Ruzie met mn schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDenise, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb al eens een keer beetje verteld hoe mijn schoonmoeder is maar nu is de boel echt ontpolft!!!
    Gisterenavond begon het ineens mis te gaan.
    We gaan niet mee naar Engeland omdat ik veel harde buiken heb,o.a. door wat stress enzo en zit momenteel niet erg lekker in mn vel en op aanraden van mn huisarts is het beter om gewoon in NL te blijven en ook niet te gaan vliegen.
    We hebben dit gemeld aan mn schoonmoeder en ze begreep het zei ze.
    Ik had al een huisartsverklaring geregeld en ze krijgt dus het geld terug.
    Maar gisteren zou ze om 13.00uur langs komen om deze op te halen.
    Ik ga in de morgen douchen,het was net 11.00uur,had lekker lui gedaan gisterenmorgen en ik ga dus douchen en gaat de deurbel mja ik ga niet in mn blote kont de deur open doen!
    Weer ging de deurbel en ik dacht al wel dat zij het was maar veel te vroeg en ik stond onder de douche dus kon ik niet open doen.
    Om 13,00uur geen schoonmoeder meer gezien trouwens!

Gisterenavond ging de telefoon en ze begon even tegen mn vriend kwaad te worden omdat ik de deur niet open deed voor dr!!
    Ze was flink kwaad.
    Later kwam ze op msn en begon ze ineens dat ik expres niet mee ga op vakantie en dat het allemaal wel meevalt bla bla bla!
    Ik werd er dus kwaad om en mn vriend nam het over.
    Hij zei tegen haar dat ze me nu ff rust moest geven want ik was erg kwaad.
    Zegt ze ineens: telt ze maar tot 10 dan kan ze weer helder nadenken.
    Want volgens haar ging ik veel te ver met alles en doe ik niks goed!
    Nja toen werd ik ongelooflijk kwaad want ik heb NIKS verkeerds gedaan!
    Na een hoop gedonder over mij zou ze even langs komen zei ze tegen Stefan.
    Stefan zei al: doe dat nu maar niet want dan maak je het erger!
    Half uur later staat ze toch aan de deur!!
    Ik zei al tegen Stefan stuur haar alsjeblieft weg!
    Hij doet de deur open om haar weg te sturen maar ze komt gewoon binnen of het har huis is en begint even tegen mij eigenwijs te doen!
    Ik trok voor t eerst mn mond flink open en ik heb haar HEEL duidelijk de waarheid verteld!
    Ik heb gejankt van woede!
    Toen melde ze even dat ze haar kleinkind zo ook neit horfde te zien want volgens haar is die ook ene boosdoender dat we niet mee op vakantie kunnen!
    Nja heel duidelijk voor mij dus,zij krijgt haar kleinkindje ook niet te zien ook!!!
    Om nu een ongeboren kindje de schuld te geven van alles vind ik gewoon ziekelijk laf!
    De stoppen sloegen door bij me.
    Ik heb mn mobiel gepakt,ben naar buiten gelopen en heb huilend mn moeder opgebeld!
    Mn schoonmoeder ging niet weg toen ik zei of ze nu weg wou gaan,sterker nog,ze bleef achter me aan lopen of ging expres voor me staan!
    Ik was zo kwaad en ik huilde zo dat ik kots en kots misselijk werd en bijna heb staan overgeven door alles!
    Een half uur later is ze weggestuurd door mn vriend want die wou mij zien en ik huis hebben en ook hij is ff helemaal klaar met mn zn moeder.
    Eenmaal binnen hebben we samen zo hard gehuild door die k*topmerking van haar naar de kleine toe!!!!

Ik snap niet dat ze gewoon aankwam zetten terijl mn vriend zei dat ze dat niet moest doen.
    Het lijkt wel of ze het erom doet gewoon!

Vannacht heb ik misschien 2uurtjes geslapen.
    Voelde me zo rot hierdoor,zo kwaad nog steeds!
    Geen oog dicht gedaan!!!
    Ben helemaal kapot gewoon,zou zo kunnen slapen nu :cry:

Snappen jullie dit nu van mn schoonma?
    Ben er echt helemaal klaar mee voorlopig,vooral na de opmerking dat ze haar kleinkind niet eens hoeft te zien!!!!!!!
    Dat heeft me zooooooooo veel pijn gedaan :cry:
    Is toch niet normaal meer!?!?!?!

Liefs een hele verdrietige Denise :cry:

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bah Denise dat is zo'n rotopmerking! Dat zeg je toch niet als oma zijnde??

Meid, probeer je niet te druk te maken, dat is niet goed. Geniet van je weekje weg en probeer te ontspannen!

Heel veel sterkte ermee!

3. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Goh wat een verhaal zeg.. Ik geef je echt groot gelijk dat je er ff helemaal mee klaar bent, zou ik ook wezen..
    Dit is inderdaad geen normaal gedrag..
    Maar ja, iemand de schulde geven die zich niet kan verweren is zoooooooooooo gemakkelijk he.. en dat zegt alleen maar wat over je schoonmoeder en dat is dat ze zelf weet dat ze fout zit en er zelf niet voor uit durft te komen..

Veel sterkte...

4. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    jeetje, wat erg allemaal! dat is ook inderdaar en rotopmerking, maar daar zal ze vast later op terug komen!! Misschien heeft zij wel het gevoel dat je haar zoon bij haar weghallt, omdat die nu zn eigen gezinnetje krijgt, en dat zij daar dan minder aandacht doorkrijgt, wat natuulijk logisch is! Ik hoop dat het wel weer goedkomt, want dit is ook niet fijn natuurlijk, maar ze moet eerst haar excusus maar eens aanbieden aan jou! het is tog logisch dat je niet meegaat, ook al had je je super gevoelt, met 23 weken zwangerschap even vliegen naar het buitenlanf, deed ik liever ook niet, dat moet zij ook kunnen begrijpen, en jij weet ook het beste hoe jij je voelt!!!!

maar goed ik wens je er veel sterkte mee, en probeer er niet te veel van aan te trekken, want dat heb je alleen jezelf maar mee!!!

Veel suc-6

liefs..

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Jeetje meid, even op adem komen hoor!!

Een fijne schoonmoeder heb je ook niet echt. En dan de schuld geven aan haar ongeboren kleinkind dat er helemaal niets te maken mee heeft.

Maak je niet druk meid, rustig aan is niet goed voro de baby al die stress.

Veel sterkte.

6. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Wat enorm KUT voor je zeg.
    Maak je niet te druk (haha makkelijk gezegd hoor), want je hebt al niet voor niets van die harde buiken.

En jij weet hoe het echt zit met waarom je niet meegaat naar Engeland.
    Je vriend staat achter je (gelukkig) dus steun daar maar lekker op.

Laat je schoonmoeder lekker in haar eigen sop gaarkoken.
    Ook op de MSN moet je haar misschien even blokkeren, want de vorige keer had ze toch ook geen moeite om je lekker typend voor rotte vis uiit te maken.

Laat je niet gek maken en geniet van eigen kleine proppie, want bij jou/jullie is die absoluut wel zeker welkom. EN DAAR DRAAIT HET UITEINDELIJK OM!!

7. sappie

sappie Fanatiek lid

He meissie,

Wat een ongelofelijke rotopmerking zeg !! Waar haalt ze het lef vandaan !! Nou, ik zou er ook helemaal klaar mee zijn en mij zou ze de eerstkomende tijd ook niet meer zien !!!!!! En dat moet oma worden, dat beloofd nog wat. Ik kan me hier nu nog druk om gaan maken!!

Probeer je wel aan jezelf te denken en aan je baby, jullie samen is veel belangrijker dan 1000 opmerkingen van je schoonmoeder.

Veel sterkte !!!

Knuffel Sappie

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Tis idd makkelijk om de schulkd aan iets of iemand te geven die zich niet kan verweren inderdaad!

Ze was ook erg kwaad dat ik om 11.00uur de deur niet open toen ik aan het douchen was :(
    Want ze hoorde de hond wel blaffen dus ik was gewoon thuis dus hoor je open te doen.
    Toen ik dus zei dat ik onder de douche stond zei ze: Nou eng dan trek je even snel wat aan!!

Voorlopig hoef ik haar echt niet te zien!!!
    Ze is gewoon aan het stoken en ze doet er alles aan om Stefan en mij uitelkaar te halen.
    Het is ovderduidelijk dat ze het niet kan accepteren dat er nu een persoon in het leven van haar zoon is waar hij van houdt,waar hij volgend jaar mee gaat trouwen en waar hij samen een kindje mee gaat krijgen!!
    Ze kan hem niet meer betuttelen als haar kleine jongen en dat maakt haar woedend en helaas in staat tot alles!!
    Vind het echt zo raar,bijna eng gewoon want toen ik haar net kende was zo zo lief en zorgzaam,ook naar mij toe en nu walgt ze van mij blijkbaar!
    Als ik nu een reden kon bedenken zodat zij alle recht heeft om kwaad op me te zijn Okee,maar ik weet echt niks,ook mn vriend zou niet weten wat ik verkeerd heb gedaan!

Snap er helemaal niks van!!
    Wedden dat ze nu heel zielig een slachtoffer-rolletje bij iedereen aan het spelen is!!!!

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

als ik onmder de douche staat dan doe ik ook niet open, stel dat je uitglijd met je natte blote voeten dan ben je verder van huis, toch ?

10. Niet meer actief

Jeetje meid, wat een rotsituatie!! Laat ze inderdaad eerst maar eens haar excuses aanbieden naar jullie toe. Sterkte ermee!

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind het echt super rot voor je.

Maar ik moet wel zeggen dat ik vind dat je vriend meer voor je op moet komen. Het is zijn moeder! Ik vind echt dat hij haar weg had moeten sturen en jou beschermen. Dit kan echt niet!

12. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    laat je niet gek maken hoor meid ...ik had eerst ook zo`n schoonouders ...die ik de deur uit heb gezet ..en later met excuus terug kwamen

jij en je mannetje zijn de hoofdrolspelers in jullie gezinnetje ...zij mag verdommes blij zijn dat ze deel uit mocht maken van jullie ..dat verpest ze zelf op die manier en dan ook nog zeggen dat ze haar kleinkind niet meer hoefd te zien ...daggggg schoonmoeder tot nooit ..
    jij hebt goed gehandeld meid ..neem ff je rust en denk aan jullie kleintje

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Wat ontzettend kinderachtig en dom van je schoonmoeder om zo te reageren. Daar heb ik geen woorden voor, hoor.

Wat betreft dat zij jullie kindje niet wil zien en dat dat babietje de schuld krijgt van alle ellende. Dat zal echt wel los lopen. Ze was blijkbaar gekwetst en wilde jou of je man (of jullie beide) net zo hard kwetsen. Zo'n opmerking komt natuurlijk hard aan. Ook vreselijk kinderachtig.
    Als zij kon zien hoe achterlijk zij zich gedragen heeft...

Is die vrouw niet meer getrouwd? Had je vriend zijn vader niet kunnen bellen?

Ik weet niet hoe de verhoudingen verder zijn. Helpt jouw schoonmoeder jullie ergens mee? Misschien es een boodschapje, of een klein handje in het huishouden? Zo ja: Ik zou dat zsm afkappen, want 2 vrouwen in 1 huishouden geeft ellende. Zij weet duidelijk niet dat ze een beetje afstand moet nemen en als je haar op een andere manier in huis hebt dan als vrijblijvende bezoeker, zijn de verhoudingen voor haar niet duidelijk.
    Mocht ik er helemaal naast zitten, heb je geen reet aan mijn advies. Sorry dan.

Als jullie je er overheen zetten (dat lijkt me wel het beste), dan zal ze waarschijnlijk als eerste op de stoep staan als jullie kind geboren is, hoor.

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hij heeft haar ook flink duidelijk gemaakt dat ze moet kappen zoniet dan hoeft ze hier nooit meer binnen te komen maar hij zei ook dan kom ik ook niet meer bij jullie!!
    Toen ze de opmerking maakte over de baby niet hoeven te zien riep hij heel fel: Verdomme ma tis ook mijn kind waar je het over hebt.
    Ik zei toen terug: Laat maar Steef ze is veel te egoistisch om daar over na te denken!
    Daar schrok ze van gelukkig!
    Ik had een punt en dat wist ze!

Zolang zij geen excuses maakt komt ze hier niet binnen en hoef ik dr ook niet te zien want ze heeft mij maar ook mn vriend ontzettend gekwetst!
    Heel erg gekwetst!!!

Op msn is ze uit mn lijst,hoef even niks van te weten!!
    Kook alweer van woede als ik maar aan dr denk!!!
    Ben blij dat ze straks een week in Engeland is,en van mij mag ze er blijven ook :x

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wow kreeg even een flashback van toen ik voor t eerst zwanger was.
    Je hebt helaas t zelfde soort schoonmoeder getroffen als ik toen had :(
    Ik heb t opgelost door haar in ieder geval contact met mij te onthouden tot dat t kind geboren was. Kon ze me iig niet gek draaien zodat t kindje in mn buik er last van had.
    Maar helaas is daarmee de kaus natuurlijk niet af want daarna is ze dr weer...voor zover ze zich niet aan die dreiging van net houd dan.
    En natuurlijk is ze allemaal heel zielig en is het allemaal jou schuld en blablabla. Zal ze denk ik niet mee veranderen helaas.
    Je boft dat je vriend voor jou kiest ipv voor haar EN stelling neemt. De mijne deed dat dus niet en stond er dus helemaal alleen voor.
    Ze is denk ik idd jaloers dat jij nu duidelijk belangrijker bent voor haar zoon dan zij. Maarja zo gaat dat met kindjes die groter worden!
    Ik heb altijd nog geprobeerd te denken van t is mijn vriend zn moeder en dus moet ik er helaas mee om blijven gaan.
    Maar achteraf denk ik dat t voor mij, de kinderen en mn vriend beter was geweest als ik me voort vere hield van contact met haar. Het is tussen ons van slecht naar erger gegaan (is natuurlijk geen maatstaf voor jou relatie met je schoonmoeder!) tot uiteindelijk zij mij de schuld heeft gegeven van de dood van mn ex.
    Ik denk dat jullie saampies eens heel goed met elkaar moeten praten en afspraken moeten maken over hoe jullie je tegenover zijn moeder willen gaan gedragen. Is natuurlijk niet leuk, je hebt ook liever een lieve oma dan zoiets, maarja is niet anders.
    Want straks heeft ze nog meer om over te zeiken (je moederschap, je kindje, etc) en als ze nu al zo onredelijk bezig is door t kindje de schuld te geven dan zal ze daar straks misschien ook mee door gaan :(
    Het beste wat je dan kan hebben is een duidelijke lijn van tot hier en niet verder en anders dan... vul maar in welke maatregel je dan wilt trekken.
    Heel veel sterkte hiermee maar probeer t n beetje van je af te zetten want dit is natuurlijk stressen ten top!

16. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    vervelend denise
    veel sterkte ermee
    maar hou de eer aan jezelf

kuzz anita

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi Denise, wat vervelend!!! het lijkt mij heel naar om dit mee te moeten maken! Ik begrijp het ook totaal niet!

Hoe is het trouwens met de verhuisplannen?

18. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Poeh schoonmoeders!! Ik heb vaak het idee dat de man het vaak beter met zijn schoonmoeder kan vinden dan wij vrouwen met hun schoonmoeder. (uitzonderingen daar gelaten he)

Meid heel veel sterkte.

19. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Dat begrijp je toch niet!!
    Wat een gemeen mens zeg!!

Gewoon lekker rustig aan doen met zijn drietjes, en proberen je eigen niet te druk te maken! (maar dat is voor mij makkelijk gezegd)

20. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Godzijdank helpt ze me niet in het huishouden!
    Ze bemoeid zich overal mee en als ik er niet ben ze weet dat dan vouwt ze de was iedere keer weer opnieuw want ik doe dat niet goed.
    Ikdoe niks goed in haar ogen en zij denk nu blijkbaar dat ik Stefan EN de kleine in mn buik flink tekort doe!!!
    Ze is heel ziekelijk bezig helaas en ook ziekelijk jaloers!
    Dat is vrijwel overduidelijk!!
    Ik weet gewoon dat ze vanavond gaat bellen,al is het maar om mij weer even op te jagen!
    Godzijdank gaan ze morgen op vanaktie,die de kleine meid in mn buik in haar ogen nu al heeft verknalt.....
    Het lullige van toen ze zei dat ze de baby niet hoefde te zien was die blik in haar ogen.
    Kon er bijna afzien dat ze het meende ofzo,ook mn vriend viel dit op!!!!
    Daarom dat hij helemaal overstuur was!!!

Ben echt helemaal moe in mn lijf door alles!!!
    Amper geslapen vannacht,in mn kop spookt het de hele tijd door wat er is gebeurd en er nu gaande is!!
    Voel me er zo klote onder!!!
    Ik snap gewoon niet dat ze haar zoon geen geluk gunt.
    We wilden nog vertellen dat we willen trouwen maar we houden wijs onze mond maar dicht want ze vind het blijkbaar al niks dat we samenwonen en ook nog eens een kindje gaan krijgen!!!
    Ze kan gewoon niet blij voor hem zijn!!
    Dat ze zo tegen mij doet,okee het is niet leuk maar goed het is niet anders maar dat ze Stefan,haar eigen zoon, er zo aan kapot maakt en daarbij ook nog ook zijn ongeboren dochtertje erbij pakt gaat mij gewoon veel en veel te ver!!!
    En geloof me,je moet een HELE hoop bereiken wil ik kwaad worden.
    Mijn grenzen bereik je niet zomaar maar zij heeft mijn grens bereike n ze is er heel ver overheen,heeeeeel ver overheen zelfs!

Gelukkig gaan we morgen zelf lekker een weekje op een camping staan dus dat zal ons wel erg goed doen!
    Geen gezeik,lekker ons eigen ding,de ellende vergeten en we gaan genieten!!
    Zij is in Engeland dus bellen zal ze ook niet goed!!

Ik ga heel hard genieten van mijn vrije schoonmoederweek :)

Deel Deze Pagina