heel eerlijk.... als dat geld écht nog op z'n werk ligt.... waarom zegtie dat dan niet gelijk... sorry, maar zoals jou uitleg over kwamt lijkt het er meer op dattie er wat anders mee heeft gedaan, dit niet durft te vertellen en daarom maar ruzie zoekt ofzo... maar goed, iedereen heeft natuurlijk wel es ruzie om "niks" gebeurt hier ook wel es hoor
ik vind idd dat je man wel gewoon antwoord had kunnen geven ik bedoel als jij het altijd al hebt bijgehouden wat is dan het probleem om even te zeggen wat er met het geld gebeurd is.. hier zal ik niet vragen wat mijn man met ONS geld doet. hij ook niet aan mij trouwens maar als ik het wel vraag geeft hij ook gewoon antwoord! waarom niet? maar wij overleggen grote aankopen altijd! dus als ik iets van 50 euro wil kopen of hij overleggen we dat altijd! wij hebben uiteraard gewoon 1 rekening dus een grote hoop. en gaan ook niet kijken wie wat uit mag geven! als we wat willen overleggen we dat en als het kan dan kan het! zo niet dan is het jammer..
meestal zit er wel een onderlingende reden achter dit soort flipgedrag. heeft het geld echt op zijn werk liggen of heeft hij iets gekocht en voelt hij zich nu betrapt? ik krijg een beetje het gevoel dat het laatste aan de hand is. mannen blijven toch aparte wezens hoor. lijkt wel of ze er een soort genoegen uit scheppen een vrouw te kwetsen ofzo, door zo argogant te doen.
Ik begrijp wel waarom hij boos werd. Het is namelijk erg vervelend als iemand direct op je huid zit als er geld mist. En ik spreek uit ervaring! Mijn man is er zo 1 die precies wil weten waar ik de laatste stuiver aan heb uitgegeven. Dus kan me de frustratie en boosheid van je man wel voorstellen. Denk dat hij het idee heeft dat jij hem zo als een kind behandelt.
Zou het kunnen helpen om de volgende dag naar hem toe te gaan om te vragen waarom hij zo reageert op je? speelt er misschien meer waarom hij zo reageert? doet hij het in andere situaties ook? Ik vind niet dat als hij zo tekeer gaat dat jij op de bank hoort te gaan slapen, het zou eerder andersom moeten zijn. Ik denk dat je eens rustig moet proberen te gaan praten met hem als er niet een probleem is op dat moment. Zeggen dat hij zo niet tegen je kan praten.
Ik denk er precies zo over Het klinkt alsof er in de basis iets niet goed zit bij jullie en dat zou ik wèl zorgelijk vinden als ik jou was. Ik vind het ook echt niet normaal dat je vriend gaat lachen als jij aan het huilen bent. Klinkt echt niet gezond. Ook ik adviseer dus om eens een goede relatietherapeut in te schakelen en te praten. En ik zou zeker zorgen dat de relatie (weer) "gezond" is voordat jullie evntueel een kindje krijgen. Succes!
En daarom is het maar goed dat niet iedereen hetzelfde is. Als mijn man zou werken, en ik niet, en ik het geld maar lukraak zou uitgeven, zou hij niet blij zijn, zacht uitgedrukt! En een rare opmerking dat het 'maar' 25 euro is. Voor ons is het namelijk wél best veel geld, om het zomaar uit te geven.
Goh dames, Wat een reacties, dat had ik echt niet verwacht. Wel interesant om zo eens te lezen wat andere mensen over de situatie denken (een beetje genant is het ook wel hoor, je prive leven zo besproken te zien). Ook interesant te lezen hoe het bij anderen loopt, en dat sommige sommige situaties ook herkennen. Zeker dat i.v.m. dat ze binnenvetters zijn, en de volgende ochtend weer als gereset wakker worden. Vandaag lijkt alles weer gekalmeerd, en zie ik de dingen gelukkig ook weer wat beter. Kreeg vandaag een lief SMSje van hem tijdens het werk, hij biedt zijn excuses aan voor zijn gedrag van gisteren, en had niet als eerste zo fel moeten reageren, en dat hij heel veel van me houdt. En dat we vanavond een knusse avond op de bank zullen maken, en alles nog eens kalm zullen bespreken, om uit te vinden waarom het verkeerd is gegaan. Denk dus dat een relatietherapeut ook (nog) niet nodig is. Omdat hij als eerste zo fel reageerde, ben ik kwaad geworden, en daarop vond hij het dan weer nodig alles in het belachelijke te trekken, en daarop werd ik alleen nog kwaader... Het is op het moment niet makkelijk voor ons allebei, en dan heeft hij ook nog eens elke dag stress op zijn werk. Normaal gezien reageert hij ook niet zo, net als een aantal van jullie schreven, zit er gewoon een addertje onder het gras. Maar mannen zijn idd. binnenvetters ( in ieder geval die van mij) , en hij spreekt daar dan niet over, zeker niet als het gewoon iets stoms op het werk is, maar uit het in dit soort gedrag. Iets te verbergen heeft hij ook niet, dat weet ik zeker, ik vertrouw hem blind. Maar misschien voelt hij zich idd. als een kind behandeld als ik hem weer eens verwijt dat hij bonnetjes vergeet in te leveren. Nu ik het zo lees, klinkt het ook stom van mij, maar ik vind het gewoon leuk elke maand een kloppend financieel overzicht op te stellen. Het klopt ook wel eigenlijk, we hebben geen financiele problemen, dus geld is het ook echt niet waard om ruzie over te maken. En eigenlijk was het geld ook niet echt het probleem, het probleem was zijn reactie, en als ik zijn SMSje lees, heeft hij zijn fout ingezien. Ben benieuwd vanavond, maar hopelijk slapen we allebei weer samen in bed...