ik hoor het altijd om me heen, elke dag je haren wassen is niet goed, dit is ook de enige reden waarom ik mijn haar om de dag was eigenlijk wil ik wel gewoon elke dag me haar wassem, me man doet het, mijn zoontjes haar was ik ook elke dag, me vriendinnen doen het en ze hebben nog steeds haar op hun hoofd wat er goed uitziet....dus vraag ik me af wat is er dan zooo slecht aan en wat kunnen de gevolgen zijn?? hier meerderen die elke dag hun haar wassen en er geen problemen of nadelen van hebben gemerkt?? moet je ook letten op stoffen in shampoo's die bijvoorbeeld erg agressief zijn voor je haar en welke "elke dag shampoo's" zijn erg fijn???? graag ervaringen en meningen
Ik was al jaren me haar elke dag en krijg vaak complimenten dat het zo mooi glanst Heb er nog nooit een slechte ervaring mee gehad hoor en trek me niets aan van mensen die zeggen dat het slecht zou zijn
Ik was al zolang ik mij kan herinneren mijn haren elke dag. En ik krijg er vaak complimentjes over Het is super gezond, het glanst, nooit dode punten. Maar het ligt wel aan je haar type. Zoals erg vet haar kan je beter niet elke dag wassen, zo ook met droog haar. Was het haar van de kleine ook elke dag, die gaat voor het slapen gaan onder de douche en dan sop ik zijn haartjes even snel mee.
Ik waste mijn haar elke dag.. vond het smerig om het een dag niet te doen.. Totdat ik zo'n droge hoofdhuid kreeg dat als ik iets zwarts aan had het leek alsof het gesneeuwd had ( En nee het was echt geen roos want anti roos shampoo hielp niet ) Toen ik bij de kapper was na gevraagd en die beaamde het was je haar om de dag zodat je hoofdhuid de kans krijgt om er weer een "vet" laagje op te krijgen... Gedaan en sindsdien nergens geen last meer van..
ligt aan je haar denk ik. ik was het 1x per week omdat het zo droog is. ik heb ook nooit vet haar. als ik het iedere dag zou wassen zou er niets van overblijven.
ik was mijn haren om de dag omdat het anders zo erg gaat pluizen en zo droog wordt...douche wel elke dag maar mijn haren niet hoor... ik werk in een verpleeghuis en vorig weekend ook en ging is de douche lijst kijken...sommige oudere mensen worden de haren om de 2 weken gewassen...dat is pas vies...
Ik was mijn haren al jaaaaaren elke dag. Als ik op sta is 't standaard supervet, ik heb dan echt geen zin om zo over straat te gaan .
ik heb volgens de kapsters van cosmo vochtarm haar, beetje droog aan de onderkant en bij de haarwortel iets vetter... fijn, leker duidelijk welke shampoo ik nu moet gebruiken! gebruik nu ook om die reden hun shampoo en ik ben er wel tevreden mee maar die shampoo kost 20 euro per fles, zou een goedkopere zachte shampoo echt zulke mindere kwaliteit zijn of is dat gewoon kul?? ps ook graag je merk shampoo vermelden, ga ik morgen eens kijken bij de DA
Ik was mijn haar ook elke dag, gebruik wel een shampoo voor dagelijks gebruik. Mijn haar glanst mooi.
ja me man gebruikt ook fructis, ikzelf ben niet zo fan van die groene appel lucht.. wil gewoon een shampoo lucht die van cosmo ruikt heel subtiel naar kokos ook erg lekker
ik gebruik antihaar breuk van andrelon omdat ik last heb van haarverlies...het is gelukkig al een heel stuk minder en na een goede knip beurt nog beter...heb weer lekker dik haar... maar daar heb jij niets aan... heb eigenlijk nog nooit shampoo gezien tegen vet haar...iedergeval ben het nog niet tegen gekomen of ik kijk er over heen
Laatst zij de kapster tegen mij dat je als je vet haar hebt, je het af en toe even moet ontvetten met afwasmiddel. Dan is het wel even stug maar als je het daarna weer wast met shampoo is het prima! Heb het gedaan en het werkte wel. Ze zei ook dat de shampoo's van fructise en andrelon juist een erg vet laagje achterlieten. Tja of dat zo is weet ik niet maar goed ze hebben dr meer verstand van dan ik. Zolang ze me maar geen shampoo van henzelf opdringen, daar heb ik zo'n hekel aan.
Oh, het lijkt me echt verschrikkelijk! Is dat de wens van die mensen zelf of een bezuinigingsmaatregel van het verpleegtehuis? Het lijkt me trouwens sowieso heel zwaar om in de zorg te werken, maar dat terzijde. @shampoo: Ik gebruik de Oatmeal & Honey lijn van Tigi. Het is een duurder merk dat je bij de kapper koopt, maar doet echt wonderen voor mijn haar. Als ik soms overstap op een ander merk is mijn haar ineens dof of droog of valt het niet meer goed. En je doet er lang mee, dat scheelt ook wel. Ik was om de twee dagen, dan blijft het bij mij het mooist.
zo over het algemeen douchen de oudere mensen maar 1 keer in de week en de rest van de dagen aan de wastafel...tenzij er strenge regels zijn door de familie en bijv. nederlandse oudere hebben een permanent in hun haren dus die haren worden dan nog minder gewassen... het ligt er natuurlijk ook aan of we met genoeg personeel staan om de mensen te douchen want het duurt allemal wat langer dan aan de wastafel... nu is het best zwaar voor mij om de zorg te werken omdat ik nu zwanger ben en heb me zelf dan ook op nonactief gezet omdat ik het in me rug voel en duizelig word als ik te veel buk... maar we gaan weer op on-topic...
ik gebruik nu de fuente shampoo ook van de kapper, en indd nu je het zegt mijn haar wordt bij gebruik van een andere shampoo ook stugger, net of fuente een soort van cremig laagje achterlaat op me haar en de andere shampoos niet
Ik was mijn haren ook al jaren iedere dag. Moet het wel met 2 in 1 shampoo doen anders wordt het te droog. Heb niet echt een vast merk,kies meestal uit gemak het huismerk van de winkel waar ik dan net moet zijn bv Schlecker,Kruidvat of de C1000. Ik werk in een nogal stoffige omgeving en dan is het heerlijk om s avonds je haar te kunnen wassen.
Ik moet er niet aan denken om elke dag me haar te wassen...kost zoveel tijd. Ik was het, en dan loop ik een half uur met een handdoek op me hoofd, en dan fohn ik me pony. Daar heb ik gewoon niet elke dag tijd en zin in. Ik was het om de dag, en ik heb precies hetzelfde haar. Ook droog bij de punten en licht vettig aan de bovenkant. Ik gebruik eigenlijk altijd weer andere shampoo, fructis, andrelon, glisskur.