Ruzie met mijn schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Jarina, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

flink aangepakt?.. hoe zie jij je dat voor je dan? :(
    dat meisje is waarschijnlijk in de puberteit en zal juist nog meer gaan schelden/tegenstribbelen als je haar 'aanpakt'.. wat dat dan ook mag betekenen..

ik vind nog steeds dat je bij iedereen.. ZELFS bij een 12 jarige die pubert het verst komt met een normaal volwassen gesprek...

en ik heb niets gezegd over het zigeuners... dat zijn de woorden van een aantal andere dames hier !

2. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik wil ook niet in de zigeuner discussie belanden, maar het feit dat je vriend zigeuner is (of zichzelf zo noemt), brengt toch wel wat mee hoor.
    (Het volgende wordt dus wel generaliserend, maar ik weet uit ervaring/onderzoeken dat het toch zo veelal zo is. Kan je hier niet tegen, lees het dan niet)

Zigeuners hechten heel erg aan de familieband. Ben je zelf niet uit een zigeunergezin afkomstig, dan kun je je hier misschien minder bij voorstellen. Ik vind het dan ook niet vreemd dat je vriend zijn ouders wil blijven zien. Als jij echt een buitenstaander bent, zal de schoonfamilie je misschien niet (nooit) gaan accepteren. Veel zigeuners trouwen toch met andere mensen die ook zigeuner zijn/er verwantschap mee hebben.
    Over de kinderen: de meeste (echte) zigeuner(skinderen) maken hun opleiding niet af. De overheid probeert met allerlei programma´s de ouders te stimuleren/dwingen hun kinderen op school te houden, maar met weinig succes. Bij (echte) zigeuners worden de meisjes ook al jong uitgehuwelijkt: zijn ze ongesteld geweest, dan zijn ze in beginsel ´vrouw´. Niet heel raar dus dat je schoonzusje er zo bijloopt. Bovendien staat zij in de familieranking ´boven´ jou. Respect voor de familie(oudsten) vinden zigeuners heel belangrijk.

Wil je echt een toekomst opbouwen met je vriend, dan zul je bepaalde dingen moeten accepteren of je vriend zover krijgen dat hij 100% voor jou gaat (niet aannemelijk lees ik uit je verhaal). Hoe nu verder: moeilijk moeilijk. Hopelijk kan je goed met je vriend praten en komen jullie tot een situatie die voor jou/zijn familie beiden aanvaardbaar is.

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik alleen de openingspost heb gelezen.. dus misschien sla ik de plank wel helemaal mis;)

Ten eerste komen je so op mij behoorlijk ordinair over.. Ik krijg er de rillingen van..
    Maar omdat escalaties van 2 kanten komen;) misschien had jij iets minder koppig op dat kind kunnen reageren.. Ja wat ze zei was ronduit grof! en getuigt van weinig goeds.. maar als je het nieuwe contact een kans had willen geven had je het of daar moeten laten liggen, je schouders opterkken en denken zal wel..
    Of de boel moeten uitpraten.
    Want dat het niet is uitgepraat ligt niet alleen bij je so.. jij bent daar even verantwoordelijk voor
    (in mijn optiek dan.. maar iedereen mag het hardgrondig oneens zijn met mij;))

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als je respect wilt (ook als zigeuner) moet je dat wel verdienen.

5. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    @ Bernie, Je verhaal klopt bijna helemaal. Mijn vriend is de enige in zijn familie wat een diploma heeft gehaald en verder heeft gestudeerd, dat van het uithuwelijke klopt niet, meisjes zijn daar niet veel "waard" ( mijn vriend denkt daar anders over ) meisjes mogen geen vriend voor hun 18e en moeten later thuis blijven zorgen voor de kinderen en huishoudens, jongens daar in tegen mogen echt alles en daar word niks over gezegd..

Ze hebben wel een familieband en respect staat er op nummer een. Ik heb zoiets dat je respect moet verdienen en niet afdwingen ik ben en blijf een nederlander of zoals hun dat noemen een burger of boer en heb me daar genoeg aangepast. maar tot een bepaalde hoogte ik ben dus niet van god los.

6. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Wat een woorden worden er gebruikt zeg door je schoonmoeder, achterlijk zeg.
    Hoelang ben je al samen met je vriend?

Enne schoonmoeders altijd wat, pfff.

xxx

7. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik ben bijna 7 jaar samen met mijn vriend dus toch al een tijdje.

Deel Deze Pagina