ontstoken tandvlees?

Discussion in 'Zwanger worden' started by marieke1610, May 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ik weet dat ik mezelf gek aan t maken ben haha maar vroeg me toch af of ontstoken tandvlees ook een soort van zwangerschapsverschijnsel kan zijn?
    ik heb dit namelijk ooit es gelezen en heb sinds vanmiddag mn tandvlees ontstoken...dus zat hier net even aan t denken hihi
    iemand die zwanger is ervaring hiermee toevallig?

2. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Je tandvlees kan door hormonen tijdens de zwangerschap wel gevoeliger zijn. Ik had om het minste of geringste bloedend tandvlees tijdens m'n zwangerschap.

3. dank je, ik wist niet meer zeker of ik dit nu goed had gelezen...
    maar goed ga er niet gelijk wat achter zoeken, zal wel gewoon vitamine gebrek hebben ofzo hihi

4. eef1980

eef1980 Lid

May 14, 2007
    72
    0
    0
    Hallo Marieke 1610

Ik ben mondhygienist en zie ontzettend veel vrouwen met ontstoken tandvlees.
    Dit is dus een heel kenmerkend zwangerschapsverschijnsel. Hou het wel in de gaten, door de hormonale veranderingen kan deze meestal oppervlakkige onsteking tot in de weefsels rondom de tand/kies overgaan.
    Als de onsteking verergerd adviseer ik je naar een tandarts of mondhygienist te gaan, zij kunnen je adviezen geven om het zo rustig mogelijk te krijgen/houden.
    Groetjes Eef1980

5. dank je wel :D
    ik hoop dat t een zwangerschapsverschijnsel bij mij is...ik heb er verder echt nooit last van... ik poets mn tanden goed en dan bloed t ook wel eens...t word gelukkig wel wat minder nu...maar ik zal t idd in de gaten houden als ik posi test en t blijft dan zal ik eens met mn tandarts overleggen! bedankt voor je antwoord :D

liefs marieke

Share This Page