Hallo meiden, Ik weet even niet goed wat verstandig is wat betreft het raam open laten op Vigo's slaapkamertje. Nah, jullie weten allemaal wat voor soort weer het de afgelopen dagen is geweest -> erg benauwd, veel zon en 's avonds regen. Is het (nu al) veroorloofd om het raam op Vigo's slaapkamer open te laten staan 's nachts? Koelt hij dan niet teveel af, of wordt hij dan niet ziek? Kan me zo indenken dat het voor die kleine babytjes ook wel lekker is als het er een beetje doorwaait 's nachts; vinden wij immers ook. Maar ik ben zo bang dat hij er nog niet tegen kan. Wat doen/deden jullie?
Ik heb als het erg benauwd/warm is zeker de raam open, Hugo is wel ietsje ouder dan Vigo, maar als je de deur dicht laat en zorgt dat het niet tocht dan moet dit zeker geen probleem zijn... Maar omdat Vigo nog wat jonger is zou ik nog even wat anderen reactie's van meiden met kinderen in dezelfde leeftijd.... Gr. Niki
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Volgens de kraamverzorgster mocht het niet. Maar dat was in het begin. Nu zijn ze groter, en Isabella bijvoorbeeld is al zeer goed op gewicht. Ik ben benieuwd hoe andere moeders het doen.......
hai hai, Ikzelf doe het nu nog niet. Weet ook niet of het al kan hoor. Wat ik wel doe, is dat als het 'savonds wat afkoelt en ze ligt bijv nog in de box te spelen, dan alvast te luchten om de meeste warmte eruit te krijgen. Maar ik doe nog niet het raam open. Wel als ze straks wat ouder is dat bovenlichtje. Heb jij niet zo iets?
Mijn zoontje is 4 maanden en ik doe het wel. Met de gordijnen ervoor tocht het eigenlijk niet en het scheelt wel aanzienlijk in de temperatuur.
Van onze kraamverzorgster mocht het al vanaf dag 2 (eerste dag lagen we in het ziekenhuis). Als wij het zo gewend waren moesten we dat nu ook doen. Alleen ervoor zorgen dat de deur en het raam niet tegenover elkaar open staan om tocht te voorkomen. Als wij dat niet zouden doen is het helemaal niet meer te houden. Het is nu al boven de 25 graden boven. Stel je voor met raam dicht!
Hier hetzelfde verhaal als Littlebird. Wij hebben wel een hor voor het raam, lijkt mij ook niet onbelangrijk. Want anders zit je kleintje onder de muggebulten.
Van onze kraamverzorgster mocht het al vanaf dag 2 (eerste dag lagen we in het ziekenhuis). Als wij het zo gewend waren moesten we dat nu ook doen. Alleen ervoor zorgen dat de deur en het raam niet tegenover elkaar open staan om tocht te voorkomen. Als wij dat niet zouden doen is het helemaal niet meer te houden. Het is nu al boven de 25 graden boven. Stel je voor met raam dicht! dit was bij mij ook zo na de wtweede dag dan toen waren we uit het ziekenhuis
Ik heb hem alleen dicht als het heel koud is (vriest) of als het hard waait. Verder altijd open. maar idd niet deur en raam tegelijk!
ik heb 'm ook lekker open hoor...Indy slaapt nog bij ons op de kamer dus dan vind ik het sowieso al gauw benauwd...in het hele begin deed ik het niet maar toen was het ook nog echt behoorlijk koud dat ik zelfs nog bij Indy kruikjes gebruikte, maar dan deed ik wel overdag als ze niet in de kamer was het raam open om te luchten.
ps ik denk dat je moet doen wat je zelf het best lijkt...ik lees hier zo vaak "van de kraamhulp dit of dat" je voelt het zelf toch het best aan vind ik.
Hier ook vanaf thuiskomst uit het ziekenhuis de ramen zoveel mogelijk open. Net na haar geboorte (eind februari) nog niet elke nacht maar nu zeker wel hoor. Ik heb er houten luxaflex voor hangen dus de frisse lucht komt zachtjes binnen. Ook het hemeltje zit nog tussen het raam en Jarissa. Zo kan ik goed zien of het tocht of niet. Frisse lucht is heel belangrijk en slaapt ook veel lekkerder. Maar wat hierboven al werd gezegd: doen waar jij je lekker bij voelt!
ik wou zelf de raam open doen maar heb even gevraagt omdat iris een kleintje was van maar 2420 gram dacht eerst maar even vragen je weet nooit met zo,n kleine meid
ik heb altijd het raam open op Joris zijn kamer! Lekker frisse lucht. Zolang hij niet op de tocht ligt, is het prima! Als het buiten kouder is doen we zijn raam op een heel klein kiertje maar nu lekker flink open. Het is warm zat!
wesley slaapt naast onze kamer en dan heb ik ons raam open staanen met beide deuren open. durf nog niet zijn raam open te zetten. doe ik ook niet over dag, alleen als hij beneden is. groetjes susanne
Oke, bedankt voor jullie antwoorden meiden! Wij hebben een rolgordijn en gewone gordijnen voor zijn raampje hangen, dus echt tochten zal het wel niet doen! De slaapkamerdeur hebben wij sowieso altijd dicht ivm poes Wij zijn inderdaad ook gewend om de ramen op onze slaapkamer open te hebben... die staat eigenlijk 24/7 open. Zijn bedje staat wel dicht bij het raam, erg of niet? Ik heb nu een klein raampje (zo'n onding wat boven het andere raam zit wat open kan) een klein beetje open staan. Denk dat ik het langzaam opbouw zodat Vigo ook langzaamaan aan die verandering kan wennen.
Je kunt zelfs als het vriest het raam iets open zetten, als je ze maar lekker warm hebt aangekleed. Volgens mij moet je zelfs het raam iets open hebben...
Als Mark niet op zijn kamer ligt (als we van huis zijn, als hij bv krijgt, of als hij aan het spelen is in box), doe ik zijn raam, en dat van ons open, en laat het lekker luchten. Als hij slaapt, laat ik zijn slaapkamerdeur op een kiertje, en zorg dat hij niet op de tocht ligt.
Daan zij raam staat ook open er zit nog een verduisteringsgordijn voor en dan het gewone gordijn deur dicht en hij slapt lekker. Daan wil niet in enkel in een romper slapen en hij wilt wat over zichtheen hebben liggen dan is het helemaal zo warm als ik het raam ook nog eens dicht laat.
als hij zich gewoon zelf op temperatuur kan houden snachts dan zou ik het gewoon doen hoor..! wij doen het ook gewoon ik check dan wel ff zijn nekkie snachts steeds en idd als raam open is deur dicht...dat hele benauwde is al helemaal niks...!