hallo, Ik heb de quinny 2006 of 2007 vorig jaar overgenomen van iemand. Hij ligt er nu ongebruikt moet ik dan we af en toe de banden oppompen? Ik heb dit namelijk wel eens gehoord. En hoe zit het dan met de veiligheid van de maxi cosi? Want die is ook van dat jaartal (erg weinig gebruikt en goed onderhouden). En dan eigenlijk nog iets, Het is het type wagen zonder mandje, kan ik deze nog ergens los verkrijgen? Wat een vragen Alvast bedankt voor de antwoorden! liefs Luna86
welk type quinny heb je gekocht? de speedi, de buzz, de zapp? er zijn meerdere types quinny's; quinny is alleen de merknaam. als je wat meer info biedt, kunnen we je beter helpen. nu weten we eigenlijk nog niks...
ik heb de buzz maar verder weet ik geen typenummer enz.. Maar ik weet wel dat na deze pas de modellen kwamen MET mandje.
Volgens mij kun je die mandjes wel los kopen en anders misschien via marktplaats of zo. Banden oppompen weet ik eigenlijk niet, kan vast geen kwaad om dat af en toe te doen.
Ik heb ook een quiny buzz en volgens mij is hij van 2005-2006? Als het goed is zit er een pompje in het tasje wat onder aan de kinderwagen hangt,anders even bij een tankstation oppompen. Als je bij het frame waar de wielen zijn bevestigd op het knopje drukt kan je de wielen eraf halen. Ik heb geen mandje er onder,soms niet even handig.
Ik ga vandaag even de weg vrij maken naar de kinderwagen En dan stuur ik manlief morgen even naar het tankstation als er geen pompje bij zit. En dan de maxi cosi vraag, heeft iemand wel eens gelezen/ gehoord dat ie niet meer veilig is als ze wat ouder zijn? wederom bedankt allemaal voor de antwoorden Liefs
Bij de fietsenmaker pompen ze die banden ook op. Handig om te weten als je straks gaat wandelen met de kleine. Zolang er geen ongelukken gebeurt zijn met de Cosi is die veilig. Een Cosi van 15 jaar oud zal niet zo veilig zijn als de huidige vanwege andere eisen. Maar een Cosi van een paar jaar maakt niks uit.
Wij moeten de wielen wel af en toe oppompen, met bijgeleverd pompje, maar dat is zo gedaan.. (2007) Een maxicosi (of andere MC autostoel), mag je zo'n 5-7 jaar na fabricagedatum gebruiken. Daarna kan het plastic tever achteruitgaan, en bied het niet meer de optimale veiligheid. Maar een MC uit 2006 kan dus nog wel 2 tot 4 jaar mee.
Dit vind ik nou echt zo'n marketingtruc. Als veel mensen hier in trappen blijft de produktie tenminste op peil. Het is wel zo dat plastic lijdt onder het begrip tijd. (niet alle plastic trouwens). Maar dan komt er nog wel meer bij kijken als alleen dat. Tuinstoelen bv staan bij weer en wind buiten en vangen de hele zomer het volle zonlicht. Dat die het na 7 jaar voor gezien houden is te begrijpen. Maar een Cosi die maar n paar maanden gebruikt wordt lijdt niet zoveel. En de fabrikant moet zich natuurlijk indekken om claims te voorkomen...