ruzie met mijn zus om zwangerschap...

Discussie in 'De lounge' gestart door sterrentje, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Trouwens dames. Nergens valt te lezen dat Sterretje op een pijnlijke manier haar zus heeft medegedeeld dat zij ook voor een kindje willen gaan. Ik lees dat haar zus vorige maand een miskraam heeft gehad en dat zij haar zus in eerste instantie hiermee heeft gesteund.

Ja, een miskraam is pijnlijk. Maar er staat nergens een termijn omschreven van hoelang je er om blijft rouwen. De een doet er een week over, de ander een maand en weer een ander komt er nooit helemaal overheen. Hangt denk ik ook wel wat af van hoe lang je al zwanger was, het hartje al hebt zien kloppen etc. Dat weten we allemaal niet...

Wat we wel weten is dat TS en haar zus zeer close zijn normaal gesproken dus ze zal vast gedacht hebben dat haar zus haar nieuws ondertussen zou willen horen.

Verkeerd ingeschat, zo blijkt, maar als ze echt zo close zijn komt dat vast wel weer goed.

xxx

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier heb ik heel veel nare opmerkingen op....:cool:

Heb net even al haar berichten doorgelezen en geloof niet echt meer in de 'echtheid' van TS...

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Omdat de zus van ts miskraam heeft gehad mag ze er niet achterkomen dat ts ook een kinderwens heeft en als ts zwanger is moet ze dat maar geheim houden. Lekkere zus heeft ze dan, zij heeft verdriet en haar zusje mag daarom niet gelukkig zijn :(

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Nou....ik zou ook niet meer reageren! Jeetje zeg. Ja ze is misschien wat naief. Maar blijkbaar mag je een ander dan compleet belachelijk maken (echt niet alle reacties zijn zo gelukkig, maar er zitten wel hele zielige bij vind ik).

TS, niet erg handig om er zo vanuit te gaan dat je zwanger bent. Ik zou toch nog even de testen afwachten of later een bloedtest laten doen. Hoop dat je er uit komt met je zus, snap haar reactie ook wel een beetje...het is allemaal nog erg vers natuurlijk.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

dit is dus precies wat ik bedoel!!

of het verhaal nu waar is, of niet. Ik vind het niet kunnen om je bloed eigen zusje te negeren omdat haar zwangerachap jou niet zo goed uit komt. ( want zo zit het wel.... )

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Natuurlijk mag ze er wel achterkomen, maar de timing is wat ongelukkig!

Maar goed, Ts reageert niet meer dus we weten niet hoe het gegaan is!

Ze had beter eerst kunnen polsen hoe het ging met haar zus voor ze zulk blij nieuws bracht!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.253
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Al meer dan 240 berichten, terwijl ts al vanaf bericht 8 niet me reageert. Ze is nadien nog wel online geweest. Ik denk dat we hier dus wel mee kunnen stoppen.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben blij dat mijn zussen er anders over dachten en echt niet van mij gingen verwachtte dat ik een gat in de lucht sprong. Mijn radiostilte is dan ook volkomen gerespecteerd en iedereen begreep dat

Iedereen verwerkt een miskraam anders. Dat jij er op jou manier mee omging is jou ding, TS haar dus heeft het er duidelijk moeilijker mee. Mijn zussen hadden iig duidelijk door hoe ik zou kunnen reageren en handelden daar ook naar. Dat mis ik in TS haar verhaal. Als ze zo close waren had ze dus KUNNEN en moeten weren dat haar zus her er nog moeilijk mee had.

Inleving heet dat, en dat komt van 2 kanten.

9. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Goed verwoord Strijkkraal.

10. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog naar haar zus toe is gegaan, of dat ze nog even afwacht..

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Je hoeft ook geen gat in de lucht te springen, ik kan me echt wel voorstellen dat je hoofd er niet naar staat. dat je als reactie misschien begint te huilen ipv te juichen. Maar om iemand straal te negeren? Nee dat gaat er bij mij niet in nee.

12. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ze verteld toch duidelijk dat ze er voor haar zus was en dat ze het een maand later pas verteld heeft. . Oke ik snap wel dat iedereen het anders verwerkt met een miskraam maar een maand later vertellen is altijd nog beter dan op de dag van de miskraam zelf toch? Sorry als dit een beetje hard overkomt maar bedoel het gewoon goed.. ik heb het idee dat ze het haar zus juist vertelde omdat haar zus die wens (lijkt me wel) ook heeft en dat dat het makkelijker maakt? Zodat ze misschien denkt dat haar zus het wel begrijpt hoe ze t bedoelt? De timing is blijkbaar niet oke. Maar dat zegt niet dat ze er niet mee zit ze wilt haar zus juist terug dus ze weet erg goed dat zr het slecht getimed heeft!
    En dat ze zegt zwanger te zijn vind ik ook wat raar.. gun t haar natuurlijk wel maar je kan dt nooit zeggen zonder bewijs denk ik dan.
    Ik snap wel waarom ze niet meer reageert. .zie hoe de meeste reageren. . Jammer hoor.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, ik heb ze ook even genegeerd. Ik had dat toen even nodig om het een plekje te geven. En die ruimte heb ik gekregen. Het is niet jou manier, dat is een ander verhaal, maar we hoeven niet allemaal hetzelfde te rouwen hè!

14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens. Dat iemand jou negeert vanwege haar eigen probleem doet ook pijn. Ik heb het ook meegemaakt. Ik was bij mijn schoonzus toen ze het moeilijk had, elke dag gaf ik steun wat ze nodig had. Maar vlak (nou vlak, 6maanden later) daarna had ik iets mooi in mijn leven, ging ze zo lelijk doen tegen mij omdat ze het moelijk had met haar leven. Poeh.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Zie je mij dat ergens zeggen dan???
    ik vind het triest dat ts wordt aangesproken met: ga jij je zus eens heel snel je excuses aanbieden en dat het een foute manier is.
    Half zp lijkt hier ineens over te vallen, terwijl ik het niet zo zie.
    Ik laat alleen weten hoe ik het zou ervaren en wat ik er van vind. Je doet nu net alsof ik alleen beweer dat die manier van rouwen niet bestaat(of mag ).

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Er is een groot verschil tussen zwanger KUNNEN zijn en er maar gewoon vanuit gaan met NEGATIEVE testen dat je 4 weken en 3 dagen zwanger bent!

Dat is hetgeen waar velen over vallen hier. GEEN enkel bewijs dat ze zwanger is, maar wel zeggen dat je 4 weken en 3 dagen zwanger bent? Ondanks de negatieve testen dus? :(

Ik weet niet hoe ze dat naar haar zus heeft gebracht van haar kinderwens. Maar kan me dondersgoed voorstellen dat als ze heeft gezegd zwanger te zijn, maar nog negatief test, haar zus dat absoluut niet kan waarderen.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahaha stiekem moet ik echt lachen haha
    Wij zitten hier met zn alle te discussieren, en ts lacht zich waarschijnlijk rot..:)

18. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hahaha dat denk ik ook ja

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Pff, kan soms zo kwaad worden om deze mensen!
    Overtijd, en negatieve testen, en dan NOG vol overtuiging zeggen dat je zwanger ben.

Als je van de symptomen uit moet gaan, dan is 3/4 van t forum al 6 keer zwanger geweest, en had ik al 9 kinderen moeten hebben.

Laten we hopen dat ze een beetje verstand krijgt voor er een ECHTE zwangerschap komt.

Deel Deze Pagina