Thuis of ziekenhuis??

Discussie in 'De bevalling' gestart door lederi62, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ziekenhuis of thuis?

1. ziekenhuis

2. thuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Ik heb vanochtend een intake gesprek gehad met de kraamzorg en was er tot nu toe heilig van overtuigd dat ik in het ziekenhuis wil bevallen.

Ik ben heel erg gaan twijfelen omdat thuis me ook wel heel erg fijn vind, nu wil ik erachter komen wat het beste bij mij past.

Het is mijn 1e babytje.

Ziekenhuis voordelen:

*Geen rommel thuis
    *alles bij de hand
    *pijnbestrijding als dat nodig is

ziekenhuis nadelen:

* niet me eigen bed
    * 30 minuten naar onderweg
    * je bed niet uitmogen

Thuis voordelen:

* dat ik lekker kan rondlopen wanneer ik dat wil
    * douchen wanneer ik dat wil
    * Me eigen bed
    * niet in de auto te hoeven (30 min)

Thuis nadelen:

* 30 min onderweg bij complicaties
    * geen pijnbestrijding

Wat vinden jullie?;)

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Iedereen denkt daar anders over. Ikzelf wilde graag thuis bevallen, maar tijdens het persen (hoofdje was al zichtbaar) toch nog halsoverkop naar het ziekenhuis. 15-20 minuten rijden met persweeen is niet fijn ;)
    Als je een halfuur moet rijden om in het ziekenhuis moet komen denk ik dat ik zou kiezen voor het ziekenhuis. Mocht je verder geen complicaties hebben dan mag je ook snel weer naar huis.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik wil in het ziekenhuis bevallen omdat we 3 hoog wonen en geen lift hebben mocht er dan iets zijn waardoor ik met die kleine halsoverkop naar het ziekenhuis moet moet ik eerst die 6 trappen af en dat zie ik echt niet zitten ;)

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik ben niet erg voor thuisbevallen.

Vind het een veilig idee in het ziekenhuis, meteen alle medische zorg bij de hand indien nodig, pijnbestrijding enz.
    Ook de rommel thuis en de aanloop lijkt me niets.

5. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ik wilde eerst thuis bevallen idd lekker mijn eigen spulletjes om me heen .......maar we gaan toch naar het ziekenhuis ben dan toch meer op mijn gemak mocht er iets mis gaan

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf bij de 1e voor het zh gekozen.. Beviel me goed, maar wilde een 2e toch thuis proberen (leek me nl veel lekkerder in mijn eigen omgeving en met weeën in de auto zitten vond ik verschrikkelijk!). Vond het super.. Lekker rondlopen door huis, van douche naar bed, woonkamer net wat ik wilde.. Rommel geeft het ook echt niet, want na de bevalling als je gaat douchen ruimt de kraamhulp alles op en lig je na je douche in je eigen schone bedje en doet niets meer denken aan de bevalling (behalve je lijf en baby'tje hihi). Ideaal vond ik het vooral ook dat je er niet meer uit hoefde en lekker in pyjama in bed kon blijven ipv aankleden en met baby in maxicosi en auto naar huis.
    Maar het is en blijft een persoonlijke keuze, waarbij je je gevoel moet volgen of de keuze gewoon af moet laten hangen van hoe de bevalling begint en hoe het dan voor je voelt en ook je bevalling verloopt.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik mocht in het ziekenhuis gewoon m'n bed uit, heb daar ook heerlijk in bad gezeten om weeen op te vangen.
    Mijn dochter was groot en een sterrenkijkertje, waardoor ze gehaald is met de vacuumpomp, al ik thuis had willen bevallen, hadden we dus na 1 uur persen alsnog naar het ziekenhuis moeten gaan... lijkt me echt vreselijk.

8. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Zeker omdat het mijn eerste kindje is, wil ik graag in het zh bevallen. Ik hoor iets te vaak dat meiden helemaal ingesteld zijn en zich verheugen op thuis bevallen, en dan heeft de baby in het vruchtwater gepoept, en moeten ze toch met gierende banden richting het zh. Ik heb geen zin in die stress. Bovendien wil ik graag de mogelijkheid tot pijnbestrijding. Wij hebben wel geluk; wonen nog geen 5 min rijden van het zh af.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik wilde ook in het ziekenhuis bevallen. Thuisbevallen voelt niet goed voor mij... is niks voor mij! Ik mocht mijn bed ook gewoon uit in het ziekenhuis hoor ;)

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ziekenhuis omdat ik het ten eerste veel veiliger vind en ten tweede moet ivm medische indicatie. Het idee dat alles daar bij de hand is vind ik heel erg fijn.

11. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik wil ook in het ziekenhuis gaan bevallen. Het geeft me een veiliger gevoel, alles is zo bij de hand mocht er iets mis gaan.

12. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik zou graag thuis bevallen, maar dat is hier geen optie jammergenoeg.

13. beccie

beccie Niet meer actief

Bij mijn eerste wou ik zelf thuis bevallen.,
    dat kon niet omdat ik al in week 36 gebroken vliezen kreeg. moest dus meteen naar het ziekenhuis.
    achteraf was ik echt heel erg blij dat ik in het ziekenhuis was, alles is daar bij de hand en ik voelde me er heel prettig en veilig.

nu bij de 2e heb ik weer geen keus omdat het ziekenhuis hier in de buurt geen bevallingen meer doet. ik moet dus 3 kwartier rijden en dat is te ver als er wel wat gebeurt. dus ik moet weer meteen naar het ziekenhuis.

Normaal gesproken kan je in het ziekenhuis ook gewoon je bed uit en wat rondlopen enzo.
    ik kon dat zelf niet bij de 1ste omdat ik constant aan de monitor moest,

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als ik niet een te hoog BMI had en dus niet 'verplicht' aan het infuus zou moeten als ik thuis zou willen bevallen, zou ik zeker hebben gekozen voor thuis. Lijkt me heel bijzonder, als dat gelukt zou zijn.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ben in het ziekenhuis bevallen. maar goed ook, anders had het een vreselijk lange bevalling geworden... door infuus werd dit voorkomen (had ook medische indicatie doordat onze dame in het vruchtwater gepoept had) wil bij een evt 2e niet meer in het ziekenhuis bevallen. maar in het geboortehotel :) dat is een combi tussen thuis en ziekenhuis. dat had ik liever gehade dan een mannelijke gyn... maarja uiteindelijk is het maar de vraag of je kan kiezen. mijn moeder wilde in het ziekenhuis, maar ik niet hihi, dus werd een thuis bevalling haha

16. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Woon je soms bij mij in de omgeving? Het zh hier in de buurt doet ook geen bevallingen meer :p

17. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik beval in het ziekenhuis.

Ik wil dat er meteen hulp komt als er iets mis blijkt te zijn met het kindje, of met mij.
    Heb ook geen zin in alle troep thuis. Hecht me ook niet speciaal aan mijn bed en ik vind het fijn dat er pijnbestrijding is mocht ik dat willen.

Het ziekenhuis is 10 minuten max. hier vandaan. Dat lijkt me goed te doen.

18. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Wilde eerst thuis bevallen.
    Toen hoorde ik dat, dat niet mocht ivm 2 hoog slapen en wenteltrap.

Toen toch besloten zh.
    Toen moest ik in het zh bevallen ivm GBS.
    Uiteindelijk blij dat ik in zh ging bevallen ivm vacuumpomp. Navelstreng zat vast achter zijn schouder.

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het liefste gewoon thuis. Maar helaas, ze doen geen thuisbevallingen hier.:(

20. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ik weet het nog steeds niet. Maar mag en kan gelukkig op het moment zelf beslissen. Geeft mij een voor nu een goed gevoel.

Deel Deze Pagina