ik de fles schud. Ook als de onderkant er strak op zit. Wat doe ik verkeerd? Ik gebruik deze fles omdat ik de spenen handiger vind dan de Avent spenen, maar dit werkt ook niet...
je lijkt mij wel ik had er ook altijd ruzie mee, heb m weggegooid en dr brown gekocht. maar misschien heeft iemand tips voor je.
Oke, als de gaatjes maar groter worden, daar gaat het mij om. We hebben namelijk nutriton in de fles en de gaatjes van de Avent raken dan verstopt... Maar tips over de Difrax blijven welkom, want om nu weer een andere fles te kopen... Als het niet nodig is, dan liever niet natuurlijk
Ik heb het ook weleens gehad maar dan had ik het ventiel er niet goed in zitten of de dop er niet goed opgedraait andes lekte ze bij mij echt niet :S Sorry zou verder niet weten hoe dat het kan.... De spenen passen ook op andere flessen hoor!
Ja, ze passen wel op de Aventfles, maar dan zuigt ie vacuum. Het systeem waarmee de lucht erin komt bij de Avent is anders namelijk.
*Heb je het plasic plaatje onderin wel goed erin gedaan. *In het midden van dat plaatje zit een verdikt stukje als je daar met je vingers in knijpt dan moet er een open gleufje in komen, soms zit ie verstopt of is ie nooit open geweest en daardoor trekt de speen weer vacuum. Als het gleufje weer open is dan moet het opgelost zijn. Hier trok de speen ook vacuum en daarna was het problem over.
Thanx Wolly! Dat gleufje was inderdaad niet goed open. Ben benieuwd hoe het straks gaat met het drinken.
Hier ook de difraxfles en ondanks het zeer vernuftige ventiel zuigt hij hier ook wel eens vacuum. Ik zocht het ook steeds in de bodem, maar bij ons bleek de ring met speen er te strak op te zitten. Kan dus ook nog... Groetjes Annelies.
Vacuum trekken???!!! Heb ook de difraxflessen, maar zou niet weten hoe ze vacuum gezogen worden. Misschien dat iemand me het uit kan leggen, want zou me wel voor 't hoofd kunnen slaan als ik het al die weken al verkeerd doe... Wel hebben we af en toe een lekkende fles als de onderkant met het ventiel niet goed is aangedraaid. Heel irritant... Dus dat draaien we tegenwoordig altijd strak vast. Ben nu wel aan het twijfelen of de fles wel goed gebruiken. Normaal zijn er geen belletjes vanuit de speen naar de onderkant als meneertje aan het drinken is. Dit hebben we wel een paar keer gehad, maar dan draaide ik de onderkant vaster en was het weg. Moeten die belletjes er misschien juist wel zijn?
Hij moet juist GEEN vacuum trekken! Dus waarschijnlijk doe jij niets verkeerds.... Ik heb geen problemen met de flessen, ja alleen dat ik soms de dop met speen er niet afkrijg. Maar dat zal wel met alle flessen zijn.
Belletjes is over het algemeen juist goed. Dat is een teken dat er lucht in de fles komt en dus geen vaccuum aanwezig is Dus lekker laten bellen, ventielbodem hoeft niet helemaal strak aangedraait te worden...
En dat lekken... dat komt hier vooral door dat bodempje waar onderin allemaal van die gaatjes zitten. Daar zit dan nog water in van het schoonmaken. Dus volgens mij is dat dan niet echt lekken, alleen restanten water...
In de omschrijving van de S flessen staat ook dat je de flessen met melk niet te lang moet laten staan, omdat ze dan gaan lekken. Dus het is gewoon bekend dat ze niet "waterdicht" zijn zeg maar...
Die dop met speen vind ik ook een probleem bij difrax. Als je aan de dop trekt trek je eerder de hele ring met speen van 'het schroefdraad' dan dat de dop zelf er af gaat.
als de fles zeg maar fluit wat doe ik dan verkeerd?? ik ben soms ook echt aan het klooien met de fles maar heb hem na 2 maanden toch aardig onder de knie.