Onze dame is eind vd/maand 6 maanden zou dan opvolgmelk moeten krijgen. Is dit direct nodig van 6 maanden en wat moet ze daarnaast gaan krijgen? Moet ze dan ook minder flessen krijgen? Ze krijgt nu standaard fruit elke ochtend maar groente nog niet standaard en zeker nog niet veel. Dit omdat het zo knudde uitkomt met de fles ( half 5 ) en rond 6 uur slaapt ze nog een half uurtje. En gewoon gelijk geven of rustig opbouwen? wat zijn jullie ervaringen daar mee? Merk dat ik weer een beetje onzeker word, ging zo lekker geen gedoe tot nu dat er vanalles komt
Wij zijn met 7 maand overgegaan, dat kwam zo uit. Toen kreeg ze nog 4 flessen van 180/6. Vlak daarna terug naar 3 flessen, omdat ze wat meer vaste voeding ging eten. Je hoeft niet perse over, nr 1 kun je ook gewoon blijven geven. Ik woon niet in Nederland en hier heeft nr 2 wat meer ijzer ed, dus sluit wat meer aan bij behoefte van 6+ maand. Geen idee hoe de nr 2 er in Nederland uitziet, je kunt de blikken eens naast elkaar houden en vergelijken. Overstappen kan op zich in 1 keer. Als ze wat last van haar darmpjes heeft zou ik het wat geleidelijker doen.
Ik lees even mee. Ben ik ook wel benieuwd naar! Nr 1 blik is bijna op dus wil volgende week met 2 starten maar dan is ze net geen 6 maanden.. Is dat erg? Toch wel 'spannend' nu het meer vaste voedsel eraan zit te komen hè?
Net nog de blikken naast elkaar gehouden, er zit weinig verschil in. Sinds een week of 2 ben ik voorzichtig 1 en 2 gaan mengen. Volgens mij komt het qua leeftijd niet zo nauw. Zeker igv een kindje met gevoelige darmen gewoon lekker rustig aan doen.
Niet nodig om er precies met 6 maanden mee te beginnen. Wij gebruiken hier nutrilon en des tijds met ze gebeld. Toen vertelde ze mij dat je best een weekje of 2 eerder mag beginnen. Ipv een hele nieuwe doos aanschaffen voor maar een paar dagen. Zonde! Gewoon gelijk geven moet goed gaan. Hier had ik sochtends nog nummer 1 en halverwege dezelfde dag nummer 2 geopend. Dat ging goed hier.
Dit kan inderdaad.... aan de andere kant is het ook niet erg om een weekje langer nr. 1 te geven omdat je doos nog niet leeg is. Hier ook om en nabij de 6 maanden overgestapt, maar of t nu net voor of net na was weet ik eigenlijk niet meer.
Bedankt duidelijk! Per week gaan er toch bijna 2 dozen door dus zal nooit te vroeg zijn. Wat gaven jullie rond 6 maanden er naast qua eten?
Hier kreeg hij toen in de ochtend +/- 200gram fruit vers gemaakt en gepureerd. Tussen de middag vanaf toen begonnen met een boterham zonder korstjes met wat boter in stukjes. 's Avonds zo'n 200gram gepureerde groente met aardappel.
Mijn dochter at met 6 maand fruit 's ochtends en groente met aardappel/pasta/rijst aan het eind van de middag en we zijn rond die tijd begonnen met wat lepeltjes pap als ontbijt.