Ruzie met mijn schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Jarina, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja..

ik vind het erg lullig van jou dat je het zo aantrekt van een kind van 12:$... kom op zeg.. 12 jaar !! jij bent hier de volwassenen en je moet gewoon zeggen.. sorry meid maar wat jij nu zegt dat kwetst mij echt, wil je dat aub niet meer zeggen...

maarja.. wat die ouders doen en zeggen tegen jou :$... dat kan ECHT niet !! ik geef jou hierin echt helemaal gelijk... normale volwassen mensen die doen zo niet.. dit zijn gewoon regelrechte tokkie's..

snel wegwezen daar en een leuk, normaal en fatsoendelijk leven opbouwen met jou gezinnetje... en misschien het toch goed maken met het schoonzusje.. dat meisje is 12 jaar.. en nog een kind.. je moet gewoon even duidelijk maken dat ze dat niet meer kan zeggen, en niet door haar te negeren, maar door op een volwassen manier met haar te praten !

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Pff, wat een Tokkies! Daar valt geloof ik niet beschaafd mee te praten.

Dat meisje is trouwens 12, die zit ook net in de puberteit, dus die kan wel vaker vervelende dingen zeggen. Echter, ze moet wel door hebben dat het niet netjes is wat ze heeft gezegd tegen je. Excuses naar jou toe zouden daarom wel gepast zijn, en dan zand erover.

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd "dat kind" is 12 jaar oud, oud genoeg dus om flink aangepakt te kunnen worden op hoe ze zich gedraagt en wat ze uitkraamt.
    Dat ze dit zegt heeft verder niks met zigeuner zijn te maken, maar met de discipline waarmee ze opgevoed is, bij ons hoeft ons kind echt niet te proberen -hoe jong het ook is- zuke woorden uit zijn/haar strot te krijgen.

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik sluit met bij jou aan!!!
    Kom op, een kind van 12. Of ze nu hoge hakken of wat dan ook aantrekt... het is een kind. Heb je vroeger zelf geen scheldwoord eruit geflapt?!

Wat je SM gedaan heeft is niet normaal. Maar goed, dat kan ook opgestapelde woede zijn? Wil niet zeggen dat ik het goed praat. NO WAY! Het kan en mag niet!!

Maar ik vindt het wel behoorlijk raar dat je het niet uitpraat met een meisje van 12 jaar.

Succes.

5. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat staat erbuiten. Het is en blijft zijn moeder.
    Hij kan toch gaan? (zonder haar) ;)

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha, dat was ook mijn eerste gedachte....
    Wat een sjonnies! Wow... Dus zo zijn zigeuners???

7. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Edit, ook dat meisje van twaalf jaar beseft zich misschien wel dat er een fijne familieruzie is veroorzaakt vanwege haar?
    Ik vind dat wel sneu voor dat meisje. Ook al heeft ze een heel erg woord gebruikt.
    Valt me trouwens op, dat ook op Hyves veel met dat woord wordt gespot onder 'jongeren'
    Sterkte met alles.

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ook een moeder kan te ver gaan.
    En persoonlijk zou ik het echt belachelijk vinden als de vriend van ts, zonder dat de sm excuses maakt, bij hun langs gaat.
    Hij hoort in dit geval achter haar te staan.
    Dus dat staat er alles behalve buiten.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

#29 Romy1979, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    Mijn god in wat voor familie ben jij terechtgekomen...

Maar ik denk maar 1 ding: dat komt echt niet meer goed hoor.
    Dat soort families kun je je maar het beste zoveel mogelijk buiten houden. Valt niet mee te praten.

ow en je vriend...wat doet ie nog bij zn ouders ?
    Niemand wil toch van die asociale scheldende tokkie ouders??
    Of vind ie het het de normaalste zaak van de wereld?

Als mijn schoonouders mij zo behandelden en mijn vriend liet dat maar gebeuren, ging ik ook sterk twijfelen aan mn relatie.
    Zeker als het de bedoeling is dat er ook kindjes in het spel gaan komen.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje wat zijn dat voor aso's zeg!
    Ik zou er echt iet meer komen.
    En je vriend moet zelf weten wat hij doet...maar hoe je schoonouders tegen je hebben gepraat vind ik eigenlijk dat hij maar eens een hartig woordje met ze moet spreken.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wilden van alles typen maar dan ga ik je kwetsen en scheer ik misschien die schoonouders over een verkeerde kam, Of de zigeuners dus ik ga er niks verder over zeggen.

Dus wens je wel alvast sterkte en hoop dat er een oplossing komt.

12. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ok, nu ik het zo terug lees klopt het wel. Het gaat hier wel om mishandeling.

Heb ook wel eens wat met SM en zeg dan tegen Josjeman, ga jij maar. ;) Vandaar :)

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat een gezeik weer om zigeuners zeg!!

omdat de ts er nu toevallig bij zet dat het zigeuners zijn zijn alle zigeuners zo???

als 1 vrouw iemand vermoord, zijn toch niet alle vrouwen moordenaars??

jeetje wat hebben we weer een vooroordelen zeg..

ts zijn het trouwens echt zigeuners of reizigers?

14. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    het zijn echte zigeueners, over het algemeen een gastvrij volk maar je kan er niet meer praten over problemen.

15. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    @ pnirmal je mag type wat je vind hoor mij kwetst je niet zo snel, iedereen heeft een eigen mening.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

@ pnirmal je mag type wat je vind hoor mij kwetst je niet zo snel, iedereen heeft een eigen mening.

Dat weet ik maar had het topic nog niet verder door gelezen maar zie dat juist het woord zigeuner een hoop los maakt en daar wilden ik ook iets over zeggen.

Niet om hun in een kwaad daglicht te stellen zeker niet. Vandaar ik er dus niks over gaat schrijven.

Onder allerlijk mensen lopen er mensen die anders tegen normen een waarden aan kijken dat is bij de zigeuners zo maar ook bij (Normale mens) maar wat is normaal.;)

Als ik je toch advies mag geven en mog je er nog voor open staan zou ik over een tijdje nog eens met je schoonouders gaan praten, Vaak hebben mensen een tong van staal en een hart van goud. En denk dat er gewoon in de comenicatie een hoop mis is.
    Hoe staat je vriend er tegen over hoe praat hij hoe uit hij zich?
    Is jullie relatie stabiel ?

Wat ouders ook doen of schouders het blijven wel onze ouders/schoonouders en wat ik boven al schreef niet iedereen is het zelfde.

Vroeger ik woonde naast haagenaars. Top mensen streng voor hun kinderen maar het woord k leier werd veel vuldig gebruikt. Snapje soms zijn mensen grof in de mond maar meer omdat ze dat zo gewent zij. En ja ben het dan met de meeste eens dat staat niet netjes maar bijvoorbeeld dat meisje van 12 die weet niet beter haar moeder strooit er ook mee. En waarschijnlijk strooide die moeder haar moeder of vader er ook mee en zo is het cirkeltje rond.

Ze zeggen wel een schelden doet geen pijn maar dat is ook niet waar maar het is maar net wat voor waarde je er zelf aan hecht.

Hoop dat het ooit nog goed komt je hoeft daar niet te gaan slijmen maar mochten ze er voor open staan kan je eens een eerlijk gesprek met ze voeren en nee je schoonmoeder had niet mogen slaan ben ik mee eens. Het is net als waar ik schreef de een heeft andere normen en waarder.

Succes en ik wilde nog wel niks schrijven:p;)

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sja.....

Je trouwt niet met één, maar met de hele familie, hè...

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben het hier ook ver mee eens, zeker over de taal en het schelden, maar als mijn schoonmoeder mij aan mn haren zou trekken dan zou ze kunnen gaan rennen hoor. Die haal ik echt neer, ze moet niet lichamelijk worden.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De mijne ook niet maar heb geen schoonmama meer.

maar denk als mijn schoonma dat gedaan had en ik terug had geslagen mijn vriend mij de grond in had getrapt( Niet letterlijk.) HIj is van surinaamse afkomst hindoestaans en daar zijn vader en moeder heilig.;)

Maar moet zeggen die had ook niet zulke taal uit geslagen:( Lastig he schoonouders maar ook ouders.:(

20. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Laten we het er op houden dat schoonma niet had moeten slagen. Vloeken met het k woord moet verboden worden vind ik. Ik denk dat het meestal meer met karakter dan met komaf te maken heeft.
    Kortom overal zitten rotte appels. En ben blij dat het mijn schoonmoeder niet is.

Deel Deze Pagina